 |
עד לפני כמה שנים נשים לא היו מעלות בדעתן שהאחראי להורדת מפלס קרם-הלחות שלהן עשוי להיות בן-זוגן. מאז התברר שמדובר במגזר לא פחות תאב טיפוח. יצרניות התמרוקים והקוסמטיקה גילו את הפוטנציאל העצום הגלום בקהל היעד הזה, והחלו לפתח מוצרים ייעודיים לגברים בלבד - בעלי נוסחאות מיוחדות המתאימות לעור הגברי. הפונות לגברים כבר לא מסתפקות בדיאודורנטים ובבשמים, אלא מציעות תכשירי טיפוח נוספים, כמו סרום, ג'ל לעיניים, ומוצרים לאיזון עור שומני. הצרכן הישראלי, עם זאת, עדיין שמרן יחסית - רוב המוצרים שהוא מעדיף קשורים בגילוח ובהרגעת העור לאחר הגילוח, כמו ג'ל גילוח, קרם לחות לפנים, ג'ל לטיפול העור לאחר הגילוח ותכשירים לניקוי העור. לפי נתוני נילסן לחודש אוקטובר 2004, שוק הדיאודורנטים לגברים מגלגל כ-43 מיליון שקל בשנה - כששני המותגים המובילים הם "ספיד סטיק", האוחז בנתח שוק של כ-33%, ו "ג'ילט" עם 17%. לצד שני השחקנים המרכזיים,
פועלים גם "טיטניום" עם 15%, " אדידס" עם 12%, " פה" עם 7% ו"ניוואה" עם 3%. מבחינת החלוקה לסוגים, 46% משתמשים בדיאודורנט סטיק, 45% בספריי ו-9% ברול . אתמול הצטרפה יוניליוור לנבחרת הקיימת, עם השקת דיאודורנט לגוף ( " בודי ספריי" ) מתוצרת Axe - המתאים לשימוש בכל הגוף, למניעת זיעה בטווח הארוך ולהפצת ריח נעים. הדיאודורנט אמור לשמש כמעין שילוב של בושם, דיאודורנט וקרם גוף בתכשיר אחד, במחיר אטרקטיבי לצעירים: 25.99 שקל . יהודי ליפמן, סמנכ"ל השיווק של יוניליוור, אמר אתמול כי ההחלטה על השקת Axe בישראל נובעת מזיהוי הזדמנות של החברה להיכנס לתחום הטיפוח הגברי, ומזיהוי פלח השוק של בני-העשרה, המבקשים לטפח את עצמם. "מדובר בתחום שאינו מפותח דיו בישראל, ובעזרת שימוש במותג מבודל וחדשני, הממוקד בגברים צעירים, נצליח להערכתנו לתפוס נתחי שוק נכבדים - של קהל שימשיך להשתמש במוצרים גם כשיגיע לגיל 30 פלוס".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
" ג' ל הצלה" בבוקר
|
 |
|
 |
 |
 |
|
מסקר שערכה חברת אלפא קוסמטיקה, יבואנית מותג הטיפוח והבישום הגברי ניקל וסדרות הטיפוח של מותגי ניוואה ואבון, בקרב 501 גברים, עולה כי 85% מהגברים מתעניינים במוצרי טיפוח לגבר, 30% מהם משתמשים בתכשירי טיפוח לפנים ולגוף, 20% משתמשים בסרום לפנים, 90% משתמשים בקרם לחות לפנים, 40% משתמשים במוצרי ניקוי לעור הפנים, 30% משתמשים בקרם עיניים, ולא פחות מ-10% משתמשים במוצרי טיפוח לגוף. מנתונים שאספה החברה עולה, כי שוק מוצרי הטיפוח בישראל מגלגל כ-300 מיליון דולר בשנה, מתוכם כ-40 מיליון דולר בשוק מוצרי הטיפוח לגברים. עוד עולה, כי שיעור הגברים הרוכשים בעצמם את התכשירים גדל בהתמדה, וכך גם אלה המבקרים אצל קוסמטיקאית או במכון יופי. במקביל, גברים רוכשים בממוצע 4 מוצרים ברכישה אחת, לעומת נשים, שרוכשות רק שני מוצרים. יוניליוור מתכוונת להשיק עד סוף השנה סדרת דיאודורנטים בצורת "סטיק", ובהמשך גם מוצרי טיפוח נוספים כמו שמפו וג' ל רחצה. בינתיים אפשר למצוא בשוק סדרות טיפוח לגברים, כמו "ניקל" של חברת אלפא קוסמטיקה, הכוללת למשל "ג'ל הצלה" לבוקר, ג'ל לחות לפנים, ג' ל לטיפול העור לאחר גילוח, ג'ל גרגירים לניקוי העור, ג' ל גרגירים לגוף, ג'ל טיפולי לעיניים, סרום לעור יבש, עייף ובוגר, ושמפו לשיער. גם ניוואה מציעה לגברים סדרת טיפוח, הכוללת קרם לחות, ג'ל לניקוי ולעידון עור הפנים, וקרם לחות למניעת ברק, לצד תחליב רחצה ממריץ. ולמי שמעדיף לא לגשת לדיילת בעצמו, מציעה אבון סדרת מוצרים לגברים שנמכרת בבית הלקוח. |  |  |  |  | |
|