ראשי > כלכלה > היי טק > כתבה
בארכיון האתר
החוסמים נובחים והפופ-אפּיה עוברת
פרסומות הפופ-עף משתדרגות טכנולוגיות כדי לעקוף את תוכנות החסימה
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
עידו קינן
10/6/2004 15:43
כמו מפלצת בסרטי אימה שחוזרת לככב בהמשכון אחרי שכבר נהרגה, כמו מייקל קורליאונה שכבר הצליח לצאת אבל הם משכו אותו חזרה פנימה, פרסומות הפופ-עף צולחות את תוכנות החסימה השונות בדרך למסך המחשב הקרוב לביתכם.
 
משתמשי חוסמי הפופ-עפים של גוגל, יאהו ואחרים ודאי הבחינו בתופעה בשבועות האחרונים: מפעם בפעם, כושל הסרגל בסיכול הממוקד, ופופ-עף פרסומי מופיע לו על המסך. חדשות CNET
מדווחים כי אין הדבר מקרי: החברות שמפרסמות ומתפרנסות מהפרסומות הללו משיבות מלחמה ומשדרגות את הטכנולוגיה שלהן כדי להמשיך ולפרסם.
 
חלק מהחוסמים מנטרלים את פקודת openwin הפותחת חלון חדש בו מוצגת הפרסומת. חלק מהפופ-עפים עובדים ללא הפקודה הזאת, למשל על ידי שימוש בפקודת ג'אווה-סקריפט שמקפיצה חלון כשהמשתמש עובר עם העכבר מעל אזור מסוים בעמוד. אחרים מקפיצים מודעות באמצעות שפת ה-DHTML, שחלק מהחוסמים לא יודע לנטרל.  ויש אתרים שמזהים נוכחות של חוסם פופ-עפים ומציגים במקומם פרסומות צפות על גבי העמוד עצמו, המוכרות לגולש הישראלי מהמשחק האהוב "חפש את ה-X".
 
בניגוד לתחושת הבטן, בסיפור הזה הטובים והרעים הם לא בהכרח מה שנראה במבט ראשון: האתרים המפרסמים בפופ-עפים מנסים לממן בכך את פעילותם, כשמודעות כאלה מושכות יותר קליקים, ולכן מכניסות יותר כסף, מאשר שיטות פרסום אחרות; וגוגל, שהסרגל הפופולרי שלה חוסם אותם, אינה חפה מאינטרסים מסחריים, מאחר והיא מתפרנסת משיטת פרסום מתחרה, פרסום טקסטואלי תלוי הקשר.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

היי טק
בעלי עניין  
דייסון עושה גלים  
צעצועים לעשירים