ראשי > כלכלה > צרכנות > כתבה
בארכיון האתר
הזהרו מחברות הסלולר
שני מקרים מעצבנים בהם מחקה חברת סלקום את הזכרון בטלפון הסלולרי - לכו שחזרו עכשיו 500 מספרים
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
טל פמסון
19/7/2004 19:26
לקוחה של סלקום (שמה שמור במערכת) הגיעה למרכז השירות של סלקום בהרצליה וביקשה להזין מחדש את המספרים השמורים בזיכרון המכשיר כך שיהיו מותאמים לשיטת המספור החדשה. השירות ניתן כמובן בחינם. 
 
לאחר שנתנה את המכשיר לטיפול, ולאחר שחיכתה בסבלנות בתור, שב נציג החברה בכדי לבשר לה, שאין צורך לשנות את המספרים. 'למה?', שאלה הלקוחה שלנו בתמיהה. 'כי הם פשוט לא נמצאים בזיכרון'.
 
תחילה חשבה הלקוחה כי הנציג מתבדח. הרי הרגע הם היו שם. אך מיד היא הבינה כי לא מדובר בבדיחה – 500 מספרי טלפון, שהוזנו על פני תקופה ארוכה, פשוט נמחקו כלא היו מזיכרון המכשיר.
"כאשר הנציג אמר לי כי נמחקו מספרי הטלפון הרגשתי כאילו נכרת לי איבר בגוף", היא מספרת.
 
בסלקום לא התעלמו מהבעיה. מנהל מרכז השירות התנצל בפניה ובתמורה הדפיס בחינם ללקוח הפלט השיחות היוצאות בחצי השנה האחרונה – כך שתוכל לצלצל למספרים שמופיעים בפלט השיחות, ולשאול עם מי היא מדברת כדי שתוכל לשחזר את המספרים. אבל הלקוחה המאוכזבת שלנו לא הסתפקה בזה, ודרשה פיצוי הולם. דרשה ואכן קיבלה - שעה חינם במשך שישה חודשים.
 
מקרה זה נגמר בפיצוי יחסית הולם, אולם במקרה נוסף עליו נודע ל-NRG מעריב, נדרש נציג הלקוחות של סלקום, להעביר את מספרי הטלפון בעת שדרוג מכשיר סלולרי למכשיר חדיש יותר.
 
 הנציג אכן ביצע פעולה זו שהייתה יסודית ביותר – הלקוחה שחזרה לביתה גילתה לפתע כי כל מספרי הטלפון לא מופיעים במכשיר החדש. היא שבה למרכז השירות ושם, שוב, הדפיסו לה את פירוט השיחות היוצאות, ובנוסף לכך הסכימו לפצות אותה בפיצוי מגוחך של מספר דקות ספורות בחינם באותו החודש.
 
במקרה הזה, כאשר פיצוי זה לא סיפק את רצונם של בני הזוג, סלקום סרבה להיעתר לבקשת לקוחותיה. "לא מספיק שהם מחקו לי את מספרי הטלפון, הם גם מצפים ממני לצלצל לטלפונים שאיני מזהה בפלט השיחות, וכך הם מרוויחים כפליים" מספרת הלקוחה.
 
תגובת סלקום: "זה קורה, אנחנו מאוד מתנצלים. הבעיה היא מקומית ואנו מנסים לבדוק כיצד זה קרה". הדוברת מסבירה כי יכול להיות שמקרים כאלו קרו גם במקומות אחרים, אבל הם בודדים וכמות מספרי הטלפון לא הייתה משמעותית כמו במקרה זה, ולכן הלקוחות לא מצאו לנכון להתלונן. 
אם אנחנו שמענו על שני מקרים, כנראה שיש עוד רבים. אל תתביישו לבקש פיצוי  אם זה קרה גם לכם. האחריות חלה כולה על חברת הסלולר.

 
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

צרכנות
מגהצים יותר: זינוק של 10% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי  
תווי שי - הנחה שעולה ביוקר  
בעקבות המיתון: השי לחג מתכווץ  
עוד...