 |
/images/archive/gallery/140/619.jpg מעריב, ידיעות אחרונות, הארץ
עיבוד מחשב: נעמה בינדל  |
|
סקר TGI: ירידה בחשיפה לידיעות, הארץ וגלובס ועלייה למעריב |
|
נרשמה ירידה בחשיפה לעיתונות יומית ועלייה בחשיפה לאינטרנט |
|
|
 | דפדף בכלכלה |  | |
NRG מעריב 19/7/2004 11:15 |
|
|
|
|
 |
ירידה בחשיפה לעיתונים היומיים הגדולים למעט "מעריב", כך עולה מנתוני סקר TGI שבדק את החשיפה לעיתונות היומית בחציון הראשון של שנת 2004, בהשוואה לחציון המקביל אשתקד. על-פי הנתונים, שלושה מתוך ארבעת העיתונים היומיים רשמו ירידה בחשיפה: "ידיעות אחרונות" ירד מ-44.7 בחציון 2003 ל-43.7 בחציון הנוכחי; "הארץ" ירד מ-8.6 ל-7.0; "גלובס" ירד מ-3.4 ל-3.1.
"מעריב" הוא העיתון היחיד שרשם עלייה: מ- 24.2 בחציון 2003 ל- 24.5 בחציון הראשון של 2004. בחברת סינגל-סורס מקבוצת טלסקר, המבצעת את הסקר, מסבירים כי הדוח מבטא את בהמשך המגמה של ירידה בחשיפה למדיה "ותיקה" (עיתונות יומית) ועלייה בחשיפה לאמצעי המדיה החדשים (דוגמת אינטרנט). עוד עולה כי שיעור החשיפה לעיתוני יום חול רשם ירידה קלה (63.1% יולי 03-יוני 04 לעומת 65.2% יולי 02 - יוני 03), כמו כן קימת ירידה בשיעור החשיפה לעיתוני סופשבוע מ-78% ל-74%. סופשבוע של "מעריב" הוא היחיד מבין nמוספי סוף השבוע של העיתונים הגדולים שרושם עלייה : 30.6 במחצית הראשונה של 2004 מול 30.3 במחצית הראשונה של 2003. לעומתו ירדה החשיפה לעיתוני סוף השבוע של: "ידיעות אחרונות" מ-55.7 במחצית 2003 ל-54.8 במחצית 2004; "הארץ" בסוף שבוע מ-9.3 בחציון 2003 ל-9.2; "גלובס" בסוף שבוע מ-2.6 בחציון הראשון של 2003 ל-2.2 בחציון הנוכחי. מנתוני החשיפה לשבועונים עולה כי שבועון הטלוויזיה"רייטינג" רשם עלייה מ-7.7 ל-9.1, בעוד השבועון המתחרה "פנאי פלוס" רשם ירידה: מ-13.9 בחציון 2003 ל-13.2 בחציון הנוכחי. בין הירחונים שרשמו עלייה בחשיפה בחציון הנוכחי מול חציון 2003: "את" מ-4.2 ל-6.5; "עולם האשה" מ-2.0 ל-2.1; "מסע אחר" מ-6.6 ל-7.4; "נשיונל ג’יאוגרפיק" (בעברית) מ-6.7 ל-7.5;"בלייזר" מ-1.9 ל-3.4. בין הירחונים שרשמו ירידה בחציון הנוכחי : "הורים וילדים" מ-4.9 ל-4.3; "להיות משפחה" מ-2.0 ל-1.8; ו"ויוה פלוס" מ-3.5 ל-3.1.
בנתוני רשתות המקומונים נרשמה עלייה בחשיפה: "זמן מעריב" מ-23.3 ל-27.5;"ידיעות תקשורת" מ-33.9 ל-34.8; ו"הרשת המקומית" מ-28.5 בחציון 2003 ל-33.5 בחציון הנוכחי. רשת המקומונים של שוקן רשמה דווקא ירידה בנתוני החשיפה: 37.9 לעומת 39.1 בחציון שעבר.
במקביל, נרשמה עלייה בשימוש באינטרנט, כאשר זמן הגלישה הממוצע מהבית עומד על כ-159 דקות בשבוע, לעומת 127 דקות בתקופה המקבילה אשתקד. מאגר המידע השיווקי TGI נערך ע"י חברת ’מחקרי סינגל סורס’ מקבוצת טלסקר. המאגר מבוסס על מדגם מייצג של 10,000 מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18+, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ- 3.5 מיליון נפש.
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|