ראשי > ניו אייג' > ראיון בתיקשור
בארכיון האתר
דארווין עדיין לא מאמין באלוהים
מדיום הבית בשיחה צפופה עם דארווין, שמבטיח שצורה מתפתחת יותר של האדם תופיע בקרוב על כדור הארץ
לכתבה הקודמת דפדף בניו אייג' לכתבה הבאה
NRG מעריב
26/8/2004 19:50
הערה חשובה: המדור עוסק בקשר שבין דמיון ומציאות. הראיון התבצע באמצעות אדם בעל ערוצי תקשורת פתוחים שאינם תלויים בזמן ובמרחב. הקורא יבחר האם להאמין בקיומו של הראיון ובאמיתות הנאמר בו.
 
"העולם המציאותי בו מבלים בני האדם את שנות חייהם, הוא מעין זירה בה דבר נוצר מכוח הבחירה. ניתן להתחקות אחרי אותו מנגנון שבתוכו מצויים בני האדם בשנות חייהם אך לא ניתן כלל לצפות מה תהיה בחירתם. מעניין הדבר כי בחירותיו של האדם משליכות באופן בלתי נמנע על בעלי החיים, הצמחייה והסביבה.
בשנות חיי ניסיתי להתחקות אחר עניין שקשור בהיסטוריה
של בחירותיו של האדם וכיצד זו נתפרשה בעניינים הקשורים בחיי הצומח והסביבה. גם אם נדמה יהיה כי בתשובות לשאלות שתציגו בפניי כעת יש סתירה לדעות ולמחקרים מתקופת חיי, אקדים ואומר כי סתירה כזו לא קיימת כלל. המציאות השתנתה וקצב התחלפותה גבר מאוד. יכולתו של האדם לשאול וליצור התעצמה ולכן האמת לה יכול האדם להיחשף גדולה יותר".
 
- מה דעתך על בעיית הכחדת המינים בטבע?
"אין זו בעיה כלל, אלא ביטוי של מאבק בין כוחות פעילים במנגנוני חיים בכדור הארץ. אכן, אובדן מיני חיים מעיד על אובדן רכיבי מציאות, אך מצד שני אלו מתחלפים ברכיבים אותם יוצר האדם במו ידיו".
 
- מה דעתך על כך שבן אדם, בזכות גילוי הגנום האנושי, יכול עכשיו בעצם לעשות מניפולציות וליצור יצורים כרצונו? אבולוציה מעשה ידי אדם, שנעשית כבר בצמחים ובחיות?
"עוד משחר האנושות דמיין האדם מצבים בהם יוכל להסביר את מהות קיומו ולהשלים את המלאכה על ידי כך שיוכיח יכולת יצירת פאר היצירות - האדם.
"פיצוח הגנום האנושי אינו מהווה תעודת הכרה לכך שהאדם הצליח לרכוש לעצמו יכולת שכזו, אלא בסך הכל הצליח להתחקות אחרי אותם כוחות שיצרו אותו. עוד רחוקה הדרך למצב בו יוכל האדם ליצור יצור חי ותבוני אחר שאינו אדם. לצורך עניין זה חייבת להיות תכלית שעדיין לא הגיעה לתודעת האנושות".
 
- מה דעתך על הכלאת מינים שונים כמו בכלבים והתוצאות האיומות שהתקבלו, כמו למשל כלבי האמסטף?
"האדם, ככזה שחוקר את יסודותיו ורכיביו, עובר תהליך ממושך, כזה שנדמה כאילו בעת האחרונה מהירותו מוכפלת בפרקי זמן קצרים יותר, אולם לאורך כל הדרך עשה האדם כפי יכולתו, החל מלגרד את הפדחת ועד לפיתוחים גנטיים שונים. התוצאות אינן איומות כלל, המחיר שבני האדם ישלמו במידה ולא יעשו את כל שביכולתם יהיה גבוה עוד יותר מתוצאה 'איומה' שכזו".
 
- כתבת ספר על היווצרות איי אלמוגים. איים אלה בסכנה גדולה כיום, כמו למשל באילת, עקב זיהומים ומחלות שתוקפים אותם. מה ניתן לעשות כדי להצילם?
"לבעיה זו, כמו לבעיות אקולוגיות רבות, יש סיבות עמוקות הקשורות בשרשרת אירועים משחיתים הנעשים לפי תפיסת עולם חד צדדית. בכדי כביכול לתקן את המצב ניתן לבודד אזורים אלו מהמערכת האקולוגית העולמית ובכך להפוך אזורים אלו למעין גן חיות בתוך גדר. דרך נוספת להתמודד עם עניין זה היא תובנה כי העולם מתפתח ויש לו אבולוציה משל עצמו. את פשר השינוי ניתן לבדוק באמת רק בעזרת פתיחות ובדיקת התוצאה אל מול סיבות שיכולות להיתפס כאזוטריות לחלוטין".
 
יש להפריד את עניין המוצא מעניין המהות
-  כתבת שבעתיד יישפך יותר אור על מוצא האדם. מאז עברו יותר ממאה וחמישים שנה. מה אתה סבור עכשיו שנדע לגבי מוצאנו?
"עוד בשנות מחקרי הראשון אודות מוצאו של האדם הבנתי כי נזרקתי לתוך זירת ניסיונות מעניינת ביותר הקשורה בחיבור בין גוף העשוי חומר לאנרגיה, חיבור מעניין לכשעצמו המפיק תוצאות ומקרים בלתי צפויים לחלוטין. האדם כנושא מחקר ייחודי ומעניין גילה תכונה מפתיעה ושונה, ככזה שמעוניין לאלף את עצמו, וכדי ללמוד עניין זה מנסה בכל הזדמנות לאלף את סביבתו.

"כמו בכל מכון מחקר המחזיק במיומנות פיתוח בנושא ייחודי כלשהו, גם בזירת הניסוי הייחודית הזאת שנקראת כדור ארץ נעשו ניסיונות רבים לשילוב עד שנוצרה המיומנות המיוחדת לפיתוח האדם. אולי לפני שאפתח בתשובה לגבי מוצאו של האדם אקדים ואציין כי פיתוחו של האדם לא נסתיים ולא מן הנמנע כי צורה מתפתחת יותר של האדם תופיע בקרוב ותתגלה בכדור הארץ.

"עניין זה הוא בלתי נמנע כל עוד החיים על פני הכדור מתקיימים, שכן כל תכליתם מנקודת מבט צרה זו היא המשך פיתוח ושיפור. עוד מוקדם לדבר בבירור על מהו מוצאו של האדם אולם די ברור כי בזירת הפיתוח מצויים גם מפתחים, או לפחות מניעים לפיתוח, ואין הדבר מתקיים כך מעצמו".
 
- איך ידעת שאתה צודק בעניין תיאוריית האבולוציה ומה הביא אותך לתובנה?
"בהמשך לתשובתי הקודמת, ניתן לזהות בבירור תנאי מעבדה ואת המאפיינים אותה: חומרי גלם, דגמים שונים של פיתוחים, פיתוחים מוצלחים יותר שקיבלו פיתוחים ושדרוגים נוספים, ניסיונות מעניינים לפתרונות של בעיות מיוחדות ויצירה שבה הוטמעו תכונות נבחרות כהכנה לקליטת מטען מיוחד שאולי רק לשם נשיאתו קיים כל אזור הניסויים המיוחד הזה. כפי שכבר אמרתי קל לזהות
מעבדה, את שיטות עבודתה ואת ויריעת הניסויים שהתחוללו בה".

-   האם ידעת שתפיסתך תשפיע בצורה כה דרמטית על החשיבה של הבאים אחריך?
"מחקר אינו מקום למחשבה. המחשבה חמקמקה ואין בה את שנדרש למחקר מעמיק בעל מסקנות יציבות. מחקר נכון יכול לשמש בסיס יציב ורחב לעבודות המשך גם אם נדמה כאילו אלו סותרות את הבסיס עליהן נוצרו.

"על כל חוקר שממשיך לעבוד על בסיס מחקרי יש להניח כי פרטי המחקר לא יכולים לערער את ליבתו. בכל מקרה יש להקפיד על קו מנחה הנובע מתפיסת העולם כזירת ניסוי, כמעבדת פיתוח בדרך ליצירת כלי להכלת מטען שעדיין אינו מוכר לנו במלואו ורק סימנים קלים המעידים על חלקיותו נוסו בהטמעתם בשילוב שנקרא אדם".

- מדוע 155 שנה אחרי פרסום ספרך ולאחר שהתאוריה שלך הוכחה כנכונה על ידי מאות מדענים עדיין רוב האנושות מסרבת להכיר בכך שמוצא האדם בקוף?
"לך נעים לחשוב שפעם היית קוף, לא צריך להיתמם בכדי להבין שטענה כזו לא מחמיאה ליצור שמעוניין לאלף, לשלוט ולהרגיש כי יש ביכולתו לקבוע את סדר היום הגלובלי. בכל מקרה יש להפריד את עניין המוצא מעניין המהות. ניסויים רבים ביצירת יצור חי דמוי אדם הובילו בסופו של דבר לפיתוח צורה בעלת תודעה חלקית - האדם. כדי שיהיה נוח יותר לבריות, ניתן להפריד בין החיה שנקראת קוף לבין האדם, מכיון שברגע שהאדם קיבל תודעה, גם אם חלקית ביותר, הוא הפך ליצור חי שונה בתכלית מכול יצור אחר. הוא הפך להיות הדגם הנבחר בדרך להמשך הפיתוח, עד ליכולת המלאה להכלת מטען שאינכם מוכנים עדיין להכילו". 
תיאוריית האבולוציה. שלב אחד קדימה
ידיעה מוחלטת היא קיבעון מסוכן בדרך לאמת
- אלו שאינם מסכימים עם תורתך, המאמינים בבריאה מסוג זה או אחר - טועים?
"הם אינם טועים כלל מכיוון שכבר הסברתי שבהחלט ניתן לטעון כי האדם הוא נבחר ובכך הוא שונה משאר היצורים החיים, מה גם שמרגע שקיבל האדם תודעה ניתן בהחלט לקבוע כי זהו ניסוי מסוג שונה לחלוטין שיכול להיקרא בצורה מיסטית בריאת האדם".

- לאדם יש תודעה, לפיכך הוא פחות תלוי בחסדי הטבע. מדוע בכל זאת המציאו אנשים תיאוריות חברתיות (דוגמת סוציאליזם, קומוניזם, נאציזם) המדברות על חוסר האונים של האדם (דרוויניזם חברתי)?
"ההבנה כי האדם הוא חסר אונים היא בלתי נמנעת. עצם השימוש בדימוי שאינו רחוק מהמצב הלכה למעשה, מוכיח כי נושא המחקר הוא שילוב שיוכל לעמוד במשימה המיוחדת לה נועד הניסוי. לא האדם הוא זה שעורך את הניסוי אלא הוא נשוא המחקר. מצב זה מוביל לתודעת חוסר אונים וניסיונות שונים ליצר זירת קיום אקסטריטוריאלית מדומה מאותה זירת ניסוי קולקטיבית.
 
- מה דעתך על כך שאנשים מתבלבלים בין האקראיות בתהליך הברירה הטבעית לבין ההעברה הלא אקראית של תכונות מדור לדור?
"האקראיות משמשת כחומר מדבק לאותם תחומים שעדיין לא השגנו בעבורם תשובות מדעיות מובהקות, אולם אין ספק כי לכל עניין ודבר הקשור בפיתוח המין האנושי קיים הסבר מוצק ויציב.

- מה אתה חושב על פרויד?
"פרויד הוא שותף מרחוק למלאכת ההתחקות אחרי מבנה השילוב. אם נדמה את האדם למחשב, נוכל לומר כי הגוף הוא החומרה והנפש היא תוכנת ההפעלה. הנשמה מהווה רמז למיטען אותו מיועד האדם לשאת עם הגעת הפיתוח לרמתו הנחוצה".

- האם בסופם של חיים שהוקדשו להתבוננות ולמחקר אפשר להגיע לתחושה של ידיעה מוחלטת של הטבע, או שנשארים בכל זאת מבולבלים?
"הבלבול מהווה חלק בלתי נפרד מהיכולת להגיע אל האמת. מחשבה שיש ידיעה מוחלטת מהווה קיבעון מסוכן בדרך למציאת האמת, גם אם זו חלקית בלבד".
 
- מה הכי אהבת לעשות?
"לעשן מקטרת".

- יש אלוהים?
"אינני מכיר מושג זה".


השאלות חוברו על ידי אלכס דורון, כתב המדע של מעריב,  ומדענים נוספים.
 
למידע נוסף על
דארווין
חדשות
פותחים ראש
מדיטציה
בודהיזם
אומנות לחימה
הספרייה
אסטרולוגיה
  מדד הגולשים
תשתחרר, בנאדם
                  40.86%
אני הוא זה
                  9.68%
האיש שפתח את הדלת
                  5.38%
עוד...
ראיון בתיקשור
האיש שעמד על הראש  
"למה לכם עיניים גדולות?"  
הנכון הנכון  
עוד...