גלגל הצלה: איפה היבואן
כשהתקלה נובעת מפגם בייצור - היבואן צריך לשאת במלוא עלות התיקון, ללא קשר לתקופת האחריות
"ברשותי מכונית שנרכשה בינואר 2002 ונסעה רק 36,000 ק "מ עד היום", הוא מספר. "במהלך 9 החודשים האחרונים התקלקלו 3 מחלונות החשמל, וגם הרביעי משמיע קולות של סיום פעילות. החלון הראשון תוקן בחינם במסגרת האחריות, אולם בחלון השני והשלישי הוצעה לי הנחה של 50% - כך שעלות התיקון לאחר הנחה היא 1,700 שקל לשני חלונות".
על פניו אין בכלל ספק שמדובר בפגם ייצור, ולכן גם אין ספק שהיבואן צריך לשאת במלוא עלות התיקון, ללא קשר למשך תקופת האחריות. כתבנו כאן, ונזכיר זאת שוב, שבמקרים רבים
במקביל, אפשר לפנות לבית-המשפט לתביעות קטנות (במקרה שהיקף התביעה קטן מ-17,000 שקל ).
ליבואני המותג שבו מדובר נזכיר רק שתקלה דומה אצל קבוצת פולקסוואגן גרמה נזק תדמיתי כה גדול ליבואן, שממנה הוא לא התאושש עד היום. לכן, במקרים כאלה נכון ללכת לקראת הלקוח ולפתור את הבעיה, במקום לאבד אותו ולקוחות רבים אחרים.
עדכון אחרון : 1/9/2005 9:13