ראשי > כלכלה > היי טק > כתבה
בארכיון האתר
קבלת פנים חמה להוט: בזק גייסה 22 אלף מנויים
בזק הכריזה על שורה של מבצעים עם פתיחת שוק הטלפוניה לתחרות, לאחר שמשרד התקשורת אסר עליה להוריד מחירים
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
אמיר טייג
13/12/2004 9:43
בזק עושה שרירים לקראת התחרות בתחום הטלפוניה מול הוט. בחודש נובמבר הצליח מונופול התקשורת המקומית לגייס לשורותיו 22 אלף מנויים חדשים לקווי טלפון. הגיוס החריג בהיקפו, שהתבצע במקביל להשקת השירותים המתחרים של הוט, התאפשר בזכות מבצע שיווקי חדש.
 
עלות ההתקנה הופחתה ל-99 שקל בלבד, והמצטרפים קיבלו מכשיר טלפון דיגיטלי בשווי 400 שקלים במתנה. בבזק אומרים כי מדובר במספר הזמנות כפול מהממוצע החודשי, וכי בשנה הקרובה ימשיכו להציע ללקוחות מבצעים אטרקטיביים בתחום הטלפוניה הביתית. למרות הצלחת המבצע, בזק סובלת זה יותר מ-5 שנים מירידה הדרגתית בהכנסותיה מתחום הטלפוניה הנייחת. ירידה זו נובעת משני גורמים עיקריים: הפחתת התעריפים שגובה החברה, שעליה הוחלט במשרד התקשורת, ו"הגירה" של שיחות מהרשת של בזק לרשתות של חברות הסלולר.
 
במהלך השנים לא הצליחה בזק לרשום עלייה במספר קוויה, ולאחרונה נרשמה אף ירידה של מספר הקווים אל מתחת לרמה של 3 מיליון. לשלוש חברות הסלולר הגדולות יש ביחד 6.5 מיליון קווים פעילים. קשה להפריד בין מבצע גיוס הלקוחות האגרסיבי של בזק בחודש נובמבר, לבין השקת השירותים המתחרים על-ידי חברת הכבלים הוט בסוף אותו חודש. הוט החלה בשיווק הטלפונים הקוויים שלה בצורה "רכה" מאוד: היא מציעה אותם בשלב זה רק ללקוחות הטלוויזיה שלה באזור השרון.
 
אולם, על-פי המחירים שפרסמה הוט, בכוונתה להציע בעתיד שירותי טלפוניה זולים יותר מאלה של בזק - לפחות עבור לקוחות קיימים שלה שמשלמים כבר היום עבור טלוויזיה בכבלים או גישה לאינטרנט. בזק מוגבלת ביכולתה לפתות את לקוחותיה להישאר נאמנים לה - משרד התקשורת אסר עליה להוריד מחירים עד שנתח השוק שלה בתחום ירד מתחת ל-85%.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

היי טק
בעלי עניין  
דייסון עושה גלים  
צעצועים לעשירים