הוועד האולימפי ו-HYPE משיקים פרויקט חדשנות בספורט

האירוע יצא לדרך לקראת ריו 2016 בלווי חברת Saucony; זאת במטרה לייצר לראשונה את הפלטפורמה הגדולה בעולם לחדשנות פורצת דרך בספורט, בדגש על תחום האביזרים הלבישים, שידורים, אפליקציות מידע לאתלטים, למאמנים ואוהדים

אסף גולן | 25/4/2016 16:47
תגיות: ריו 2016,האקתון,הוועד האולימפי בישראל
ארגון HYPE  בשיתוף הוועד האולימפי בישראל  משיקים לראשונה פרוייקט יוקרתי בתחום החדשנות הטכנולוגית בספורט לקראת ריו 2016 בלווי חברת Saucony; זאת במטרה לייצר לראשונה את הפלטפורמה הגדולה בעולם לחדשנות פורצת דרך בספורט, בדגש על תחום האביזרים הלבישים, שידורים, אפליקציות מידע לאתלטים, למאמנים ואוהדים; המיזמים הנבחרים יזכו בין היתר בלווי צמוד מהחברות הגדולות בעולם ביניהן: אדידס, נייק, גוגל ומייקרוסופט;

 
יח''צ
חברי הוועד האולימפי וארגון HYPE יח''צ


בימים אלה החלה ההרשמה לתחרות האזורית בישראל שתתקיים ב-23 במאי.

במסגרת הפרויקט תוקם ועדת שיפוט המורכבת מדמויות מפתח בארץ ובעולם בתחום החדשנות והספורט ביניהן:, גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל, מאמן הכדורגל אברהם גרנט, קרלוס נוזמן, יו"ר הוועדה המארגנת של המשחקים האולימפיים בריו, דניאל ברוסילובסקי, מנכ"ל חברת החדשנות של אלופת ה-NBA ועוד.

אמיר רווה, מנכ"ל ארגון HYPE הישראלי: "שוק החדשנות בספורט מוערך היום בכ-250 מיליארד דולר ויחסית לשווקים אחרים הוא עדין בתחילת דרכו, המטרה היא לתת לראשונה חשיפה בינלאומית לחדשנות שהולכת לשנות את עולם הספורט כפי שאנו מכירים אותו היום".

 
רויטרס
הדגל האולימפי הגיע לברזיל רויטרס



- כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו

כאמור לקראת המשחקים האולימפיים בריו שיפתחו ב-5 באוגוסט, ארגון HYPE Foundation בשיתוף הוועד האולימפי בישראל, יצא לראשונה עם פרויקט ייחודי שמטרתו לקדם מיזמים טכנולוגיים בתחומי ספורט ברחבי העולם.

פרויקט ה-Top 50 מיועד לסטארטאפים בשלבי צמיחה המעוניינים לקבל חשיפה תקשורתית ברמה בינלאומית, היכרות עם משקיעים וליווי של החברות המובילות בתחום הספורט והטכנולוגיה כמו: פומה, אנדר ארמור, פולר, מייקרוסופט, הוועד האולימפי הבינלאומי ועוד. מבין היזמים שיגישו מועמדות, ייבחרו 50 המיזמים המובילים  על ידי ועדת שופטים בכירה מטעם גוגל ומייקרוסופט. התכנית מורכבת ממגוון מסלולים בהתאם לצורך היזם, כאשר מסלול הפרמיום מציע הזדמנות חד פעמית להצגת המיזם בתצוגת הסטארטאפים העולמית שתתקיים בין המשחקים האולימפיים בריו ב-24 באוגוסט.

 
צילום: גטי אימג'ס
ההכנות לקראת אולימפיאדת ריו 2016 צילום: גטי אימג'ס


במקביל לתכנית הייחודית, נפתחה הרשמה לתחרות הסטארט-אפים הבינלאומית שבסופה יגיעו המיזמים הנבחרים למשחקים האולימפיים בריו. עם תום ההרשמה, יתקיימו שמונה תחרויות אזוריות במקומות שונים בעולם: ישראל (23.5), ארה"ב (דנוור וסן פרנסיסקו- 15.6 וב-7.6), אנגליה (28.6), איטליה (31.5), יוון (23.6) קניה (30.6) וברזיל  (14.7).

מכל אזור ייבחרו 10 מועמדים שיצטרכו להציג בפני חבר שופטים בכיר, ולהתחרות על ייצוג המדינה באולימפיאדה. המיזם הנבחר מכל אזור, יזכה להציג את המוצר אל מול פאנל מומחים בינלאומי בגמר הגדול בריו ביניהם: גילי לוסטינג, מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל, ד"ר גלעד ויינגרטן המנהל המדעי של HYPE, מאמן הכדורגל אברהם גרנט, אורן בר און, שותף הייטק ארנסט & יאנג, ד"ר קובי ריכטר, מייסד חברת מדינול, קרלוס נוזמן, יו"ר הוועדה המארגנת של המשחקים האולימפיים בריו, מאק פרימן, מבעלי קבוצת דנוור ברונקוס זוכת הסופרבול 2016 ודניאל ברוסילובסקי מנכ"ל חברת החדשנות  אלופת ה NBA . הסטארט-אפ הזוכה יקבל מענק של 100 אלף יורו, אותו יעניק טל ברנח, בעל קרן השקעות Disruptive Technologies Fund. בין הסטארט-אפים שכבר לוקחים חלק בפרוייקטים ניתן למצוא את plus play  של אנדי רם ואת AXIS  של לואיס סאהה שחקן הכדורגל לשעבר של מנצ'סטר יונייטד. 

גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל אומר לקראת התחרות כי "אנו שמחים לקחת חלק בקידום פרויקטים שייסעו למיזמים רבים בארץ ובעולם. המטרה שלנו בעיקר היא לייצר חדשנות והזדמנויות לחיבור עם החברות המובילות בעולם בתחום. שיתוף הפעולה בין הוועד האולימפי בישראל לארגון HYPE הוא מבורך ואנו איתו לאורך כל הדרך".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

המומלצים