ראשי > כלכלה > פרסום ושיווק > כתבה
בארכיון האתר
קפולסקי: חלק מהזכיינים אינם משלמים תמלוגים לרשת
רשת בתי-הקפה הוותיקה קפולסקי, מצויה זה זמן בקשיים ביחסיה מול הספקים והזכיינים
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
רונית מורגנשטרן ויעל גרוס
3/6/2004 9:09
רשת בתי-הקפה הוותיקה קפולסקי, אחד המותגים הגדולים של שנות ה-80, מצויה זה זמן בקשיים ביחסיה מול הספקים והזכיינים. למעריב נודע כי חלק מזכייני הרשת אינם משלמים תמלוגים ואינם קונים את המוצרים מהחברה. עוד נודע כי הרשת חייבת כספים למספר ספקים.
 
ב-2002 קנתה פרי ויטה, שבבעלות קבוצת
3-איי, את מפעל העוגות של קפולסקי תמורת כ-1.75 מיליון דולר, כדי ליצור סינרגיה בין פעילות העוגות של קפולסקי לבין פעילות המותג "ריץ'", שמיוצר בידי פרי ויטה. בפועל, בעקבות הקנייה פרי ויטה היא הבעלים הן של בתי-הקפה והן של המפעל, שם מייצרים היום חלק ממוצרי ריץ'.
 
כבר לאחר הקנייה החלה עזיבה של זכיינים, במה שאז החברה הגדירה "החלפת זכיינים". כיום עומד מספר הסניפים על 23, במקום 48 בעבר. דובר קבוצת 3-איי אמר בתגובה, כי "החברה אינה מתכוונת למכור את קפולסקי ולא ידוע על חובות לחברה, למעט ספק אחד שעמו יש לחברה חילוקי דעות".
 
אתי ארבץ, מנכ"ל קפולסקי: "הרשת עוברת תוכנית הבראה, שמטרתה להצמיח את הרשת. יש ספק אחד שתנאי המסחר שלו שונים מהמקובל, ואנחנו מנסים להרגיל אותו לנהוג כמקובל. נכון שיש זכיינים שעוזבים אותנו, תהליך שנמשך בערך שנתיים, מאז רכישת הרשת על-ידי -3איי. לגבי נושא אי-תשלום דמי זכיינות, הוא לא יימשך, מכיוון שאם סניף לא מצליח לשלם דמי זכיינות, מקומו לא איתנו. הסניפים קונים את רוב המוצרים שהם אמורים לקנות מאיתנו".
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

פרסום ושיווק
טיף וטף  
אפקט הפחד  
לחשוב יותר זה פשע  
עוד...