 |
בחציון הראשון של שנת 2004, נרשם גידול של כ-20% במספר דקות הפרסום בטלוויזיה המסחרית ברוסית, כך על-פי נתוני חברת יפעת בקרת פרסום. מנתוני הפרסום במגזר הרוסי לחציון הראשון של 2004, עולה עוד כי הערוץ היחיד שבו ניכרה עלייה בפרסום החל ממארס (אז ירד מספר הערוצים המשדרים פרסומות ברוסית לשלושה, עקב הקפאת הפרסום בערוץ ORT) היה "ישראל פלוס", שהכפיל את דקות הפרסום המשודרות בו מידי חודש וסיים את החציון כערוץ המוביל בדקות פרסום, לעומת חציון קודם. מדירוג המפרסמים במגזר הרוסי עולה כי חברת סנו, המדורגת במקום ה-12 במגזר הכללי, כובשת את המקום הראשון בטבלת המפרסמים במגזר, עם היקף פרסום העומד על כ- 1.28 מיליון דולר (במחירי שוק מוערכים). במקום השני ממוקמת חברת הכבלים HOT, הודות לקמפיין השקה ובולטות פרסומית גדולה בהיקף
1.17 מיליון דולר. יצוין כי המתחרה - חברת הלווין yes, מדורגת במקום השישי, עם היקף פרסום של 471 אלף דולר בלבד.
בקטגוריית הסלולר, מובילה פלאפון וממוקמת שלישית עם היקף פרסום בסך 583 אלף דולר. חברת פרטנר, מדורגת חמישית עם היקף פרסום של 499 אלף דולר ואילו סלקום, עם השקעה פרסומית קטנה יחסית במגזר, ממוקם במקום הארבע עשר בלבד, עם היקף פרסום העומד על כ-222 אלף דולר. עוד בחמישייה הראשונה תנובה, עם פרסום בהיקף כ-543 אלף דולר. לדברי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, נתי יעקובי, "פרוקטר אנד גמבל (מקום שישי – 450 אלף דולר) מנצחת את חוגלה קימברלי (מקום 18 – 187 אלף דולר) בקרב הפרסומי במגזר, ואילו בקטגוריית הבנקים, דיסקונט (מקום 17 – 189 אלף דולר) הוא היחיד המפרסם בווליום פרסומי שמספיק למקם אותו בטבלת 20 הגדולים".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
פלאפון. כחצי מיליון דולרבפרסום למגזר הרוסי
|
|
 |
 |
 |
 |
|
תקשורת וסלולר מובילים במגזר הרוסי
|
 |
|
 |
 |
 |
|
את דירוג משרדי הפרסום מוביל תל אביב-מוסקווה עם פרסום בולט ל- HOT, תנובה, פרטנר-אורנג' קווי זהב ועוד, בהיקף 2.6 מיליון דולר. אחריו ברשימה: מק'אן אריקסון עם 1.46 מיליון דולר; מגזרים, עם 1.42 מיליון דולר; פובליסיס סקטורס עם 1.1 מיליון דולר; ולאה גרינשפן עם 1.08 מיליון דולר. בטבלת תת הענפים נרשמו שינויים מהותיים בהשוואה למגזר הכללי. תת ענף כבלים/לווין הממוקם במגזר הכללי רק במקום השביעי, צועד בראש טבלת תתי הענפים של המגזר הרוסי, עם השקעה ריאלית של כ- 1.5 מליון דולר. תת ענף תקשורת סלולרית, תופס את המקום השני עם פער של כמאה אלף דולר בלבד, מהמקום הראשון. רשתות השיווק מדורגות במקום השלישי עם השקעה ריאלית בסך כמיליון דולר ואילו במקום הרביעי, מצוי תת ענף ספקים – ISP, עם השקעה ריאלית העומדת על כ-706 אלף דולר.
מכיוון שמדובר במגזר שבהגדרה צורך שיחות טלפון לחו"ל, באופן טבעי תת ענף שיחות בינלאומיות מדורג חמישי בטבלה עם השקעה ריאלית בסך כ-607 אלף דולר. יצוין כי בדירוג המגזר הכללי, לא הצליח להתברג תת ענף זה ברשימת 20 הגדולים.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |  | כבלים/לווין. בראש טבלת תתי הענפים במגזר הרוסי | |
|