גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


טרמפיסטים, רדו מעגלת ה-60

מנהלי שיווק יקרים, לקראת יום העצמאות היתה לכם הזדמנות פז למנף אירוע לאומי לטובת החברות שלכם - ופספסתם. אולי כדאי שתקפלו את הדגלים המרוטים, תעשו "חושבים", ובעיקר תשאירו אותנו לחגוג לבד עם המדינה בשקט יחסי

שגית פסטמן | 30/4/2008 9:04 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מאכזב, מביך, חסר מעוף, פלופ רציני - אלה המילים הנכונות לתאר את הפעילות השיווקית של החברות הישראליות לציון יום העצמאות ה-60 של מדינת ישראל.

עם יד על הלב, דווקא היו לנו ציפיות. בסך-הכל אנשי השיווק והפרסום בישראל מציגים את עצמם כאנשי העולם הגדול, שאינם נופלים ברמתם מעמיתיהם בחו"ל. אנחנו גם רגילים לכך שבכל חג או מועד מיוחד הם מיד צצים עם איזשהו מבצע שהם מכנים "גדול מהחיים", אז לא פלא שבמלאת לישראל 60 ציפינו מהם למשהו מיוחד, אפילו אקסטרווגנטי.

אלא שבשבועות האחרונים נחשפנו למצעד חד-גוני ומעייף של מבצעים, ולראיה כמה דוגמאות "נבחרות" - במובן השלילי של המילה.

רשת קרביץ, למשל, בחרה לצאת במבצע "חד פעמי" כהגדרתה, שכולל מארז סוללות כחול-לבן ב-9.99 שקלים במקום ב-14.99 שקלים. גם חברת טיבון-ויל מציעה מבצע "עסיסי" - סטייק דרום אמריקני במחיר מוזל של 34.99 שקל. בשוק יש מבצעים רבים כדוגמת אלה, ומה אפשר לומר עליהם מלבד המשפט הידוע: "לא מריח - לא מסריח".

בתכל'ס, לא מדובר פה בעודף יצירתיות. את המבצעים האלה אפשר לפרסם בכל נקודת זמן בשנה. איפה הקשר הייחודי ליום העצמאות ה-60 של ישראל?

הדוגמה הבאה קשורה לפלאפון, החברה שגילחה את נינט. גם ממנה אפשר היה לצפות למשהו שירגש אותנו, שישאיר לפחות איזה באזז רכילותי. אבל פלאפון תחלק ביום העצמאות 150 אלף דגלי ישראל מגנטיים לרכב. לא רק שמדובר בקונספט משעמם וטחון יש במחווה השיווקי הזה פן הרסני ברמת השמירה על הסביבה - מי יודע כמה זמן ייקח לדגלים המגנטיים האלה להתכלות. מה נגיד? תחסכו לנו.

חברות אחרות, ותיקות, החליטו לשלוף מהכובע את טקטיקת השיווק הנוסטלגי. שטראוס ושופרסל חוזרות לעטיפות המוצרים שהיו קיימות לפני 30 ו-40 שנה. ושוב, לא רק שלא מדובר בצעד יצירתי במיוחד, אלא שהעטיפות האלה מזכירות לנו שפעם החברות האלה עסקו יותר בייצור של מוצרים איכותיים ופחות בשיווק אגרסיבי ובפמפום פרסומות עד אובדן חושים.

הגדילה לעשות אסם, שהחלה לחלק גלויות שבהן ילד הבמבה מודבק - באמצעות תוכנת פוטושופ פשוטה - לכל מיני תמונות היסטוריות, כמו כיבוש ירושלים או מעמד חתימת הסכם השלום עם מצרים. זה לא רק סתם צעד שיווקי שנגוע בחוסר תחכום - יש אנשים שהתמונות האלה ממש מרגיזות אותם ופוגעות בהם. בעיניהם מדובר בביזוי ההיסטוריה הישראלית, ויכול להיות שהם צודקים.

לסיכום, מנהלי שיווק יקרים, היתה לכם פה הזדמנות
פז למנף אירוע לאומי לטובת החברות שלכם - ופספסתם. מסביבנו ערב רב של פרסומות שחוקות, מבצעים ממוחזרים, סתם רעש לבן והרבה לכלוך.

אם זה המצב, אולי כדאי שלקראת יום העצמאות תוותרו על החגיגה השיווקית, תקפלו את הדגלים המרוטים, תעשו "חושבים", ובעיקר תשאירו אותנו לחגוג לבד עם המדינה בשקט יחסי. זה מכבד אותה, זה מכבד אותנו, תושביה, ותאמינו או לא - גם אתכם.
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

שגית פסטמן

צילום:

שגית פסטמן היא כתבת צרכנות וצרכנות פיננסית של מעריב

לכל הטורים של שגית פסטמן
  • עוד ב''צרכנות''

לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים