 |
שלושה טייסים שעשו את הונם ממסחר בציוד צבאי ונשק עם ארצות במזרח אפריקה, בחבר העמים ובדרום אמריקה, הם השותפים הישראלים הסודיים של קבוצת אלג'ם, המתמודדת על השליטה במכרז בזק. החברה המדוברת היא אל.אר אוויוניקס (LR Avionics), הנשלטת בידי עמי לוסטיג, איתן סטיבה ורועי בן-ימי, שמשרדיה ממוקמים בהרצליה פיתוח.
השלושה, שפרשו מחיל האוויר, עשו את הונם ההתחלתי בעיקר ממסחר בציוד צבאי ובמערכות נשק. החברה מעסיקה יוצאי צבא רבים, ומבססת את עסקיה על קשרים שנוצרו לאורך השנים עם ממשלות בארצות הנחשבות בעלות סיכון עסקי גבוה. אל.אר הוקמה לפני 20 שנה. שלושת המייסדים
ניצלו את קשריהם בתעשיה הבטחונית המקומית, בעיקר עם התעשיה האווירית ואלתא, כדי לייצא מערכות נשק לארצות מתפתחות.
במהלך שנות ה-90 הרחיבו השלושה את תחומי הפעילות, וכעת עוסקת אל.אר ביצוא ידע חקלאי, בניית שדות תעופה, הקמת תשתיות תקשורת, אחזקה בחברות סלולר, הקמת יישובים חקלאיים ועוד. כל פעילותה של החברה מרוכזת בארצות מתפתחות, וההשקעה בבזק תהווה השקעה מהותית ראשונה בארץ.
לאורך שנות פעילותה שומרת אל.אר בקנאות על חשאיות ומידור, ומרבית הגורמים המשתתפים בהפרטת בזק סירבו, או לא יכלו, לספק מידע על אודותיה. בין השאר, אין לחברה אתר אינטרנט.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
"עברנו לתשתיות"
|
 |
|
 |
 |
 |
|
הקשר בין בני אלג'ם לאל.אר נוצר באמצעות חברת הביטוח הפניקס. אלג'ם, המוביל קבוצה שתתמודד מחר במכרז בזק, אינו נחשב ישראלי, ולפיכך חייב לפי תקנות המכרז לחבור לגוף ישראלי, שיחזיק 19% מהשליטה בבזק ולפחות 10% מההון של קבוצת השליטה. על-פי הסיכום בין הצדדים, הפניקס ואל.אר יחזיקו יחד באחזקות הישראלים, כלומר ב-19% מגרעין השליטה בבזק, כאשר אל.אר תחזיק ישירות בלפחות מחצית מהם באמצעות חברה-בת הנקראת קום-9.
רועי בן-ימי, מבעלי החברה, מסר בתגובה: "חברת אל.אר החליטה,לאחר 20 שנה של פעילות מחוץ לישראל, כי זהו הזמן הנכון לחזור ולהשקיע בארץ". לדבריו , "במהלך שנות ה-90 ביצעה אל.אר הסבה מהתחום הצבאי לתחום התשתיות, וכיום רוב פעילותה מרוכזת בתחום זה". |  |  |  |  | |
|