 |
מספיק להעיף מבט במודעות בעיתונים ובחלונות הראווה, כדי להבחין שבשנים האחרונות גם השוק הישראלי חווה במלוא העוצמה את תקופת חג המולד והסילבסטר, בעיקר בהשפעתם של העולים מרוסיה, שעם או בלי קשר לאמונה, לא מוותרים על החגיגות והמסורות מביתם הקודם. מעבר לרשתות השיווק ה"קלאסיות" כמו מעדני מניה וטיב טעם, שמוכרות במשך כל השנה מוצרים ייעודיים לשוק הרוסי, בשבועות האחרונים מורגשת "אווירת כריסמס" גם ברשתות ובחברות שפונות לשוק הישראלי כולו, שוק שהעולים מהווים חלק לא מבוטל ממנו: על-פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, האוכלוסיה ה"רוסית" בישראל מונה 980 אלף איש, שהם 22% מכלל האוכלוסיה היהודית. הכנת שולחן האירוח לקראת החג היא אחת ההוצאות הגדולות למשפחה שחוגגת את חג המולד, והיא יכולה להגיע גם ל-1,000 שקל, אבל לא ניתן להתעלם גם מההוצאה הלא מבוטלת על מתנות: בעיקר בגדים, תכשיטים, בשמים וצעצועים. נטשה שוקין, מנכ"ל משותף בחברת מגזרים, המתמחה בשיווק
ופרסום למגזרי אוכלוסיה בחברה הישראלית, מעריכה כי ההוצאה הממוצעת על מתנות עומדת על כ-600 שקל למשפחה. ריכוז הקנייה של המגזר הרוסי בתקופה הזאת הוליד השנה את ה"רוסטיבל" - הפנינג של קניות ומופעים שייערך בגני התערוכה בתל-אביב ב-25-24 בדצמבר . מארגני האירוע אומרים כי לצד במות אירועים, שעליהן יציגו אמנים וזמרים מרוסיה, יוצבו עשרות דוכנים למכירת מוצרי חשמל, אלקטרוניקה, תקשורת, נסיעות ותיירות, ביטוח רפואי וכללי, תכשיטים, אופנה, ריהוט, חפצי אמנות, מתנות, קישוטים ועוד. במרכז מתחם התערוכה תוצב "חצר רוסית", שבה ירוכזו שולחנות עם מפות רקומות, סמוברים, יצירות יד מקוריות, מאכלים רוסיים ועוד. יוסף שניידר, מנכ"ל ט.י יזמות וממארגני הרוסטיבל,אומר כי "היקף הקניות של המגזר הרוסי בתקופה שלפני חגיגות הסילבסטר מוערך ב-250 מיליון שקל, נתון המסביר את ההיערכות השיווקית המאסיבית". לדבריו , לכוח הקנייה הרוסי יש השפעה ניכרת גם על השוק הישראלי.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
תכשיטים במבצע
|
 |
|
 |
 |
 |
|
אחד התחומים שמגדילים את מכירותיהם בתקופה זו הוא תחום התכשיטים,שמרבה במבצעים סביב החגים הנוצריים. לדוגמה, רשת ג'ולרי פלאנט (בסניפי המשביר לצרכן) מציעה שני תכשיטי יהלומים במתנה על כל קניית תכשיט יהלומים מהקולקציה החדשה. המבצע מתפרסם בעיתונות הרוסית וגם בערוץ הטלוויזיה הרוסי - ערוץ 9. ברשת מדווחים כי בשנים האחרונות חלה עלייה של 30% בהכנסות ממכירת תכשיטים במהלך חודש דצמבר בלבד. חברת ג'י.בי תכשיטנים מאפשרת 36 תשלומים שווים ללא ריבית והצמדה בקניית שעונים ותכשיטים מעל 5,000 שקל. רשת אופטיקנה מציעה 50%-20% הנחה על משקפי שמש וראייה של מעצבים. גם רשת אופטיקה הלפרין, בבעלות הרב רפאל הלפרין, מצטרפת לחגיגה: בדצמבר יימכרו כל מוצרי הרשת בחצי המחיר. פדני מציעים מבצע של 30% הנחה על תכשיטי היהלומים מ-26 בחודש, למשך שבוע. רשת המשביר החדש לצרכן נערכת עם מבצעים ופעילויות ייחודיים לאוכלוסיה הרוסית: המבצעים האגרסיביים ביותר יתקיימו במחלקות הקוסמטיקה והטואלטיקה, התכשיטים והצעצועים, והרשת גם תתקשר לביתם של לקוחות דוברי רוסית כדי לוודא ששמעו עליהם. בין המבצעים: 50% על קניית מוצר שני במחלקת הצעצועים. עלייה במכירות ובמבצעים אפשר למצוא גם בתחום הקוסמטיקה והבישום. רשת ניו-פארם תעלה קמפיין ייחודי למגזר העולים במחצית השנייה של דצמבר. סופר-פארם הודיעה כי תוזיל 6 בשמים לקראת הסילבסטר, ובין 16 ל-29 בדצמבר תמכור מוצרי הקוסמטיקה ללא מע"מ. גם רשתות המזון הישראליות נערכות: רשת קלאבמרקט, למשל, יצאה בשיתוף פעולה עם ערוץ הטלוויזיה הרוסי: מי שיקנה בסניפי הרשת ב-50 שקל יוכל לנסות ולהתמודד בשעשועון טלוויזיוני בערוץ. הפרס הראשון: 1,500 שקל לקניות ברשת,כל חודש במשך שנה. בנוסף, כל רשתות המזון מעשירות את מגוון המוצרים שלהן בתקופה זו במוצרים שאהודים על הקהל הרוסי. איך הצרכנים הישראלים יכולים "להרוויח" מהחגיגה הרוסית? בפועל כולנו נהנים מ"עונת מבצעים" חדשה, שלא התקיימה בעבר בישראל. תוך שנים ספורות הפך דצמבר לחודש של מבצעים ופסטיבלי קניות. מומלץ לעקוב אחרי ההנחות המוצעות בעיקר בכל הנוגע לתכשיטים, קוסמטיקה ובישום, גם אם אתם לא מתכוונים להכניס הביתה עץ אשוח ולתלות על האח גרביים אדומים. |  |  |  |  | |
|