ראשי > כלכלה > היי טק > כתבה
בארכיון האתר
"לא יודעים כמה עולה דקת שיחה, אבל בטוחים שהחשבון גבוה מדי"
סקר: 84% מהישראלים חושבים שלא בחרו בתבונה את מסלולי השירות וחברות התקשורת שלהם
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
אמיר טייג
18/11/2004 8:57
מרבית הלקוחות הישראלים לא יודעים בבירור כמה הם משלמים עבור דקת שיחה בטלפון הסלולרי. על-פי סקר שערכה חברת מרקט ווץ' עבור חברת חצי חשבון, הישראלים בטוחים כי עם מעט עבודת צרכנות נכונה הם יוכלו להפחית את חשבון התקשורת החודשי שלהם ללא הפחתה בהיקף השימוש.
 
מהסקר עולה כי למעלה מ-84% מאזרחי ישראל בטוחים שהם יכולים לצמצם את התשלום החודשי שהם משלמים עבור שירותי תקשורת - טלוויזיה רב-ערוצית, סלולר, אינטרנט ותקשורת בינלאומית - לא באמצעות הפחתה בהיקף השימוש, אלא בבחירה נכונה יותר של המפעיל ומסלולי השירות. מעל 50% מהישראלים לא יודעים כמה עולה להם דקת זמן אוויר בטלפון הסלולרי. 63% ממשתמשי הסלולר מעריכים כי באמצעות בחירת מסלול שירות מתאים יותר הם יכולים להפחית את היקף התשלום החודשי.

הסקר מצביע על כך שרק 31% ממשתמשי הסלולר אכן בטוחים כי הם משלמים את תעריפי זמן האוויר הנמוכים ביותר שניתן להשיג. נראה כי יתר הנשאלים מודעים לנסיונות חברות התקשורת לערפל את חשבונם החודשי, כך שיתקשו לבצע השוואה אמיתית בין החברות השונות וכן בין מסלולי השירות השונים שהן מציעות.
 
נקודה זו התחדדה כאשר שאלו את המשתתפים במדגם אם הם מבינים את פירוט חשבון התקשורת החודשי שלהם: רק 28% ענו בחיוב מלא לשאלה. 38% אמרו כי הם מבינים את רוב החשבון, והיתר לא מבינים כלל או מבינים חלקית בלבד. תוצאות הסקר משרתות את המודל העסקי של חצי חשבון, שמציעה ייעוץ תקשורת ללקוחות פרטיים ולעסקים קטנים, בתמורה לחלק מהסכום שהיא חוסכת עבורם. החברה, שהחלה את פעילותה לפני מספר חודשים, מקווה להגיע למחצית ממשקי הבית בישראל תוך מספר שנים ולייעל עבורם את השימוש בשירותי התקשורת.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

היי טק
בעלי עניין  
דייסון עושה גלים  
צעצועים לעשירים