ראשי > כלכלה > פרסום ושיווק > כתבה
בארכיון האתר
הציבור מקטר על הפרסומות
דו"ח תלונות הציבור של הרשות השנייה לשנת 2003 שהתפרסם היום, מעיד כי הוכפל מספר התלונות על התכנים בפרסומות
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
NRG מעריב
28/11/2004 13:38
נציב תלונות הציבור ברשות השנייה, גיורא רוזן, הגיש היום את דוח תלונות הציבור לשנת 2003. עיקרי הדוח מצביעים על גידול של 225% במספר התלונות על פרסומות בהשוואה לשנה הקודמת. על פי הדוח, בשנת 2003 הגיע מספר כפול של תלונות על התכנים בפרסומות בכל השידורים המסחריים בטלוויזיה.  עם זאת, שיעור התלונות הנוגעות לתוכן התוכניות ירד ל-15.1% בשנת 2003 לעומת 30.2% בשנת 2002.
 
הדוח מפרט את מספר התלונות בחלוקה לפי גופים משדרים: חדשות ערוץ 2- 194 תלונות, חדשות 10 - 14, הטלוויזיה החינוכית-5, קשת-84, טלעד-84, רשת-80, ערוץ 10- 53 תלונות.
 
עוד מראה הדוח עלייה במספר התלונות הנוגעות להפרעות טכניות בשידורי הטלוויזיה המסחרית כגון עלייה בעוצמת הקול בעת שידור פרסומות, אי עמידה בלוחות זמנים ויכולת קליטה מוגבלת לצופים שאינם מחוברים לכבלים וללוויין.

מנשה סמירה, יו"ר מועצת הרשות השנייה אמר בעקבות דיוני המועצה כי: "מדוח שנת 2003 אנחנו למדים כי עולה הצורך להרחיב את המודעות של כלל הצופים לגבי השימוש בערוץ פניות הציבור לנציב. הממצאים המרכזיים בדוח הנציב נותנים משנה תוקף להחלטות מועצת הרשות בכל הנוגע למכרז ערוץ 2  ושיפור התמהיל על המסך, והמדיניות הכוללת באשר למניעת האלימות והסקסיזם בפרסומות".
 
עוד הוסיף סמירה כי: "מועצת הרשות השנייה החליטה לפתח מנגנונים וכלים נוספים אשר באמצעותם יורחב הקשר עם האזרחים כדוגמת פורומים לאחריות תקשורתית, פורום צעירים לאחריות תקשורתית, מחקרים וסקרים, ועדות שימוע פתוחות ועוד".
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

פרסום ושיווק
טיף וטף  
אפקט הפחד  
לחשוב יותר זה פשע  
עוד...