ראשי > כלכלה > צרכנות > כתבה
בארכיון האתר
AXE דאודורנט חדש לגבר
תאגיד הצריכה, יוניליוור, נכנס לראשונה לתחום מוצרי הטיפוח לגבר בישראל ומשיק סדרת דאודורנטים לכל הגוף
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
טל פמסון
24/1/2005 11:54
תאגיד הצריכה, יוניליוור, ישראל נכנסת לראשונה לתחום מוצרי הטיפוח לגבר עם מותג הטיפוח הגברי  הבינלאומי - AXE, מותג דאודורנטים לגבר בעולם. AXE מתמקד בקהל הגברים הצעירים שאליו גם מופנית התקשורת השיווקית.
 
יהודי ליפמן, סמנכ"ל שיווק יוניליוור ישראל: "ההחלטה על השקת  AXE נובעת מזיהוי ההזדמנות של יוניליוור להכנס לתחום הטיפוח הגברי, תחום שאינו מפותח דיו בישראל, תוך שימוש במותג מבודל, הממוקד בגברים צעירים. AXE הינו אחד מהמותגים המובילים של יוניליוור בעולם. אנו צופים לתפוס עם המותג AXE נתח של  7% מסה"כ שוק הדאודורנטים בישראל, ונתח של 17% משוק הדאודורנטים לגבר, כבר במהלך השנה הקרובה".
 
ביוניליוור מעריכים, כי שוק הדאודורנטים לגבר בישראל נאמד בהיקף של כ-90 מיליון שקל בשנה. על פי נתוני אי.סי. נילסן (אוקטובר 2004) השוק המבורקד מוערך בהיקף של כ-43  מיליון שקל בשנה.
 
שני המותגים המובילים הינם ספיד-סטיק עם נתח שוק של 33% וגי'לט, עם נתח שוק של 17%. לצידם: טיטניום, עם 13%, אדידס עם 12%, פה 7%  וניוואה 6%. ברמת סוגי הדאודורנטים, שוק הדאודורנטים לגבר בישראל מתחלק ל-3 פורמטים  (סוגים): 46% משתמשים בדאודורנט סטיק, 45% בספריי ו-9% ב-רול (אי.סי. נילסן-כמותי אוקטובר 2004). ביוניליוור צופים כי עם כניסת AXE, יגדל כל שוק הדאודורנטים לגבר באופן משמעותי.
 
השקת AXE בישראל תלווה בפעילות שיווקית נרחבת ובקמפיין פרסום בערוץ 2, ערוץ 10, ערוץ 24, וב-MTV בהשקעה של כ-4 מיליון שקל.  קמפיין AXE יציג 3 סרטונים, את כולם יוביל המסר ""THE AXE EFFECT.
 
בסרטון הראשון, גבר צעיר מתיז את AXE על עמוד בחדר שינה ובזכות האפקט של AXE, הבחורה שאיתו בחדר מתחילה לרקוד ריקוד סקסי ומפתה עם העמוד. כדי שהבחורה תתיחס אליו, מתיז הבחור על עצמו.
 
בשני – גבר צעיר מתיז את AXE על כל גופו לפני דייט עם בחורה. בזמן הדייט, באוטו, הבחורה נמרחת עליו ומריחה את גופו– לכיוון מטה. ובשלישי – גבר צעיר מתיז את AXE על כל גופו בצורה סיבובית לפני יציאה למסיבה. במסיבה רואים שתי בחורות הרוקדות סביבו  בדיוק בכיוונים בהם התיז בחור את AXE.
 
המותג AXE הושק לראשונה בצרפת ב-1983 ובהמשך הושק במדינות נוספות באירופה. באנגליה ב-1985 תחת המותג LYNX. לאחר מכן החל שיווקו בדרום אמריקה. בארה"ב הושק המותג ב-2002 וכיום הוא תופס נתח של  9% מכלל שוק הדאודורנטים עם גידול של 124% בשנה.  נתחי השוק של הדיאודורנט בארצות שונות בעולם: בצרפת (9%), בספרד (14%), בבלגיה (16%), באנגליה (18%), בונצואלה (20%).  ( נילסן 2004 – ויורופיאן מרקט אינסייט 2004).
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

צרכנות
מגהצים יותר: זינוק של 10% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי  
תווי שי - הנחה שעולה ביוקר  
בעקבות המיתון: השי לחג מתכווץ  
עוד...