 |
"הבעיה היא בכלל לא 'אל-על', אלא במינהל התעופה האזרחית, הנוהג בשמי ישראל כמו בשנות ה-60, כשהוא לא מבין שמשהו קרה לכלכלה הישראלית בשנתיים האחרונות, כשגם מדיניות התעופה השתנתה", אומר שר התיירות, אברהם הירשזון. "אירופה היא מדינה אחת, ולכן צריך לאפשר'לפתוח את השמים' עד לגבול שבו'אל על' לא נפגעת".
"החברה דוחה מכל וכל את הטענות כי בגלל מחירי הטיסות לקוחות משנים את יעדי טיסתם", מסר יואב לוי, סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים ב"אל-על". באשר למחירים טוען לוי כי "החברה פועלת בהתאם לכללי ההיצע והביקוש, ובעונות השיא היא מעלה את המחירים כמו שאר החברות".
מ"ארקיע" נמסר: "המחירים הגבוהים הם פועל יוצא של החלטה של הסיטונאים הצרפתים. אנחנו לא העלנו את מחירי הטיסות. הסיבה למחיר הגבוה מפריז הנה בגלל שהטיסות הן חד-כיווניות, ללא ביקוש מישראל, ומשמשות רק את הצרפתים. באופן טבעי, בתקופת החגים, המחירים הם פועל יוצא של היצע וביקוש. כל הטיסות התמלאו מזמן, ונוספו עוד טיסות רבות אחרות".
אבי רוזנטל, מנכ"ל התאחדות המלונות טוען: "המחירים במלונות הם בהתאם לעונות שיא ושפל. בדיוק כפי שקורה בניו-יורק, שבה המחירים עלו בתקופה הנוכחית ל-250 דולר ויותר ללילה, בלי ארוחת בוקר".
אלי כהן, מנכ"ל משרד התיירות: "אם היה מוביל ישראלי נוסף, שטס גם הוא טיסות סדירות ולא שכר, והתייר הפוטנציאלי היה יודע שיש לו טיסה בטוחה, אז המחירים מפריז לארץ לא היו מגיעים ל-780 יורו , ו' אל על' לא היתה צריכה עכשיו להזיז מטוסים כדי למלא אותם". לדבריו , "התחרות עושה רק טוב למתחרים. פעם פעלה בארץ חברת טלפונים אחת. היום פועלות כמה, המחירים לצרכן ירדו וגם המתחרות מרוויחות".
ואילו עמי אתגר, מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת, מודה: "רמת המחירים היא בהחלט אחד הגורמים שמשפיעים על תנועת התיירות לישראל. למחירים הגבוהים יש גם משמעות לדימוי של ישראל. המדיניות, לפיה ישנה העלאת מחירים המנצלת את עונת השיא, יכולה להשפיע לשלילה על קצב הגידול בתיירות לישראל ".
|
 |
 |
 |
 |
|
|