ראשי > כלכלה > פרסום ושיווק > כתבה
בארכיון האתר
"אנו מקבלים עשרות פניות מצד תוכניות טלוויזיה"
בעצם למה לבורגר ראנץ' ולמנהל הקד"ם שלה, תמיר רביץ, לרכוש זמן פרסום יקר? יוצרי התוכן ממילא רודפים אחרי המפרסמים וישנם פרסומאים שחושבים שפרסומות סמויות אפקטיביות יותר
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
מיטל זדה
26/6/2004 12:57
אתם צופים בתוכנית האהובה עליכם בטלוויזיה, הפסקת הפרסומות הסתיימה וברור לכם שברבע השעה הקרובה אתם פטורים מהמשפט "נשוב לאחר הפרסומות". אבל כוכבי הסדרה הנערצת לבושים כולם בקולקציה החדשה של רשת האופנה שעד לפני רגע כיכבה בפרסומת נוצצת במיוחד, הם מדברים בסלולארי שתמיד רציתם, ההוא מהפרסומת עם המפלצת, ושותים את המותג שמסמל את טעם החיים. החוק קורא לתופעה כזו פרסומת מוסווית, מנהלי השיווק קוראים לכך שיתוף פעולה.

הקליפ החדש של הזמרת רוני סופרסטאר, שהיווה כר פורה לפרסום מוצרים
שלא במסגרת הפסקת פרסומות, גורם לאנשי השיווק ברשת
בורגר-ראנץ', להיות מאוד מרוצים מהתוצאה. בזמן שהקליפ מעניק לאחד מסניפי הרשת זמן מסך יקר מפז בערוץ מוזיקה 24, מסבירה סמנכ"לית השיווק של הרשת, חגית קמין, שהתגובות חיוביות: "כל הזמן נכנסים אנשים לסניפים שלנו ושואלים אם כאן צולם הקליפ של רוני".

במקרה של הקליפ, הפנייה הגיעה מצד חברת ההפקה של הזמרת שחיפשה רשת מזון מהיר ישראלית. אך הפנייה הזו היא אחת מיני רבות, הנעשות בתדירות כמעט יומיומית. "אנו מקבלים עשרות פניות לשלב את המוצרים בתוכניות. עיקר הפניות מגיעות מצד תוכניות טלוויזיה, תוכניות לילדים ונוער, טלנובלות ואפילו תוכניות מהעולם" מסביר תמיר רביץ, מנהל תחום ילדים וקד"מ בבורגר-ראנץ'.

אוסנת אלוני, פיצה האט. "כנראה שהרמיזות היו חדות מדי"
"פיצה הארט" אומר לכם משהו?
אסנת אלוני, מנהלת השיווק בפיצה האט, מסבירה כי הרשת מנסה כל הזמן לקחת חלק בסדרות טלוויזיה. הניסיון הבולט ביותר היה לפני כשנה כאשר נוצר שיתוף פעולה בין הרשת לטלנובלה "אהבה מעבר לפינה". פיצה האט הייתה שותפה בעיצוב ובעיקר במימון הטלנובלה שאחד מהלוקיישנים המרכזיים היה סניף פיצה שדמה כמעט לחלוטין לרשת המקורית ואף נקרא בשם המפתיע "פיצה הארט".

לאחר שעלתה הסדרה לאוויר, החליטו ברשות השנייה שמדובר בהפרה של החוק ועצרו את שיתוף הפעולה. "לא ידענו שאסור היה ליצור כזה שת"פ, כנראה שהרמיזות (בין פיצה האט לפיצה הארט) היו חדות מדי עבור הרשות" מסבירה אלוני.

אם הקשר בין פיצה האט לטלנובלה נראה בוטה מדי באותה תקופה, הגיע הקליפ של רוני שניסה לבדוק עד היכן ניתן למתוח את הגבולות. "אני לא חושב שהקליפ חרג מגבולות הטעם הטוב" מסביר רביץ, "אם רוני הייתה אומרת שבורגר ראנץ' הוא הכי טעים, זה בהחלט היה הקו האדום שלי". רביץ גם מציין ששיתוף הפעולה נוצר הודות למשרד הפרסום של הרשת, באומן בר ריבנאי. "הם מאד עזרו ואנשיהם היו על הסט", הוא אומר.

הפרסומאי יאיר גלר. "כל פרסום, שלא במסגרת הרגילה, הוא יותר אפקטיבי"
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

פרסום ושיווק
טיף וטף  
אפקט הפחד  
לחשוב יותר זה פשע  
עוד...