משיקה חטיף תפוחי אדמה בצורת מקלונים בהשקעה של שני מיליון שקלים
דפדף בכלכלה
מיטל זדה 30/5/2004 12:17
אסם משיקה חטיף צ'יפס חדש בצורת מקל תחת השם צ'יפסי STIX. החטיף עשוי מתפוחי אדמה ומיוצר בצורת מקלונים ארוכים וחלולים. ההשקעה המדווחת במוצר היא של שני מיליון שקלים.
החברה מסרה כי המוצר מיועד בעיקר לבני נוער בגילאי 12-17. מתוך מחקרים שנערכו בקרב צעירים, עולה כי בני נוער אוהבים להתנסות בחידושים, אוהבים גיוון ושינוי ומחפשים את "הדבר הבא". עוד נמסר כי מבחני טעימה בקרב בני נוער הראו אטרקטיביות ניכרת של צורת המקלונים החדשים לעומת הצורה הקלאסית של החטיפים בקטגוריה.
מהלך ההשקה ילווה בקמפיין פרסומי בהפקת משרד הפרסום אריאלי פובליסיס, תחת הסיסמה: "צ'יפסי STIX משנה לך את הצורה". בחברה מצפים לגידול של 20 אחוז במכירות חטיפי הצ'יפס. מנתוני החברה עולה כי שוק חטיפי תפוחי אדמה מוערך בכ-170 מיליון ש"ח בשנה. תפוצ'יפס של עלית תופס נתח שוק של 62 אחוז, צ'יפסי של אסם 21 אחוז, פרינגלס של פרוקטר אנד גמבל – 9 אחוזים, ואחרים 8 אחוזים.
על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום, תקציב הפרסום של קטגוריית החטיפים המלוחים של אסם ב-2003 עמד על 7.8 מיליון דולר (במחירי מחירון, המחירים בפועל נמוכים בכ-60 אחוז).