 |
/images/archive/gallery/331/464.jpg מעגל הצמצום של האר''י.
 |
|
|
מדיום הבית משוחח עם האר"י הקדוש על ספר הזוהר, בודהיזם כדרך אל האמת, החזרת שטחים ואהבתו של בורא עולם |
|
|
 | דפדף בניו אייג' |  | |
NRG מעריב 18/7/2005 23:47 |
|
|
|
|
 |
הערה חשובה: המדור עוסק בקשר שבין דמיון ומציאות. הראיון התבצע באמצעות אדם בעל ערוצי תקשורת פתוחים שאינם תלויים בזמן ובמרחב. הקורא יבחר האם להאמין בקיומו של הראיון ובאמיתות הנאמר בו. ישנם הטוענים כי לולא קבלת האר"י לא היתה יכולה להתרחש הקטסטרופה הגדולה של משיח השקר שבתאי צבי, שהביאה לשבר גדול בעם היהודי במאה השבע-עשרה למניינם. מה דעתך על טענה זאת, והאם אתה מצטער שלא שמת סייגים גדולים יותר לתורתך? "חשיבה של בורים היא זו וחוסר אמונה בה' יתברך הינה. האין זו המעטה בערכו של ה'? הכך יעריך יהודי את הבורא? הרי ברור הוא כי יש לאלוקים תוכניות בעבורנו ומוריד הוא אותן להגשמה. וגם כל מקרה שבתאי צבי הינו אחת מני רבות מתוכניותיו. תמיד ידעו אנשים לפרש הידע האלוקי למראית
עינם ולא העמיקו אל ההתכוונות המלאה. היש תמיד לבוא לאנשים בשוטים ובאזהרות הכיצד תבואו אל ימות משיח אם לא תלמדו את 'אהבת לרעך כמוך'?
"על כן כל אשר הבאתי היה לנכון ובדרך שהבאתי ואל לך לשכוח שגם הדרך שהובאה היתה בהנחיה ובהדרכה מן העליונים".
מה דעתך על פריחת הקבלה בימינו, האם אתה בעד פתיחת שערי הקבלה לכל דיכפין, כולל חילונים שאינם שומרי מצוות? האם אתה בעד פתיחת שערי הקבלה גם לגויים (מדונה)? ומה דעתך על איכות לימודי הקבלה בימינו? "עוד כשהייתי בגוף סיפרתי לתלמידי כי בימיכם ייפתחו שערי הקבלה ברבים וכולם ישתוקקו לגמוע ממנה. כי אלו הם הזמנים אשר הבשילו להכילה. גברו בימיכם ועלתה עוצמת התדרים לזמני השתוות החומר לאור בימות המשיח. לזמנים שכאלו פיללו כבר בדורות רבים. אך לא תמה עוד המלאכה ושינוי כבר עומד ממש בדלתותיכם. היו מכינים עצמכם נפשכם וגופכם לקראתה.
"אנחנו כאן מכינים אתכם בעליונים ואילו אתם היו מתכוננים בתחתונים. על כן אין ברירה ויש על העם להיות נפתח אל קבלת הקבלה, חילונים ודתיים כאחת. (האלוקים אינו מבדיל בין בניו היהודים: חילונים או דתיים. כל בן יהודי, יהודי הוא בעיניו!) על כן היו מקבלים הפתיחה המגיעה עליכם ממש עכשיו.
"אחד מתפקידיו העיקריים של העם היהודי הוא היות האור לגויים. ועל כן נכון הוא לכל אחד המרגיש צורך להיפתח, לקבל הקבלה להיות מקבלה. אך כמובן יש עליו לקחת את מלוא האחריות כאשר הוא לומד מקדושה שכזאת.
"ועל כן יש על כל העוסקים בהוראת הקבלה להנחיל לתלמידים את קודש קדושת הידע שהתקבל. כל אחד אשר לומד קבלה או עוסק בזוהר הקדוש נפתח ברוחו, בנשמתו, בגופו ובכל אשר הינו לעוצמות שלא ידעם קודם ובכך מכין עצמו לתקופת ההמשך הבלתי נמנעת והם ימי שוויון האור בחומר".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
האלוקים אוהב גם את אחיכם
|
 |
|
 |
 |
 |
|
המחקר המודרני טוען כי מחבר ספר הזהר היה ר' משה דה ליאון, שחי בצפון ספרד בסוף המאה השלוש-עשרה למניינם, ולא, כפי שטוענת המסורת הקבלית, התנא הגדול ר' שמעון בר יוחאי, שחי בישראל במאה השלישית למניינם. מה דעתך על כך? "את ספר הזוהר לא כתב אדם אחד בלבד, היו כמה שעסקו בכתיבת ספר הזוהר. ראשית יש לייחס את הקונטרסים העיקריים והראשונים לרשב"י. אמנם לא עסק הוא בכתיבה בלבד אלא היה אוגד סימנים שנשמרו לזמן ארוך, עד אשר הגיע זמנו של ר' דה ליאון שאסף את כל אשר נשמר עד לימיו. וביום אחד מן הימים החל לרשום ולערוך אותם כאשר עורכים ספר. גם עוזרים היו לו לכתיבה, וכולם הוסיפו קצת מתבונתם הרבה. ואף אני כאשר הייתי בחיי, הוספתי את ידיעותיי ל'זוהר הקדוש'. זהו אשר הינכם מכירים ויודעים 'כספר הזוהר'".
רבים היום חוקרים, שלא לומר מתרגלים בפועל, תורות רוחניות מן המזרח. מה דעתך על הבודהיזם וההינדואיזם? האם הן דרכים טובות להגיע אל האמת? האם מותר להשתמש בהן? מה דעתך על הקונספט של "הארה" - האם קיים דבר כזה, ואם כן, איך היית מגדיר אותו מבחינה יהודית? "יש על האדם להיות בחייו מתעורר, מגלה ומזדהה עם שליחותו/ייעודו אשר נשלח לעשות בחייו ואמנם מצב של מודעות או אתה מכנהו "הכרה", לא פעם חוסם אותו בפני הזיכרון למטרת מעשהו אשר יש עליו לעשות בחייו. כך קורה רבות לנשמה בהיכנסה לגוף - נופלת עליה השכחה. ואמנם הבלות חיי היום יום אף הן משכיחות את מאור מקורה. והיה האדם כבהמה שכל תכליתה ומיצוי קיומה כאשר לבהמה עצמה. אזי ביום מין הימים לפתע קרה אותו המקרה אשר עוררהו להיות מחפש את תכליתו. והולך עדי ארצות מזרח לחפש את נפשו שם ותוהה הוא, אולי אורו ותנחומיו יבואו לו מאי שם? ואינו יודע כי האור כבר מצוי בתוכו! וכל אשר יש עליו לעשות הוא להסיר המכסה, לקלף את כל קליפותיו מדורי דורות, ולהיות מתחבר בתוכי תוכו עם כל אשר הינו ואזי לגלות את האהבה אשר צפונה בו: אהבת עצמותו האיתנה, וכאשר ימצאנה, יגלה כי אהבת האלוקים כבר מצויה בקרבו. כל מהלכיו אלה, מעצמם כבר יעירו אותו מעולם הבורות שהיה שרוי בתוכו. כי יואר באור האלוקים הנטוע בתוכו עוד משחר היווצרו. על כן, זוהי דרכי לכם דרך ההתעוררות להארה".
רבנים מודרניים רבים פסקו כי על פי דין תורה אין להחזיר שטחים. האם לדעתך מותר להחזיר שטחים תמורת שלום? האם לדעתך לרבנים יש סמכות לפסוק בשאלות כאלו? "עיניים גדולות לכם והעיניים ירצו לעשות כמו שהפה רוצה לעשות: מידה של קיבולת מכילים, ומה שמעבר - נשמט ולא נקלט. צרות וקשיים אתם עורמים ואלה יוצרים קשיים חדשים, עד אשר לא תדעו איפה ההתחלה והיכן הסוף. מאיפה צומחות הרגליים ולאן מגיע הראש. לאן מגיעה כל יד ומה היא יכולה להכיל. נכון הוא להצטנע, לקחת רק אשר צריך.
"אל תבקשו שאתן לכם קווי מתאר של גבול. אתם תוכלו להפיק תועלת גם ממדינה ששטחיה אינם פרוסים למרחבים גדולים של ארץ ישראל הישנה בה חיו מלכנו המפוארים. מורנו הגדולים ותורתנו החכמה יצאו למרחבים גם משטח קטן. יהודי תמיד ידע להסתפק במועט. בסיס לגאוותנו היקומית היתה שמן המעט תצא אורה גדולה!
"וכי למה לכם עיניים גדולות של התרחבות? האם גודל השטח יביא אתכם אל הקשר ואהבת בורא עולם? אהבה ושמחת בני האדם זה לזה, הם אשר יביאו את זוהרכם אל המרחבים. התפשטו ברוחכם הגדולה והמאירה - לא האחיזה בשטחים תביא את גודל אהבת האל אליכם. לבבכם ונשמתכם הגדולה היא תורתכם הגדולה! כאשר אור זה יתפרש, מעצמם יפרצו הסייגים ותגלו עצמכם עם דלת ובית פתוח וכולם ירצו לזרום אל תורתכם המופלאה והמוארת. האלוקים אוהב גם את אחיכם, שכניכם, גם הם בניו תפארת יצירתו!". |  |  |  |  | |
|
|
|
|
|
|
|
|