 |
הכנסת אישרה אתמול בקריאה טרומית הצעת חוק חדשה, הקובעת כי חברות גדולות במשק, אשר להן מעל 100 אלף לקוחות, יהיו חייבות לשאת בהוצאות התשלום בגין שיחות הטלפון של לקוחות המתקשרים לדווח על תקלות בשירות.
חוק זה בא לתקן את המצב הקיים, שבו משלמים הצרכנים כסף רב עבור שיחות טלפון וזמני המתנה ארוכים, שנועדים לדיווח על תקלות, רובן תקלות של החברות עצמן. יוזם הצעת החוק החדשה הוא ח"כ חיים כץ מהליכוד, ולדבריו, "הצעת החוק באה לתקן מצב קיים, שבו הצרכנים למעשה משלמים עבור שיחות הטלפון, גם אם מדובר בתקלות של החברות עצמן".
הצעת החוק תחייב למעשה את החברות הגדולות להנהיג מספר חינם (1-800). הכוונה בעיקר לחברות הסלולר, הטלפוניה, האינטרנט, הכבלים והלווין, וכן חברות הגז ו חברת החשמל, שלהן מעל 100 אלף לקוחות.
יש לציין כי חלק מהחברות הגדולות במשק כבר הנהיגו קו חינם ללקוחותיהם, אבל לא עשו זאת בגלל החוק, אלא מרצון טוב. לדברי ח"כ כץ: "חברות השירות הגדולות מכניסות כסף רב מלקוחותיהן, כך שהן בהחלט יכולות לעמוד ביישום החוק. אין סיבה שצרכנים, המשלמים מדי חודש סכומים גבוהים, ישלמו גם עבור שיחות וזמני ההמתנה, כשהם רק מבקשים לדווח על תקלות ".
|
 |
 |
 |
 |
|
|