 |
/images/archive/gallery/104/510.jpg קניות ברשת
 |
|
רק 15% מהעסקים בארץ משתמשים בסחר אלקטרוני |
|
זאת לעומת מספר הגולשים הגבוה. סך הסחר האלקטרוני מן התוצר בארץ עומד על כ-0.04%, זאת לעומת 3% בארה"ב |
|
|
 | דפדף בכלכלה |  | |
רם דגן 9/6/2004 14:57 |
|
|
|
|
 |
בכנס הנעילה לבעלי עסקים קטנים ובינוניים בנושא בניית יכולות בתחום סחר אלקטרוני שנערך אתמול אמר מנכ"ל הרשות לעסקים קטנים, עמירם בוקשפן, כי "בארה"ב מהווה הסחר האלקטרוני כיום יותר מ- 3% מהתל"ג ובאירופה הנתון המקביל הינו כ- 1.2%. לעומת זאת בישראל, מהווה המסחר האלקטרוני רק 0.04% מהתל"ג ." ברשות מציינים כי בשנת 2005 יגיע היקף המסחר הבין עסקי (B2B) בארה"ב ל- 6 טריליון דולר וכבר השנה צפוי היקף המסחר הקמעונאי האלקטרוני בעולם (B2C) להגיע לכ- 45 מיליארד דולר בעוד בישראל, הנחשבת כמעצמה טכנולוגית, המסחר האלקטרוני אינו מצליח להתרומם. ברשות אומרים, כי נתוני הפתיחה הישראלים מבטיחים. כבר כיום, מעל ל- 700 אלף איש חשופים לאינטרנט באמצעות חיבור קבוע או זמני. רמת החינוך הטכנולוגי הנה גבוהה והפיתוחים הישראלים לאינטרנט מוכרים היטב בעולם כולו. עם זאת, רק כ- 65% מהעסקים בישראל מחוברים לאינטרנט ( בהשוואה לכ- 85% בעולם) ורק כ- 15% מבצעים (או מנסים לבצע) פעילות סחר אלקטרוני. יו"ר הרשות ד"ר שמואל רוזנמן מסביר: "לנתונים אלה אנו קוראים "פער דיגיטלי" שהוא למעשה פער כפול: גם בין עסקים מקומיים ועסקים זרים, וגם פער בין העסקים הגדולים, אשר להם המשאבים להיעזר באינטרנט לפעילות עסקית, לעומת עסקים קטנים, אשר ממעטים להשתמש בכלי- לרוב בשל חוסר זמן, כסף וידע." הדברים נאמרו במסגרת הסדנא שפותחה במיוחד לעסקים קטנים ובינוניים במטרה להעלות את רמת התחרותיות של עסקים קטנים באזור הים התיכון בשוק האזורי ובכפר הגלובלי באמצעות פישוט תהליכי המסחר והגדלת מהירות התגובה של בעלי העסקים, תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת ובניית יכולות בתחום הסחר האלקטרוני. זאת במסגרת פרויקט שמארגנת הנציבות הכלכלית האירופאית של האו"ם (UNECE), בשיתוף משרד התמ"ת והרשות לעסקים קטנים ובינוניים, במטרה ליצור סטנדרט עסקי אחיד גבוה בקרב עסקים באזור הים התיכון.
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|