רבותי, ההיסטריה חוזרת
רק לאחר שעשרות אנשים שילמו בדמם על כשלי כביש 66 אולצו אנשי מע"צ להציב עליו גדר הפרדה, וכאשר פועלים בהיסטריה מתקבלות החלטות לא טובות
אנשי מע"צ טובלים ושרץ בידם בשני מובנים. ראשית, במשך שנים הם טענו שהם לא בונים גדר הפרדה על כביש 66 מפני ש"אוטוטו מרחיבים אותו לכביש דו-מסלולי דו-נתיבי, ולכן חבל על הכסף. כעת הם טוענים שהכביש יורחב "במועד לא ידוע".
שנית , הם מספרים לנו שפתרונות אחרים, יקרים יותר, היו פוגמים בתקציבי הבטיחות במקומות אחרים. אלא שעלות הצבת מעקה טרומי, ודאי על כביש שעומד להיבנות
מחדש, זניחה יחסית לעלות הגדר עצמה, ובעוד שנתיים יהיה אפשר להציל בני אדם נוספים במקומות אחרים מבלי למצוא לכך תקציב מיוחד: הגדר כבר תהיה בידי מע"צ וכל שיידרש הוא להוביל אותה למקום חדש.
דרך אחרת להבין את מופרכות הטענה התקציבית היא שהעלות למשק הישראלי של הרוג אחד בתאונת דרכים שקולה לעלות ההקמה של כל הגדר, ולא משנה מאיזה סוג.
בסכום נזקי התאונות, שכבר נגרמו על קטע הכביש המקולל הזה ב-3 השנים האחרונות, אפשר היה להקים 30 גדרות לו רק היתה בישראל סמכות מקצועית רצינית לבטיחות בדרכים.