ראשי > כלכלה > צרכנות > כתבה
בארכיון האתר
בעלי מכולות: אנחנו רוכשים קוקה-קולה ברשתות השיווק
בעקבות ההנחות שמקבלת הרשתות: "המחיר ברשתות זול מהמחיר שנקבל אצל היצרנית"
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
יעל גרוס
6/9/2004 8:35
בעלי מכולות רוכשים מוצרים של חברת קוקה-קולה ברשתות השיווק, ובמיוחד ברשת קלאבמרקט, מאחר שהמחיר לבקבוק שם נמוך מזה שבו מוכרת קוקה-קולה את מוצריה לבעלי מכולות,כך נודע למעריב.
 
בעל מכולת בדרום הארץ אמר בנושא: "המצב הוא, שרשתות השיווק הגדולות מקבלות מקוקה-קולה דילים הזולים בכ-20% מהמחיר למכולות. לרשתות, החברה משווקת מארזי שמיניה, ועל מארז כזה הלקוח מקבל בקבוק נוסף. שמיניה בג'מבו עולה 38 שקל ל-9 בקבוקים (אחד במתנה), ואני משלם 39 שקל על שישיית בקבוקים. לכן, אני את הקולה שלי קונה ברשתות השיווק".
 
מהחברה המרכזית לייצור משקאות קלים (קוקה-קולה ישראל) נמסר בתגובה: "מדיניותנו בכל הקשור למחירים ללקוחות
פשוטה והוגנת. מוצרינו נמכרים במחיר בסיסי זהה לכל קמעונאי,והלקוח מקבל הנחות לפי גודלו.המחיר שבו מוצרינו נמכרים לצרכן הסופי לא בשליטתנו, ולפי חוק ההגבלים העסקיים, אסור לנו להתערב בנושא זה".
 
תלונה זו מצטרפת לתלונות קודמות רבות של בעלי מכולות על הפלייתן לרעה מצד משווקות המזון הגדולות. בתקופה שבה היה מחסור בביצים, התלוננו מכולות בצפון הארץ על הפליה לרעה מצד תנובה, שהמשיכה לספק ביצים לרשתות הגדולות, אך לא להם, בטענה למחסור. במקביל, ולמרות מבצעים מדי פעם, טוענים בעלי מכולות כי המכולות הן "שק החבטות" של הספקים הגדולים, וכי בכל פעם שנוצר צורך לווסת את כמויות המוצרים או את המבצעים - המכולות נפגעות.
פורום בעלי המכולת
כדי לשפר את מצב המכולות,קמה באחרונה התארגנות חדשה של בעלי מכולות, בשם "פורום מכולת", במטרה לצבור כוח מול הרשתות. את ההתארגנות מובילים אלי סתוי, בעלי "כל בו דנה" ברחובות, ו-6 קמעונאים נוספים. הרעיון מאחורי ההתארגנות הוא ליצור גוף מרכזי, שייתן שירותים לוגיסטיים גם למכולות, ויהפוך למותג חזק, שיוכל להשיג בעבור המכולות החברות בארגון מחירים טובים יותר.
 
בינתיים, הניבה ההתארגנות אתר באינטרנט שעלה באחרונה (
www.macolet.co.il), כדי לתת במה לקמעונאים. במקביל, נערך פורום מכולת להתמודדות במכרז לאיסוף ערכות האב"כ מהציבור, מתוך מחשבה שהמכרז יאפשר לממן חלק מפעילות המרכז הלוגיסטי. באחרונה דווח על התארגנות אחרת של בעלי מכולות, אשר הקימו את הארגון "קמיע".
 
עד כה,נאספו בארגון חתימות מלמעלה מ-400 בעלי מכולות, והובע רצון לערוך כנס ייסוד של הארגון, בהסכמתו העקרונית של הממונה על ההגבלים העסקיים. "קמיע" אמור ליצור התארגנות מסחרית, שבמסגרתה כל מכולת תרכוש מלאים בעצמה, אולם המשא ומתן וההסכמים ייעשו במשותף בידי הארגון.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

צרכנות
מגהצים יותר: זינוק של 10% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי  
תווי שי - הנחה שעולה ביוקר  
בעקבות המיתון: השי לחג מתכווץ  
עוד...