ראשי > כלכלה > צרכנות > כתבה
בארכיון האתר
להיזהר ממוסך הסדר
איך לעמוד על המשמר ולוודא שהתיקון במכונית בוצע ברמה המקצועית הנאותה
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
גיל מלמד
5/8/2004 10:15
קוראת מעריב שחפצה בעילום שמה מחתה השבוע בתוקף על תיקון גרוע, לדעתה, אשר לו זכתה המכונית שלה באחד ממוסכי ההסדר של חברת הביטוח שלה.
 
הקוראת טוענת ש"פותתה" לתקן את מכוניתה במוסך ההסדר באמצעות השתתפות עצמית נמוכה והבטחה לתיקון מהיר, אולם כאשר הוציאה את מכוניתה גילתה תיקון רשלני - אשר מגובה בדוח השמאי שנערך לאחר התיקון. היות שאנו נתקלים בלא מעט מקרים כאלה, כדאי להבהיר את המצב בתחום.
 
מרבית חברות הביטוח קשורות בקשרים עסקיים עם ספקי חלפים ועם מוסכים, ובדרך זאת - כספקיות גדולות של עבודה - הן מצמצמות את הוצאותיהן. עד כאן הכל חוקי, ואי-אפשר לבוא אל החברות הללו בטענה. כדי לשכנע את הלקוחות להשתמש במערכת זאת, חלק מחברות הביטוח מציעות השתתפות עצמית נמוכה יותר, אפשרות לא לשלם את עלות התיקון (ותחת זאת להתחשבן ישירות עם המוסך), ואפילו מכונית חלופית.
 
אבל כידוע, אין ארוחות חינם. למעשה, חברת הביטוח - ולא בעל הרכבהיא הלקוח של מוסך ההסדר. מאחר שחברת הביטוח מספקת גם למוסך וגם ליבואן החלפים עבודה רבה, היא זוכה לתנאי תשלום נוחים אצלם. במילים פשוטות, מי שלא עומד על המשמר ולא מוודא שהתיקון במכוניתו בוצע ברמה המקצועית הנאותה, עלול לגלות מכונית שמצבה לא "הושב לקדמותו" - כפי שביטוח אמור לעשות.
 
הפתרון היעיל ביותר הוא קודם כל לבחור שמאי טוב ומקצועי על סמך המלצות של בעלי ניסיון, ועוד לפני הכנסת המכונית למוסך לבצע איתו לכל הפחות בחינה ראשונית של הנזקים כדי להחליט לגבי הצעדים הבאים.
 
סינון ראשון כזה יכול לעזור מאוד בשני המקרים הקיצוניים: כאשר הנזק שולי, ואין חשש לפגיעה במכללים חשובים או לפגיעה כזאת שתוריד את ערך המכונית - או כאשר הנזק הוא על גבול האובדן המוחלט. במקרה הראשון, לאחר התייעצות עם השמאי, אפשר ליהנות מן ההסדר ולחסוך כאב ראש - אם כי בכל מקרה חשוב לבצע בדיקה נוספת גם לאחר התיקון.
 
במקרה השני, מאוד לא מומלץ לפנות להסדר, מכיוון שהאינטרס של הלקוח הוא השבתת המכונית - לא תיקון מאסיבי שעלול לא להצליח, ובוודאי שלא "קומבינה" כזאת או אחרת, שתותיר אותו עם מכונית בעייתית שערכה ירד באופן משמעותי.
 
בטווח הביניים, בהתאם לאופי הפגיעה ולעלות התיקון, כדאי תמיד לתקן את המכונית אצל מי שיבצע את העבודה הטובה ביותר מבחינה מקצועית. חשוב לזכור שלחברת הביטוח אין כל אחריות לטיב התיקון, ולא תמיד מוסך ההסדר שאיתו היא עובדת מסוגל (בתנאים שמוכתבים לו) להשיג תוצאה אופטימלית מבחינת הלקוח.
 
בכל מקרה, רק שמאי מקצועי ובעל רקע מתאים יכול ללוות את התהליך ולדאוג ללקוח. לכן ממש לא מומלץ לחפש קיצורי דרך, מפני שבסופו של דבר הם רק יאריכו אותה.
 
שאלות ניתן להפנות לפקס 03-6582803 או לדואר אלקטרוני gilmel@maariv.co.il

תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

צרכנות
מגהצים יותר: זינוק של 10% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי  
תווי שי - הנחה שעולה ביוקר  
בעקבות המיתון: השי לחג מתכווץ  
עוד...