 |
בארבעת החודשים הראשונים של 2004 (ינואר-אפריל) גדל היקף הרכישות של משקי בית בכרטיסי אשראי ב-13%, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מציינים כי בכל 2003 גדל היקף הרכישות ב-5% לעומת שנת 2002. עוד מציינים בלמ"ס כי בחודש אפריל גדלו הרכישות ב-4% בלבד בהשוואה לאפריל 2003 לעומת עלייה של כ-25% שנרשמה השנה בחודש מרץ לעומת סך הרכישות בכרטיסי אשראי בחודש מרץ 2003.
את העלייה הגבוהה שנרשמה בחודש מרץ מסבירים בלמ"ס ברמה הנמוכה של יציאות לחו"ל במרץ 2003, עקב המלחמה בעיראק וכן בשל העובדה כי חודש מרץ השנה כלל קניות לחג הפסח (שחל בתחילת אפריל השנה, ואילו בשנת 2003 חל באמצע אפריל).
העלייה שנרשמה ברכישות משקי הבית בכרטיסי אשראי בארבעת החודשים הראשונים של 2004, לעומת התקופה המקבילה אשתקד, הייתה בכל הקבוצות הרכישה: עלייה של 6% ברכישת מזון ומשקאות (כולל שירותי אוכל), עלייה של 23% בקבוצת השירותים, עלייה של 14% בקבוצת מוצרים ושירותים אחרים ועלייה של 15% בקבוצת מוצרי התעשייה (בעיקר בסעיף הלבשה והנעלה). העלייה היא במחירים קבועים.
העלייה הגדולה ביותר בהיקף רכישות משקי הבית בכרטיסי אשראי נרשמה בקבוצת השירותים (המהווה 17% מהרכישות). העלייה אפיינה את כל הענפים בקבוצה זו ובמיוחד ענף שירותי טיסות, תיירות ואירוח (עלייה של 31% בינואר-אפריל 2004; ירידה של 8% בשנת 2003, לעומת 2002), וענף שירותי עירייה וממשלה (עלייה של 31% בינואר-אפריל 2004; עלייה של 12% בשנת 2003 לעומת שנת 2002).
|
 |
 |
 |
 |
|
|