 |
80% מן האוכלוסיה היהודית הבוגרת קנו בשלושת החודשים האחרונים פיצוחים שונים. 47% מהם קונים פיצוחים אחת לשבוע, 19% - פעם בשבועיים, 15% - פעם בחודש, 10% - פעם בחודשיים -שלושה, 9% בתדירות נמוכה יותר. כך עולה מסקר שנערך על-ידי מכון ברנדמן למחקר ויעוץ בשיווק. עוד עולה מהסקר כי, 44% קונים את פיצוחיהם בפיצוציות, 20% - במכולת או במינימרקט, 10% בשוק, 5% בחנויות תבלינים, 18% - ברשת שיווק כלשהי. כמו כן, גובה קניית פיצוחים ממוצעת מגיע ל-41 שקל ולפי נתון זה ערך מכון ברנדמן חישוב, שלפיו מגלגל שוק הפיצוחים כ-1.25 מיליארד שקל בשנה. 46% מקוני הפיצוחים קנו גרעינים שחורים, 29% פיסטוק חלבי, 28% שקדים, 24% גרעיני אבטיח, 24% בוטנים, 23% אגוזי קשיו, 21% גרעיני דלעת לבנים, 7% פקאן, 5% קבוקים, 4% אגוזי לוז, 2% חומוס קלוי, 2% פול קלוי, 2% אפונה קלויה. "מפילוח דמוגרפי של קוני הפיצוחים עולה", אומרת רות ברנדמן, מנכ"ל מכון ברנדמן למחקר ויעוץ בשיווק, "כי יש מיתאם בין רמת ההשכלה של קוני הפיצוחים לגובה הקניה: יותר השכלה – פחות פיצוחים. מצאנו כי 87% מבעלי ההשכלה התיכונית קונים פיצוחים בעוד ששיעור האקדמאים המפצח פיצוחים מגיע ל-72%". עוד אומרת ברנדמן כי ממצאי הסקר מלמדים ש-89% מן המגדירים עצמם דתיים או מסורתיים קונים פיצוחים לעומת 74% מן המגדירים עצמם חילוניים, ומוסיפה כי "הסקר מצא כי דתיים וחרדים מפצחים פיצוחיהם בעיקר בשבת בצהריים או בכלל בסופי-שבוע".
|
 |
 |
 |
 |
|
|