 |
/images/archive/gallery/105/692.jpg יצחק פטרבורג, מנכ''ל סלקום
צילום: רובי קסטרו  |
|
הכנסות סלקום ממשיכות לרדת |
|
על רקע השינויים הצפויים בבעלות, מדווחת סלקום על ירידה בהכנסות ל-1.3 מיליארד שקל. מנגד, הרווח הנקי עלה ב-9% ל-145 מיליון שקל עקב שיפור ברווחיות התפעולית |
|
|
 | דפדף בכלכלה |  | |
שמוליק שלח 15/5/2005 14:01 |
|
|
|
|
 |
גם חברת הסלולר סלקום סבלה ברבעון הראשון מירידה חדה יחסית בהכנסות. הכנסות החברה הסתכמו ב-1.3 מיליארד שקל ברבעון הקודם, ירידה של כ-10% בהשוואה להכנסות של כ-1.44 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. סלקום מציגה ירידה מתמשכת בהכנסות מאז הרבעון הראשון של 2004, ואלו הצטמצמו בכ-6% לעומת הכנסות של 1.38 מיליארד שקל ברבעון הרביעי של 2004.
את הירידה מסבירה סלקום בהשפעת הירידה בתעריפי הקישוריות שנכנסה לתוקף ממרץ 2005. כמו כן, טוענת החברה, כי ברבעון המקביל אשתקד התקיים מבצע מכירות ("יום הולדת 10"), אשר הביא לגידול בהכנסות ברבעון המקביל. מנגד, בדרך לשורה התחתונה מציגה סלקום שיפור תפעולי המתבטא בעלייה ברווח התפעולי של החברה לכ-224 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2005 - גידול של 0.2% בהשוואה לרווח ברבעון המקביל אשתקד, וגידול של 7% בהשוואה לרווח התפעולי ברבעון הקודם.
הגידול ברווחיות התפעולית, נובע מירידה חדה בהוצאות הפרסום והשיווק של החברה, שהסתכמו בכ-145 מיליון שקל ברבעון הראשון. ירידה של 10% לעומת הרבעון המקביל ושל 27% לעומת הרבעון המקביל. בנוסף, נהנתה סלקום מירידה בהוצאות המימון, וכן הוצאות פחת נמוכות יחסית על רשתות התקשורת. הרווח הנקי של סלקום עלה ב-9% ל–145 מיליון שקל, בהשוואה ל-133 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, וירד ב-1.5% ובהשוואה לרווח נקי של 147 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2004.
בשבוע שעבר חלו התפתחויות סביב סוגיית הבעלות על סלקום וכן סיום תהליך הפרטת בזק. על רקע השינויים בשוק התקשורת, "מבצרת" סלקום את יכולותיה הפיננסיות וההון העצמי של החברה עמד על 3.31 מיליארד שקל בסוף הרבעון הראשון, סכום שיכול לעזור במידה ותהיה מעונינת להרחיב את פעולותיה או לרכוש פעילויות חיצוניות.
בסיס הלקוחות, עליו מדווחת סלקום, עומד על כ–2.493 מיליון לקוחות, כאשר ברבעון הראשון גייסה החברה 43,000 לקוחות נטו. החברה מציינת כי חל גידול משמעותי בהכנסותיה משירותי הדור השלישי, עליהם מתכוונות חברות הסלולר להסתמך החל מהשנה בעקבות הירידה בשיעורי הצמיחה הטבעית של התחום. עם זאת, נראה כי מכירת שירותי הדור השלישי עדיין רחוקים מלכסות את הירידה בהכנסות שספגו החברות בעקבות הפחתת דמי הקישוריות.
ד"ר יצחק פטרבורג, נשיא ומנכ"ל סלקום, אמר: "הרבעון הראשון של שנת 2005 התאפיין בשיפור איכות השרות ללקוח, בתוצאות המצויינות של השקת "סלקום ווליום" להעצמת מותג סלקום ובגידול משמעותי בשימוש בשרותי התוכן. אני צופה, כי סלקום תבצע קפיצת מדרגה נוספת בעולם התוכן הסלולרי עם השקת שירותי i-mode".
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|