 |
הרבה ויכוחים נסובו סביב מדידת אפקטיביות של קמפיינים פרסומיים. המדדים השגורים של אהדה, העדפה, בולטות, מקוריות ובעיקר זכירות, מלווים אותנו בכל עשייה קריאטיבית. את הקמפיין נגד תוכנית ההתנתקות אחנו מרגישים יום יום. אי אפשר היה לראות אותו בטלוויזיה, אבל לא היה אזרח במדינה שלא היה מודע לו. הקמפיין של מועצת יש"ע כנגד התנתקות הצליח ליצור מומנטום שהתפוצץ לשועל ותיק כמו אריק שרון בפנים. הקמפיין, שקהל היעד המוגדר שלו היה מתפקדי הליכוד, נגע בדיוק בעצבים הימניים החשופים עוד מימי אוסלו. המסרים הבטחוניסטיים של הקמפיין היו החזקים מכל: שלטי החוצות הציגו אמירות של ראשי מערכת הביטחון שקובעות שנסיגה חד-צדדית תיתן "רוח גבית לטרור", וש"ההתנתקות תתפוצץ לנו בפנים". הסגידה המסורתית של הימין למערכת הביטחון, והתחושה שהתמיכה בהתנתקות היא עוד טעות בשרשרת הטעויות של יוסי ביילין וחבריו, יצרה את אחד הקמפיינים המדויקים והמפולחים שנראו כאן בשנים האחרונות. מסר קצר, מדויק, נוגע במקומות שמאיימים עלינו, ושגורמים לנו לא להיות אדישים למסרים כל-כך בוטים וחד-משמעיים. זה לא עוד קמפיין שמוכר חלום של בנק גדול, אלא קמפיין שמדבר על החיים שלנו כאן. קמפיין נטול ויז'ואלס, שירים וריקודים. קמפיין שמוכיח שלאמירות חזקות ומאיימות יש כוח. הכוח של הקמפיין הוא לא רק בשילוט חוצות אגרסיבי ואותנטי, אלא במהלך שכלל גם עבודת שטח מאסיבית של פעילי הימין בצמתים: מדבקות, פליירים ושאר אלמנטים מוכרים מקמפיינים של בחירות. הקמפיין הזה, שכלל רמת מעורבות רגשית גבוהה וזכה במקביל לקילוגרמים רבים של יחסי ציבור, הוכיח שוב שכשיש לך מסר אחד חזק עם פעילות שנתמכת ברחוב - ההשפעה ניכרת.
|
 |
 |
 |
 |
|
|