 |
חיוך של מיליון דולר הוא ביטוי שגור, אבל החיוך הבא מגלגל מיליוני דולרים. שני מותגי ענק - המותג "קרסט" של קונצרן פרוקטר אנד גמבל והמותג "קולגייט" שמיובא ומשווק על-ידי חברת שסטוביץ' - מתחרים האחד בשני בהחדרת קטגוריה חדשה של תכשירים להלבנת שיניים בשימוש ביתי. בשונה ממשחות השיניים להלבנת שיניים שהיו עד כה בארץ, מדובר בתכשירים שמתיימרים לחקות מוצרים להלבנת שיניים שנמצאים בשימוש אצל רופאי השיניים. לעומת משחות השיניים, המסייעות לכל היותר לשמור על לובן השן (מה שלא הפריע למשווקים להבטיח שיניים לבנות גם לבעלי כתמים), התכשירים החדשים מבטיחים להחזיר את הצבע הלבן לשיניים תוך מספר ימים קצוב. על השמחה מעיבה אזהרה חד-משמעית של הסתדרות רופאי השיניים,שלא להתחיל בשום תהליך של הלבנה (או במינוח המקצועי יותר: הבהרת שיניים) בלי בדיקה מוקדמת של רופא השיניים. יש מספר שיטות להלבנת שיניים שהיו נהוגות עד היום: שיטה אחת היא במרפאה, באמצעות מריחת חומרים מסוימים ולעתים בשילוב מכשיר לייזר או נורות, שעוזרים להפעיל את החומר המלבין, והשנייה בבית. עד היום השיטה המובילה בבית היתה באמצעות תבניות. הלקוח בא לרופא, שמייצר עבורו תבניות המותאמות לצורת השיניים ונותן לו את חומר ההלבנה לשים בתוכן. כך למעשה הלקוח מבצע את ההלבנה בבית, אבל בפיקוח רפואי. הטיפולים הללו יאלצו אתכם להפרד ממאות ואף מאלפי שקלים. מה מציעים השחקנים החדשים? פרוקטר אנד גמבל ישיק בישראל במהלך החודש הקרוב ערכה של פסים להלבנת שיניים בשם "קרסט ווייט-סטריפס"
בהשקעה של 3 מיליון שקל. הערכה מורכבת מפסים דמויי מדבקות, שבצדם הפנימי נמצא החומר המלבין, והמשווקים מבטיחים הבהרה של 10 שנות כתמים בתוך 14 יום, עם תוצאות הלבנה שניכרות לשנה. ההשקה בישראל תורכב מ-2 שלבים. בשלב הראשון תושק "קרסט ווייט-סטריפס פרופשונל" - ערכה המיועדת לרופאי השיניים, עם חומר פעיל בריכוז 6.5%, הפועלת תוך 21 יום. חברת התרופות תרו תהיה אחראית על ההפצה והשיווק. בשלב השני תושק הערכה "קרסט ווייט-סטריפס 14 ימים" - ערכה הפועלת תוך 14 יום עם חומר פעיל בריכוז 6%, שתשווק בבתי המרקחת וברשתות הפארם, שם תמוקם באזור משחות השיניים לצד משחת השיניים קרסט. מחיר הערכה יהיה 225 שקל. ההשקה תלווה בקמפיין פרסומי באמצעות משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי. חברת שסטוביץ', יבואנית קולגייט, משיקה את "קולגייט סימפלי ווייט" - ג'ל שקוף להלבנת שיניים שמורחים על השיניים באמצעות מברשת מיוחדת. גם כאן מבטיחים המשווקים תוצאות תוך 14 ימים, ומדברים על 3 דרגות לובן. שסטוביץ', יבואנית קולגייט, תשקיע כמיליון דולר במסע פרסום ושיווק להחדרת הקטגוריה החדשה. מחיר הערכה ברשתות הפארם ובבתי-המרקחת יהיה 80 שקל. חברת התרופות דקסון השיקה לפני כשנה מוצר להלבנת שיניים שנקרא "קסנטיה", שהיה ניתן לרכישה אצל רופאי השיניים בלבד, כאשר הרופא סיפק מידע מקצועי על השימוש לפציינטים שלו. סמנכ"ל השיווק של דקסון, יואל אסרף, צופה שהכניסה של שתי המתחרות תגדיל את השוק באופן ניכר ומצהיר כי החברה תצא בקמפיינים למוצר.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
נזק לעצבי השיניים
|
 |
|
 |
 |
 |
|
החברות מנסות לתת לנו את התחושה שמוצר רפואי, שעד כה לא היה נגיש לציבור, נהפך למוצר מדף בטוח לשימוש. אלא שהמוצרים החדשים אינם נטולי סכנות. "החומרים בריכוזים מסוימים עלולים לגרום נזק למי שיש לו בעיות חניכיים או סתימות 'דולפות'", אומר ד"ר חיים נוימן, רופא שיניים וחבר בוועדה לאישור חומרים של ההסתדרות לרפואת שיניים. "מדובר בנזק מהותי ומצטבר לעצבים של השיניים, באופן שלאותו אדם יכאבו השיניים במקרה של שתיית משקה חם או קר. חלק מהאנשים שניזוקו אף יצטרכו לעבור טיפולי שורש. אני לא פוסל את החומרים עצמם - מדובר בחומרים נהדרים שנותנים תוצאות, אבל כדאי להשתמש בהם רק לאחר בדיקת רופא". לדבריו , גם בארצות הברית ממליצים להשתמש במוצרים הללו רק בפיקוח רפואי. נוימן מוסיף כי המינוח המדויק של התחום הוא "מוצרים להבהרת שיניים", מאחר שלא תמיד מדובר בהלבנה של ממש. בנוסף, החומרים הללו משפיעים רק על שיניים טבעיות ולא על כתרים, סתימות או שיניים תותבות. נוימן מזהיר שלא לרכוש מוצרים להלבנת שיניים דרך האינטרנט, שם לא ברור מה מקורם, אלא אך ורק מוצרים שנמכרים בארץ ועברו את אישור משרד הבריאות. מחברת פרוקטר אנד גמבל נמסר בתגובה לדבריו של נוימן: "קרסט מאמינה בקידום בריאות השיניים, ובאופן עקרוני אנחנו תמיד ממליצים על מעקב קבוע על-ידי רופאי השיניים. גם על אריזות המוצר החדש ישנה המלצה לצרכן להיבדק באופן קבוע עלידי רופא השיניים. חשוב לציין כי מוצרי ההלבנה ככלל מיועדים לשימוש על שיניים בריאות, ואינם מהווים תחליף להקפדה על היגיינת הפה". יגיל וויט, מנכ"ל חטיבת קולגייט-פלמוליב בחברת שסטוביץ', אמר : "אנחנו ממליצים להתייעץ עם רופא שיניים לפני ההלבנה ולו רק בגלל העובדה שיש אנשים עם שיניים רגישות. הנושא מצוין גם על גבי אריזת המוצר, שם כתוב'לשימוש על-פי הוראת רופא השיניים '". |  |  |  |  | |
|