גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


מאזדה 6 נגד סובארו B4

מבחן ראשון בין שני הדגמים הפופלאריים ביותר על חברות הליסינג. שתדעו מה לדרוש מהבוס

גיל מלמד | 14/11/2007 9:49 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
למפגש הפסגה הראשון בין 4 המכוניות החשובות ביותר לנתח העיקרי של שוק "המשפחתיות הגדולות" בישראל (הלוא הוא השוק המוסדי שחוכר מכוניות מחברות ליסינג) זימנו את 3 הגרסאות הבסיסיות של 4 המתמודדות. מכוניות אלה מוצעות תמורת 151 אלף שקל, כדי להתאים לקבוצת
הרישוי 4 (ויוצעו מן הסתם החל בינואר תמורת כמה אלפי שקלים פחות, בגלל הורדת גבולות המחיר של כל הקבוצות‭.(‬

המחיר הזה, 151 אלף שקל, אילץ את יבואני הונדה להציע מכונית די "עירומה" מבחינת האבזור שלה (במבחן עצמו השתתפה מכונית מעט יותר מאובזרת, אך התייחסותנו היא לגרסת הבסיס‭,(‬ ולכן אקורד ניצבת כאן על קו הזינוק בעמדת נחיתות משמעותית.

חשוב לומר כבר כאן ועכשיו שאקורד נמכרת ללא בקרת יציבות ועם שתי כריות אוויר בטיחותיות בלבד, דבר שאסור שיהיה מתקבל על הדעת בימינו.

פורד מונדיאו, מן העבר האחר, ניצבת על קו הזינוק כמו נס רפואי. תמורת 151 אלף שקל מוצעת מכונית מאובזרת בנדיבות בכל המובנים, עם 7 כריות אוויר ועם מערכת בקרת יציבות.

עוד לפני שבכלל סובבנו את מפתחות ההתנעה, ברור שמבחינת עלות-תועלת פורד מונדיאו נמצאת הרחק מלפנים, והונדה אקורד משתרכת מאחור. אלא שכאן כדאי לשלב הפתעה, מפני שכאשר נכנסים לפרטים ומתחילים לנהוג מתברר שהשורה התחתונה לא ברורה כל כך מאליה, והמאבק בקטגוריה הזאת מעולם לא היה מרתק כל כך. 
מקור: יצרן
מקור: יצרן טבלה
מקור: יצרן
מקור: יצרן טבלה
ה"ברזלים"

לפני שמניעים, מבט אחד כללי על 4 המכוניות בראייה שימושית: מבחינה עיצובית מאזדה 6 החדשה דומה מאוד, יש שיאמרו דומה מדי, לדגם היוצא. החזית שלה עוצבה בסגנון מודרני, עם קשתות גלגלים אגרסיביות אבל לא סרות טעם, ובסך הכל מתקבל מסר צעיר, דינמי, נעים לעין וספורטיבי.

‭B4‬ ואקורד מוכרות לנו ומתברכות במראה נעים לעין, ולזכותה של אקורד חשוב לומר לא רק שזאת היפה ביותר שיוצרה

מעולם, אלא שהעיצוב שלה עמד היטב במבחן הזמן.

אם הישראלים באמת אוהבים לקנות מכוניות לפי הגודל, אזי ברור שמונדיאו מציעה לנו הרבה יותר - גם מבחינת פוזה חיצונית וגם מבחינת הממדים.

בסיכום פרק ה"ברזלים‭,"‬ במיוחד בהתחשב בכך שגם למונדיאו וגם למאזדה 6 יש פלטפורמות חדשות לגמרי, ברור ששתי אלה פותחות פער יחסית לסובארו ולהונדה, וזה שפוערת מונדיאו גדול משמעותית.
 
פורד מונדיאו. תחרות לא קלה למאזדה 6
פורד מונדיאו. תחרות לא קלה למאזדה 6 ברקאי וולפסון

תא נוסעים, סביבת נהג

הפוזה שמשדרת מכונית אמנם חשובה, אבל במהלך רוב משך השימוש שלנו במכונית אנחנו נמצאים בתוכה ולכן רוצים ליהנות מתא נוסעים יעיל, שימושי, ואם אפשר אז גם מפנק.

מונדיאו, כאמור, נכנסת למערכה עם יתרון מובנה, וכאשר הושבו 3 מאיתנו במושב האחורי של כל 4 המכוניות היה ברור מיד שבסעיף זה ישנן "מונדיאו ו-3 האחרות‭."‬ מאזדה 6 תהיה הבחירה הבאה בתור (למרות מושב קשה מדי מאחור‭,(‬ אחריה הונדה אקורד, וסובארו אחרונה.

גם טיב החומרים והתחושה הכללית של איכות והשקעה מציבים את מונדיאו בליגה משל עצמה, הרחק מלפנים. אקורד, הוותיקה מבין כל המכוניות כאן והבאה בתור להחלפה, היא המכונית שהפתיעה אותנו לטובה יותר מכל, מפני שגם בחלוף הזמן היא מציעה תא נוסעים וסביבת נהג איכותיים, נעימים מאוד לשימוש, למראה ולמגע, עם פלסטיקה טובה, מסעד מושב תומך מצוין ותנוחת נהיגה טובה מאוד.

חסרונותיה של אקורד באים לידי ביטוי בעיקר בתחום האבזור, כמו למשל, היעדר מתגי שליטה על גלגל ההגה, היעדר בקרת שיוט וכיוצ"ב.

סובארו ומאזדה מציעות תאי נוסעים די שקולים מבחינת העיצוב שלהם, תנוחת הנהיגה, איכות החומרים ורמת ההרכבה. סובארו מציעה מושב נוח ותומך יותר, בעוד שמאזדה מצליחה להשיג יותר ניקוד בתחושת האיכות הכללית וברמת האבזור, כמו גם בתנוחת הנהיגה.

צריך לומר גם שמאזדה מציעה שדרוג חשוב של סביבת הנהג יחסית לדגם היוצא בזכות העובדה שהוא "בוגר" יותר, פחות פלסטיקי ויותר ממוקד באיכות ונוחות. גם בסיכום פרק תא הנוסעים נמצאת מונדיאו רחוק מלפנים, ומאזדה 6 בעקבותיה. אלא שהפעם סובארו ‭B4‬ די צמודה אליה, ואילו אקורד, טובה ככל שהיא, מדורגת אחרונה.

סובארו. שליטה יפנית במכוניות המשפחתיות
סובארו. שליטה יפנית במכוניות המשפחתיות יחסי ציבור

מנועים, תיבות הילוכים

הונדה, סובארו ומאזדה הן 3 יצרניות יפניות בעלות מורשת מעניינת וטוש בה של הנדסה וייצור מנועים, ושלושתן מניעות במבחן זה את כל 4 המכוניות.

הונדה, יצרנית המנועים הגדולה בעולם, מציבה בהשוואה הזאת את המנוע השני מבחינת ההספק והמומנט שלו, אבל את המנוע הנעים ביותר לשימוש והיעיל ביותר בשורה התחתונה.

לסובארו יש המנוע הייחודי ביותר ובעל ההספק התיאורטי הגבוה ביותר כאן, והוא גם מחובר למערכת הנעה כפולה ייחודית שמחלקת את הכוח לארבעת הגלגלים. אלא שבדרך בין המנוע לדיפרנציאל המרכזי מפרידה אצל סובארו תיבת הילוכים הכי פחות מתוחכמת, דבר שפוגע מאוד בביצועים האמיתיים.

מאזדה מציבה כאן מנוע ותיבת הילוכים מוכרים ומוצלחים, ואף שלכאורה נתוני ההספק והמומנט שלהם הם החלשים ביותר במציאות, הם מספקים את הסחורה בדרך כמעט הכי טובה מכולן.

פורד מונדיאו היא החריג במבחן הזה, מפני שהיא מגיעה אליו עם מנוע בנפח ‭2.3‬ ליטר בעולם שבו כולם מכירים ורגילים למנועי ‭2.0‬ ליטר. אף שאובייקטיבית המנוע הזה הוא נקודת חוזקה ייחודית למכונית הזאת, ואמור להציב אותה ראש שונה בין כולן, בראייה הישראלית (המעוותת לעתים) קשה לקבוע אם מדובר ביתרון או בחיסרון.

יותר מדי לקוחות סבורים בטעות שמנועים בנפחים חריגים קשורים למכוניות "גדולות" מדי (במקרה הזה מונדיאו אכן גדולה) או בזבזניות בדלק, וכך - בשל כשל פסיכולוגי - מתבזבזת לה נקודת זכות חשובה. עניינית, המנוע של מנדיאו מיוצר אמנם על ידי פורד, אבל זהו מנוע ‭2.3‬ ליטר המוכר והטוב של מאזדה, אשר הוחלף לאחרונה במנוע ‭2.5‬ ליטר מתוצרת יפן (שמוצע גם במאזדה ‭.(6‬
   
בהשוואה הנוכחית המנוע הזה מספק, כראוי וכצפוי, את כמות הכוח (מומנט) הגבוהה ביותר, ואף־על־פי שההספק שלו נמוך לכאורה מזה של סובארו, מדובר במנוע חזק מכל האחרים. אל המנוע של מונדיאו משודכת גם תיבת ההילוכים המתוחכמת ביותר, בעלת 6 יחסי העברה, והיא מסייעת מאוד בזכות עבודה נעימה, מעודנת ויעילה מאוד.

באופן מפתיע, גם מאזדה וגם סובארו לא מפרסמות נתוני תאוצה רשמיים, אבל אנחנו לא נזקקנו להם כאשר עימתנו במבחן "ראש בראש" את ארבעתן. התוצאות, בעולם האמיתי, ברורות מאוד: הונדה אקורד מאיצה בפחות זמן מכל האחרות מעמידה ל־100 קמ"ש ויותר, וגם תאוצות הביניים שלה טובות משל האחרות.

מאזדה ‭,6‬ ששוקלת כ־90 ק"ג יותר מאקורד, מצליחה להיצמד די קרוב לאקורד, אבל לא מצליחה להשתוות אליה, מה שמעיד לכאורה שהתיאום מנוע־תיבת הילוכים באקורד, כמו גם יתרון המשקל, טובים יותר אצל הונדה. מונדיאו, ששוקלת כמעט 200 ק"ג יותר מן ה־‭,B4‬ לא מצליחה להדביק את הונדה ומאזדה, אבל בהחלט מותירה את סובארו אחרונה.

להנעה הכפולה של סובארו יש יתרון, גם בטיחותי, על כבישי ישראל החלקים, אבל ככל שהדברים נוגעים לתאוצות אמיתיות - הונדה מובילה, וסובארו אחרונה.

התנהגות כביש

התנהגות הכביש מעניינת אותנו כאן רק בהקשר הבטיחותי, ומכיוון שכך צריך לומר שמדובר ב־4 מכוניות טובות, כל אחת בדרכה, עם יתרונות וחסרונות נקודתיים לכל אחת.

מבין ארבעתן, מאזדה 6 מעניקה את התחושה המדויקת והמהודקת ביותר על הכביש, כלומר שהתנהגות הכביש שלה היא הטובה ביותר עבור נהג שאוהב לנהוג. מונדיאו, מן העבר האחר, מנתקת את הנהג מן הנעשה על הכביש ומעבירה תחושה מדויקת פחות, אבל הרושם הוא שהמגבלות שלה הרבה יותר רחוקות מכל האחרות, כלומר שבמצבים שבהם היפניות יתאמצו להישאר על הכביש, מונדיאו עדיין לא תבין על מה המהומה.

המתלים והמפסע שלה על הכביש מסוגלים להתמודד הרבה יותר בקלות עם אספלט ישראלי פגום, ולכן מבחינתנו מונדיאו היא המכונית הטובה ביותר בהתנהגות הכביש שלה, ומאזדה 6 ממוקמת שנייה.

אלא שאקורד ו־‭B4‬ ממש אינן קוטלות קנים. לאקורד יש היגוי מעט קשה, ואילו זה של ‭B4‬ מעט מוגבר מדי, אבל שתיהן מציעות היגוי מדויק ומתקשר יותר מאלה של מאזדה ופורד.

לזכותה של סובארו עומדים הצמיגים הטובים בחבורה, גם בסוג הגומי וגם במידות, ולגנותה של אקורד עומדים הצמיגים העלובים בחבורה, שלא עושים חסד עם היכולות הגבוהות של המכונית.

מאזדה 6. ישראל הראשונה בעולם שקיבלה אותה עם ניילונים
מאזדה 6. ישראל הראשונה בעולם שקיבלה אותה עם ניילונים 

נוחות נסיעה, אבזור

גם לאחר הגדלת מהלך המתלים ושיפור הפעולה שלהם מאזדה 6 היא עדיין הקשוחה בחבורה הזאת, ולכן גם נוחה פחות כאשר הכביש אינו חלק (וזה המצב השגור בישראל‭.(‬
   
לאקורד יש מתלים בעלי מהלך ארוך, וכמו מאזדה גם היא שולטת היטב בגלגול הגוף, וכל עוד שהכביש אינו משובש באופן מיוחד היא מציעה רמת נוחות גבוהה משל מאזדה.

סובארו ‭B4‬ היא נוחה יותר מבין 3 היפניות ברוב מצבי הנסיעה. יש לה מתלים איכותיים ושקטים, ואף שהיא מדויקת ומהודקת פחות מן המאזדה - סביר שהלקוח הישראלי הממוצע יעדיף את יתרון הנוחות שלה על פני החיסרון הקטן בהתנהגות הכביש.

אבל גם בסעיף זה, כמו ברוב האחרים, שום יפנית לא מצליחה להתמודד עם רמת הנוחות הגבוהה שמציעה מונדיאו. המתלים שלה עובדים נפלא ומעלימים את רוב פגעי מע"צ.

בטיחות ואבזור, שורה תחתונה

כאשר בוחנים "תמורה לכסף‭,"‬ הונדה אקורד - מכונית משובחת מהרבה בחינות אחרות - נופלת ראשונה. היא יפה, יש לה מנוע מצוין והתנהגות כביש טובה, אבל נוכח הרמה הגבוהה מאוד שמציעות
המתחרות היא פשוט לא עומדת בתחרות.

‭B4‬ מצליחה, למרבה ההפתעה, לשמור את עצמה בתמונה מול מאזדה 6 החדשה, וזה אומר לא
מעט לזכותה של סובארו. אלא שאם בעבר הפער היה "בנקודות‭,"‬ כעת אין ספק ששדרוגה של 6 החדשה פתח פער לטובתה.

6 היא מכונית מדויקת יותר, מאובזרת יותר (עם בקרת יציבות חשובה מאוד‭,(‬ ובעיקר מרווחת יותר, לכן למרות יתרון ההנעה הכפולה של סובארו באותו מחיר, מאזדה 6 היא קנייה טובה יותר ללא ספק.

מה שמאכזב מעט ב־6 הוא התחושה שמאזדה לא התאמצה הפעם יותר מדי עבורנו, והשיפור של המכונית הזאת לא הקפיץ אותה לליגה גבוהה יותר. ושם, בליגה משל עצמה, נמצאת פורד מונדיאו: המכונית המרווחת ביותר בקטגוריה שלה, המאובזרת ביותר גם מבחינה בטיחותית, ככל הנראה גם המכונית הנוחה ביותר בקטגוריה הזאת, וללא ספק מכונית בעלת יכולות דינמיות טובות מאוד.

המוצא האירופי, המנוע בנפח חריג יחסית לקטגוריה, ואולי גם הגודל החיצוני - כל אלה עלולים להרתיע שלא בצדק את מי שמתעקשים לחשוב רק "בתוך הקופסה‭."‬ אלה יכולים להסתפק במאזדה ‭,6‬ שהיא הבחירה הטובה ביותר כרגע מבין היפניות.
לאחרים, מי שיודעים לחבר אחת ועוד אחת ולנצל הזדמנויות, פורד מונדיאו היא הזדמנות נדירה שעולה בהרבה על 3 האחרות.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
  • עוד ב''צרכנות''

כותרות קודמות
כותרות נוספות
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים