גלית אבישי הקימה גוף מתחרה למועצה לצרכנות
"אמון הציבור" יעסוק בבקרה ופרסום מידע צרכני על עסקים ויטפל בתלונות צרכנים. יחתים חברות במשק על "אמנה צרכנית". אבישי: "נעביר מסר לעסקים שלא כדאי לפגוע בצרכנים"
עיקרון הפעילות של "אמון הציבור" הוא החתמה של חברות גדולות במשק על אמנה צרכנית, הכוללת שורה של עקרונות וכללים צרכניים, אליהם הם מתחייבים. הכללים מיועדים להגן על הצרכנים בכל שלבי הקניה של מוצר, וההשירות שניתן לצרכנים לאחר הקניה. בין הכללים: עמידה בדרישות החקיקה הצרכנית, הוגנות בפרסום, הגנה על הפרטיות, מתן יחס הגון כלפי תלונות צרכנים ועוד.
כל חברה שחתמה על האמנה, מעניקה ל"אמון הציבור" הסכמה לבדוק את התנהלותה באופן שקוף, ובתמורה מקבלת ממנה תו תקן צרכני.
למעשה, "אמון הציבור" מנסה לבסס את עצמה ככתובת לציבור, לטיפול בכל בעיה צרכנית: לקבל מידע אמין בכל תחומי הצרכנות כמו עסקים עם דפוס התנהלות בעייתי, אופן הטיפול של העסק בתלונות, וכן כגוף המקבל פניות מצרכנים (ללא תשלום). "אמון הציבור" מנסה לשמש כאלטרנטיבה
ל"מועצה לצרכנות", לאחר שהאחרונה תפקדה באופן מוגבל וללא מנכ"ל, בעקבות התפטרותה של אבישי מתפקיד המנכ"ל, לפני כשנה.

במקרים שבהם יתקבל מידע שיעיד על פגיעה נרחבת בציבור, כגון הפרת חוק בוטה שעלולה לגרום לנזקים לציבור, והליקוי לא יתוקן למרות פניות "אמון הציבור", הארגון יתריע על הדבר בפני הציבור. במקרה שמדובר בעסק שהתחייב ל"אמון הציבור" וחתם על האמנה, אך הפר באופן שיטתי ומהותי את התחייבותו, ישקול המוסד העליון של אמון בציבור בראשות שופטת בית המשפט העליון (בדימוס) דליה דורנר שלילה של תו האיכות שניתן לעסק על ידי "אמון הציבור".
גיבוש הכללים
בין החברות שכבר הצטרפו ל"אמון הציבור" וחתמו על התחייבות לעמוד בתנאים הרשומים באמנה של הארגון: אמפא מוצרי צריכה, הום סנטר, טרקלין חשמל, ישפאר, סטימצקי, פז, מטרנה, פרוקטר אנד גמבל ואחרות.
לדברי אבישי, "אמון הציבור" בנוי לקלוט עשרות אלפי פניות צרכנים בשנה והוא יפרסם דו"חות תקופתיים ומדדים על התנהלותם של העסקים וכן מידע שוטף על תופעות המאפיינות ענפי פעילות שונים. לדבריה, המטרה של הארגון היא "להעביר מסר לעסקים שלא כדאי לפגוע בצרכנים".
לדבריה, מטרת הגוף היא לעבוד בשיתוף פעולה עם המועצה לצרכנות, להעביר לו חומרים בעת הצורך ולפעול מולו בשקיפות".
כמו כן מפעיל אמון הציבור מנגנונים מקצועיים ליישוב מחלוקות בין עסקים לצרכנים בראשות שופט בדימוס, המאפשרים גם מענה מהיר ויעיל ליישוב מחלוקת ע"י הליך און-ליין באינטרנט או טלפונית.
ניתן לפנות לארגון באמצעות פקס, טלפון ובאתר: www.emun.org.