 |
נוקיה, יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה ביותר בעולם, הפסידה ברבעון הראשון נתח שוק לכל מתחריה. נתח השוק שלה ירד מ-34.6 אחוזים אשתקד ל-28.9 אחוזים. המכירות ברבעון הראשון עלו ב-12 אחוזים ל-44.2 מיליון יחידות, אולם קצב העלייה היה איטי יותר מהצמיחה בשוק העולמי, שהסתכמה ב-34 אחוזים. בעקבות הביקוש ברבעון הראשון העלתה חברת המחקרים גרטנר את תחזית המכירות של הטלפונים הסלולריים ב-2004 ליותר מ-600 מיליון יחידות, לעומת תחזית קודמת של 580 מיליון ולעומת 520 מיליון טלפונים שנמכרו ב-2003. יצוא המכשירים הסלולריים לרחבי העולם יעלה השנה ב-17 אחוזים ל-602 מיליון יחידות, מאחר שרוב הצרכנים עוברים למה שמכונה "הדור השלישי" של הטלפונים והביקוש במדינות אסיה הולך וגובר. רשתות הדור השלישי, המציעות גישה אלחוטית לדואר אלקטרוני, למוסיקה ולווידיאו, יוצרות ביקוש לכ-20 מיליון מכשירים. נוקיה שהציבה לה מטרה ארוכת טווח לנתח שוק של 40 אחוז, הוזילה את מחירי הטלפונים שלה ומתכוונת להציג השנה 40 דגמים חדשים כדי להחזיר לעצמה את נתח השוק האבוד.
|
 |
 |
 |
 |
|
|