 |
צופי ערוץ 2 המורגלים בצפייה פאסיבית במהלך הפסקת הפרסומות, ודאי הופתעו אמש כשהוזמנו להשתתף במשחק אינטראקטיבי במהלך פרסומת לחטיף ביסלי.
חברת אסם, העלתה פרסומת אינטראקטיבית לביסלי REMIX, שתופיע בימי השידור של הזכיינית קשת וכוללת משחק המופעל באמצעות השלט דיגיטלי, למנויי חברות הכבלים והלווין בלבד. לפני כל מקבץ פרסומות בו תופיע הפרסומת המדוברת, תשדר קשת סרטון, אשר ינחה את הצופים כיצד לקחת חלק במשחק, שאורכו כ-20 שניות. אפליקציית המשחק פותחה על-ידי קשת אינטראקטיב וחברת GooMe, העוסקת בתוכן אינטראקטיבי.
מדובר בז'אנר חדש יחסית של פרסום אינטראקטיבי, כאשר עד כה שודרו בארץ פרסומות בודדות שהציעו אפליקציה אינטראקטיבית, בהן: פרסומת ל- ESC ולמותג o-box של פרטנר.
יצוין כי השימוש באפליקציה כזו, מייקרת את עלות הקמפיין בכ-60-90 אלף דולר נוספים.
גורמים בקשת מסבירים כי מסקרים שערכו החברות, לאחר שידור הפרסומות הללו, עלה כי למעלה מ- 3.5 מיליון צופים נחשפו אליהן ולמעלה משליש מהנחשפים, גם השתתפו במשחק.
לדברי מנהלת המדיה של אסם, לימור ולך-בזדין, "ביסלי הוא מותג שפונה לנוער וצעירים, המקושרים לעולם התוכן ולכן פרסומת כזו, נראית כחיבור טבעי מבחינת החברה". ולך-בזדין, מוסיפה כי "בתחילה חשבנו לשלב את המשחק רק בקרב תוכניות הפונות לצעירים ונוער בשעות הפריים והפרה-פריים, אך לבסוף הוחלט לשדרה במהלך כל היום, כדי שמי שירצה לשחק יוכל".
תחום הפרסום האינטראקטיבי בטלוויזיה עדיין אינו מפותח דיו. בקשת אומנם סבורים כי מדובר בתחום הצובר תאוצה בקרב המפרסמים, אך בשאר הזכייניות עדיין לא ממהרים להעלות קמפיינים שכאלו. המשנה למנכ"ל רשת, רוני ארן, אומר ל-nrg: "הפרסום האינטראקטיבי קיים בשוק ובעולם כבר מספר שנים, כאשר ההיענות היא בינונית. רב המפרסמים לא באים בדרישה עבור פרסום אינטראקטיבי ורק מדי פעם יש לקוח שמעוניין בזה". בטלעד התחילו רק לאחרונה לבחון את הנושא. מטלעד נמסר: " טלעד ערוכה מבחינה טכנולוגית לשידור פרסומות אינטראקטביות. מחלקת השיווק בוחנת כרגע מספר הצעות בנדון". דווקא, הפרסומאים מביעים קצת יותר התלהבות. "הטכנולוגיה הזו עדיין מוגבלת בצורה מסויימת, אך לפרסומת כזו יש השלכות חיוביות ברמה התדמיתית", אומר מנכ"ל זניט מדיה, אלון הוכדורף. לדבריו, המפרסמים היום פתוחים לרעיונות חדשניים וגם אם הפרסום האינטראקטיבי עדיין בחיתוליו, הרי שבהחלט אפשר להצביע על מגמה חיובית.
|
 |
 |
 |
 |
|
|