מבוטחי "הכי ישיר" יכולים להירגע
האם המצב של "הכי ישיר" מסכן את כספי המבוטחים? האם כדאי לקנות פוליסה של החברה? שאלות ותשובות בעקבות ההסתבכות של החברה
לחברה כ-180 אלף מבוטחים, ולמענם החלטנו להגיש סדרה של שאלות ותשובות שמיועדות להרגיע את הלקוחות ולשפוך אור על התמונה.
סוכנות הביטוח שמכרה פוליסות ביטוח מבנה ופוליסות ביטוח חיים עבור מקבלי המשכנתאות קיבלה את הכיסוי הביטוחי באמצעות הכשרת הישוב, כלל ביטוח והפניקס. כל אותן חברות הודיעו, כי כספי המבוטחים אינם בסכנה, וכי
על סיבה זו חלוקות הדעות. חלק מחברות הביטוח טוענות כי הכי ישיר נקלעה לקשיים, וכדי להגן על כספן הן נאלצו להפסיק ולשלם לה עבור הביטוחים שהיא מכרה. פסטרנק עצמו מכחיש טענות אלה, ואומר, כי חברות הביטוח התנכלו לו בשל חששן מהבנקים למשכנתאות שמולם הוא התחרה, ומפני שבחלק מהעסקים הוא התחרה בהן ישירות. הסוגיות הנמצאות במחלוקת הועברו לבוררות, וייתכן שבשלב מסוים הן גם יגיעו לבירורים משפטיים
הכי ישיר כבר הודיעה כי חברות הביטוח המובילות מסרבות לעשות איתה עסקים נוספים. בשלב זה לא ברור אם חברות אחרות מוכנות להחליפן. הכי ישיר גם לא שילמה לעובדיה את משכורות חודש ינואר, ועל רקע כל זאת היינו ממליצים ללקוחות להמתין לקבלת הבהרות לפני קבלת החלטה כלשהי. מנהלי הסוכנות טוענים, כי לאחר פתרון חילוקי הדעות הם ימשיכו לפעול כרגיל ואף ייכנסו לתחומי פעילות חדשים.
הסיבה לכך היא שהכי ישיר הציעה תעריפי ביטוח נמוכים,לעתים בעשרות אחוזים בהשוואה למקובל בבנקים. היא ניצלה בעצם את התעריפים המנופחים שגבו הבנקים מן המשכנתאות, בשיתוף חברות הביטוח, והצליחה להפחית משמעותית את עלויות הביטוח. התחרות שיזמה הכי ישיר הביאה בסופו של דבר להפחתת התעריפים. בהמשך היא גם נכנסה לתחום ביטוחי הבריאות, ביטוחי התרופות ולתחום ביטוחי הרכב - ובכל אותם התחומים נרשמה ירידת תעריפים.