יופחת המיסוי על ייבוא אישי למכוניות
ההקלה - עבור מי שיכולים להרשות לעצמם לייבא בעצמם את מכוניתם. המס על הרכב יחושב על פי הצהרת היבואנים בארץ, ולא על פי המחירים היקרים יותר בחו"ל. היבואנים מתנגדים
נכון להיום מכירים שלטונות המס בהצהרותיהם של מי שבוחרים לייבא כלי רכב בייבוא אישי, אולם רק בתנאי שהן זולות באחוזים בודדים ממחירי המחירון הנקובים בחו"ל. יבואני הרכב, לעומת זאת, מקבלים הנחות משמעותיות מאד ביחס למחירי המחירון, בין השאר בגלל המיסוי הגבוה בישראל ומכיוון שישראל היא שוק סגור שאינו משפיע על השווקים הסמוכים לה.
עד לפני מספר שנים חושב המס על מכוניות בייבוא אישי בהתאם למחירים שעליהם הצהירו יבואני הרכב, עם תוספת מסויימת, אולם בעקבות לחץ יבואני הרכב, שניסו להלחם בייבוא האישי, החליטו אנשי האוצר לקבל את טענת היבואנים לפיה
מי שמייבא ביבוא אישי לא יהנה מן ההנחה שאותה מקבלים היבואנים. כך הועלה מחיר המחירון שעליו מחושב המס, וייבוא אישי הפך פחות משתלם.
לכאורה, ייבוא אישי, כשמו כן הוא, מבוצע בידי לקוחות פרטיים. אולם בפועל, רבות מן הפעולות שכרוכות בייבוא כזה מבוצעות בידי סוכנויות מקצועיות שמפיקות ייבוא של עשרות כלי רכב בשנה, בממוצע, כל אחת. ייבוא אישי של כלי רכב משתלם יותר ככל שמחיר המכוניות יקר יותר, וכך גם מתח הרווחים.
"אף אדם לא יכול לקנות מכוניות בזול יותר מן היבואנים הישראלים", אחד מיבואני מכוניות היוקרה, שסירב להזדהות, "לכן כל מי שמתמודד מולנו חייב לנקוט בפעולות שאינן לטובת הלקוחות". יש לציין שבימי השיא של הייבוא האישי של מכוניות יוקרה נאלצו היבואנים הסדירים לשמור על מתח רווחים נמוך.
עדכון אחרון : 7/11/2005 10:49