אחרי החרדים - גם נוחי פותח חזית מול דודי
הכניסה לתחום ה"אקספרס" היא התשובה של שופרסל לרכישת AM:PM על-ידי ויסמן, בעלי השליטה ברבוע הכחול. החנות הראשונה תיפתח ברחוב המסגר בתל אביב ולא תפעל בשבת
למעריב עסקים נודע כי החנות תיפתח ברחוב המסגר בתל אביב בימים הקרובים, אך בשונה משאר חנויות הנוחות, היא לא תפעל בשבת.
בתחילת השנה השמיעו בשופרסל הערכות מתונות יותר וציינו כי מדובר ב"פיילוט", שבהתאם להצלחתו, תיבחן התפתחות הפורמט. ההערכות הן כי תת-הרשת
החדשה תופעל באמצעות זכיינים או עמיתים, הנהנים מכוח הקנייה והידע של הרשת, אך אחראים לתוצאות הכספיות.
כניסה לעולם חנויות הנוחות לא היתה חלק מתוכניתה האסטרטגית של שופרסל, כפי שהוצגה בשנת 2005. במסגרת האסטרטגיה המקורית, נכללו 3 פורמטים: "דיל", "ביג" ו"שלי", לצד כרטיס אשראי, מועדון לקוחות ומותג פרטי.
אלא שנוכח התמורות שחלו בשוק קמעונות המזון, בעיקר עם רכישת AM:PM על-ידי דודי ויסמן, בעל השליטה ברבוע הכחול, הוחלט בשופרסל להתאים את התוכנית למציאות החדשה.
במהלך זה, שופרסל מעצימה את התחרות בתוך הערים, ומנסה לתת מענה לפורמט רשת AM:PM שבבעלות ויסמן. גורמים נוספים שבהם תנסה שופרסל להתחרות באמצעות פורמט האקספרס הם טיב טעם inthe city ו"אלונית" של דור אלון.
רשת yellow, המהווה את הגורם המשמעותי ביותר בתחום חנויות הנוחות, שייכת לקבוצת פז, השותפה במיזם כרטיס האשראי של שופרסל.
בעוד כחודשיים תעמיק שופרסל את פעילותה במגזר החרדי ותשיק רשת שתאחד את רשתות זול פה ואלף תחת המותג "יש". מי שיוביל את הפעילות במגזר החרדי הוא איש העסקים שולם פישר, השותף בשופרסל ומחזיק יחד עם ברונפמן בכ-20% מהשליטה.