ראשי > כלכלה > צרכנות > כתבה
בארכיון האתר
יותר השכלה – פחות פיצוחים
כך עולה מסקר של מכון ברנדמן. 47% מהציבור היהודי קונה פיצוחים אחת לשבוע. 44% קונה את הפיצוחים בפיצוציות
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
טל פמסון
24/1/2005 12:33
80% מן האוכלוסיה היהודית הבוגרת קנו בשלושת החודשים האחרונים פיצוחים שונים. 47% מהם קונים פיצוחים אחת לשבוע, 19% - פעם בשבועיים, 15% - פעם בחודש, 10% - פעם בחודשיים -שלושה, 9% בתדירות נמוכה יותר. כך עולה מסקר שנערך על-ידי מכון ברנדמן למחקר ויעוץ בשיווק.
 
עוד עולה מהסקר כי, 44% קונים את פיצוחיהם בפיצוציות, 20% - במכולת או במינימרקט, 10% בשוק, 5% בחנויות תבלינים, 18% - ברשת שיווק כלשהי. כמו כן, גובה קניית פיצוחים ממוצעת מגיע ל-41 שקל ולפי נתון זה ערך מכון ברנדמן חישוב, שלפיו מגלגל שוק הפיצוחים כ-1.25 מיליארד שקל בשנה.
 
46% מקוני הפיצוחים קנו גרעינים שחורים, 29% פיסטוק חלבי, 28% שקדים, 24% גרעיני אבטיח, 24% בוטנים, 23% אגוזי קשיו, 21% גרעיני דלעת לבנים, 7% פקאן, 5% קבוקים, 4% אגוזי לוז, 2% חומוס קלוי, 2% פול קלוי, 2% אפונה קלויה.
 
"מפילוח דמוגרפי של קוני הפיצוחים עולה", אומרת רות ברנדמן, מנכ"ל מכון ברנדמן למחקר ויעוץ בשיווק, "כי יש מיתאם בין רמת ההשכלה של קוני הפיצוחים לגובה הקניה: יותר השכלה – פחות פיצוחים. מצאנו כי 87% מבעלי ההשכלה התיכונית קונים פיצוחים בעוד ששיעור האקדמאים המפצח פיצוחים מגיע ל-72%".
 
עוד אומרת ברנדמן כי ממצאי הסקר מלמדים ש-89% מן המגדירים עצמם דתיים או מסורתיים קונים פיצוחים לעומת 74% מן המגדירים עצמם חילוניים, ומוסיפה כי "הסקר מצא כי דתיים וחרדים מפצחים פיצוחיהם בעיקר בשבת בצהריים או בכלל בסופי-שבוע".
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

צרכנות
מגהצים יותר: זינוק של 10% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי  
תווי שי - הנחה שעולה ביוקר  
בעקבות המיתון: השי לחג מתכווץ  
עוד...