ראשי > כלכלה > צרכנות > כתבה
בארכיון האתר
קולקציית קיץ 2005
בימים אלה מתמלאים מקררי הגלידות בחנויות בשלל אריזות צבעוניות השפע מסחרר, הטעמים משתכללים וטרנד הבריאות הולך ומתגבר
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
נורית קדוש
23/2/2005 8:54
בדיוק כפי שחברות האופנה לא מחכות הרבה, וכבר באמצע החורף (אם לא בראשיתו) מציגות את קולקציית הקיץ שלהן, כך פתחו השבוע חברות הגלידות במתקפת השקות עוד בטרם ירדה טיפת הגשם האחרונה. לפני כשבוע וחצי השיקה חברת שטראוס את קולקציית הגלידות שלה לקיץ הקרוב, עוד באותו יום מיהרו בגלידות פלדמן ופרסמו את מרכולתם
ואתמול, לא יותר מ-10 ימים לאחר מכן, השיקה נסטלה גלידות את החידושים שלה בתחום המתוק.
 
כדי לסייע לכם בהיערכות לקראת הקיץ הקרוב, יצאנו לבדוק כמה משמין וכמה יקר הולך להיות לכם הקיץ הזה. האם גלידת יוגורט מבטיחה מוצר דיאטטי יותר? האם פחות שומן יהפוך אתכם לחטובים? וכמובן, כמה כל זה יעלה לכם?
הדמויות מוכרות
כל החברות בשוק הגלידה פועלות ב-3 מישורים מרכזיים: קטגוריית הפינוק, המבטיחה מוצרים עתירי שמנת, שוקולד, סוכר ושאר תוספות טעימות ומשמינות עד מאוד; קטגוריית הבריאות, המנוגדת לכל מה שמייצג הפינוק, כלומר פחות שומן, פחות קלוריות, יותר יוגורט,יותר "ביו" ואפילו סויה;וקטגוריית הילדים, שמתגלים כצרכני גלידה כבדים שקל מאוד "לקנות" אם מצמידים למוצר דמות מוכרת מעולמם. במוצרי הילדים אכן שולטות הדמויות המוכרות, אם כי הן מופיעות בעיקר על האריזות. בשטראוס הלכו על דמויות "בראץ", ומציעים שלגון לבן עם דוגמת שפתיים ורודות, שאמורות להזכיר את שפתי הבובה.
 
המוצר נמכר ב-3 אריזות שונות, כל אריזה מייצגת בובה שונה. המוצר מוצע למכירה גם במאגדת הכוללת מדבקות בראץ זוהרות. גם שלגון "פרה" לא ממש מזכיר פרה או שוקולד פרה. למעט צבעי החום-לבן שלו, לא ברור הקשר למותג-האם, ויתרונו טמון בעיקר ב-70% חלב שהוא מכיל. בנסטלה דאגו לילדים עם "פירולו דרגון בול", והקשר היחיד שלו לדמות הוא באמצעות מדבקה מצורפת. בגלידות פלדמן הסתפקו בשלגון ספירלה בעל 10 שכבות בטעם וניל-דובדבן בציפוי שוקולד, ללא כל מיתוג.
 
קטגוריית הפינוק היא אולי בעלת השפע הרב בי ותר של אפשרויות הגיוון, וגם השנה היא שופעת חידושים, קלוריות ושומן וכוללת בשטראוס את "פסק זמן קראנץ'", המכיל לא פחות מ-308 קלוריות ליחידה ו229 קלוריות ל-100 גרם ו-9.7%-8% שומן . בנסטלה השקיעו בסדרת "לה קרמריה זהב", בטעמי מוס אגוזים, מוס שוקולד, דאבל שוקולד וקרם שמנת, המכילים 271-224 קלוריות ל-100 גרם ו-13%-9% שומן .בפלדמן פיתחו את חטיף "הוואי פקאן", המכיל גלידת שמנת שוקולד עם אגוזים ונוגט, ולא פחות מ-306 קלוריות ל-100 גרם .
הקלוריות לא נעלמו
קטגוריית הבריאות והדיאטה היא ללא ספק המושקעת ביותר מבחינת פיתוח המוצרים, גם אם אלה לא תמיד באמת דיאטטיים. המכירות של גלידות שטראוס בקטגוריית הלייט גדלו כמעט פי 3 בשנתיים האחרונות, ואולי נתון זה היה הזרז לפיתוח המוצרים הרבים בתחום. אחד המוצרים הבולטים הוא "שטראוס לייט פרי"-שלגון מיני דיאטטי ללא סוכר, העשוי גלידת יוגורט בטעם וניל בציפוי בטעם אפרסק, ומכיל 34 קלוריות ליחידה.
 
החיסרון הבולט הוא שמדובר בשלגון קטן, וככזה באופן טבעי מכיל פחות קלוריות. גם "אסקימו פרי" - קרחון בטעם תות או אננס עם 20% פרי , עם 0% שומן בתוספת ויטמינים וברזל - סובל מבעיית גודל, שמסייעת לו להכיל רק 61 קלוריות ליחידה.גאוות החברה בגלידת "קרמיסימו יוגורט דנונה" בטעמים מצטננת מעט כשרואים שהמוצר אמנם מכיל רק 5% שומן , אבל לא פחות מ-179 קלוריות ל-100 גרם , שהם לצורך ההשוואה כ-5 פרוסות לחם קל.
 
בנסטלה חידשו עם מארזים אישיים של גלידת יוגורט 1.5% שומן בגביעי יוגורט. אלה מכילים 85 גרם בלבד, כמחצית מהכמות בגביע יוגורט רגיל, ו-126-118 קלוריות לגביע. כמות של גביע יוגורט אמיתי היתה מביאה אותם לערכים גבוהים בהרבה. אפשרות נוספת היא מכל גלידת סורבה פירות 0% שומן עם 132-116 קלוריות ל-100 גרם , רק שקשה להעריך כמה זה 100 גרם גלידה, ולכן קל לחרוג בכמות הקלוריות.
 
בפלדמן אולי תמצאו את הפתרון בשלגון בגודל סטנדרטי המכיל 17 קלוריות, ושלגון וניל מצופה שרבט פטל,גם הוא בגודל רגיל ובכל זאת מכיל רק 38 קלוריות. שניהם מתאימים גם לחולי סוכרת. אבל גם כאן, במכל גלידת הסויה של החברה, לא מומלץ להסתנוור משילוב הסויה, כי בסוף תצטרכו "לשלם" ב-187 קלוריות ל-100 גרם , שהן לא מעט בכלל עבור מי שסופר.
 
לסיכום ניתן לומר שכמו תמיד, לא רצוי ולא משתלם להסתמך על שם המוצר, אלא כדאי וחשוב לעיין באותיות הקטנות המציינות את הערכים המלאים שלו. כמה סוכר, כמה קלוריות וכמה שומן, ועד כמה הוקטן המוצר בכדי להפחית ממנו את הקלוריות. לעתים עדיף להסתפק במנה קטנה מ"הדבר האמיתי" - ולא להתפשר על מוצר שגם נותן תחושת קיפוח וגם לא לגמרי דיאטטי.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

צרכנות
מגהצים יותר: זינוק של 10% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי  
תווי שי - הנחה שעולה ביוקר  
בעקבות המיתון: השי לחג מתכווץ  
עוד...