האם לקנות מכונית חדשה עכשיו?

מי שאינו לחוץ להחליף את מכוניתו כרגע לא יפסיד את עיסקת חייו אם ימתין כמה שבועות או חודשים

גיל מלמד | 3/11/2008 6:30 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
האם כדאי לנצל את המבצעים הנוכחיים ולהקדים רכישת מכונית חדשה? אם ממילא התכוונתם לרכוש מכונית וקיבלתם הצעה שכוללת מחיר מעודכן, אבזור ותנאי תשלום אטרקטיביים - אין סיבה להמתין.

מכוניות שיימסרו לאחר 1 בינואר אינן שונות מאלה שיימסרו מעתה ועד תאריך זה, והמחיר לאחר 1 בינואר לא יהיה שונה בהרבה. ייתכן שהוא יהיה אפילו גבוה יותר אם הדולר יתחזק.

למה בכל זאת כדאי לשקול ולהמתין עד ל-1 בינואר 2009? מועד הרישום של המכונית נקבע לפי היום שבו מבוצע הרישוי והיא עולה על הכביש. לכן ברישיון הרכב של מכוניות שיימסרו אחרי 1 בינואר ייכתב "2009" ולא "2008".

תיאורטית , מחירי המחירון העתידיים, בעוד 3 שנים, אמורים להתייחס למשך השימוש במכונית (שנה, שנתיים ורבע, 3 וחצי וכו'), ולא לשנת הדגם.

אך באופן מעשי אי-אפשר לדעת אם שוק המשומשות יפנים את השינוי או יישאר "נעול" בתפיסה המקובלת, כך שיהיה יתרון מסוים למכוניות שברישיון הרכב שלהן ייכתב "2009".

לכן מי שאינו
לחוץ להחליף את מכוניתו כרגע לא יפסיד את עיסקת חייו אם ימתין כמה שבועות או חודשים.

צריך להביא בחשבון גם שענף הרכב העולמי נכנס למשבר עמוק, בעקבות התרסקות המכירות בשווקים מרכזיים. מצב זה ייצור בהכרח לחץ משמעותי להורדת מחירים נוספת.

גם מחירי ההובלה הימית צפויים לרדת ואפילו מחירי הביטוח, וכל אלה עשויים להשפיע על מחירי המכוניות.

שיקול נוסף שכדאי לקחת בחשבון: אם תבקשו לרכוש כעת מכונית שמחירה עדיין לא הופחת, ושנציגי המכירות שלה עוד לא "התיישרו" עם המצב בשוק, אתם עלולים להפסיד אלפי עד עשרות אלפי שקלים.

אז מה לעשות? מי שלא לחוץ להחליף מכונית - עדיף שימתין. מי שחייב להחליף את מכוניתו כעת צריך לממש את זכותו וחובתו הצרכנית, לכתת רגליים בין אולמות התצוגה ולבצע סקר שוק.

מומלץ להציג לכל נציג מכירות את רשימת התנאים שמציעים יבואנים אחרים, גם כדי להפחית את המחיר וגם כדי לשמוע מה אומרים נציגי יבואן אחד על ערכם של המבצעים של היבואן האחר.
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

גיל מלמד

צילום: דעות

עורך תחום הרכב ב"מעריב". מכור לבנזין ולכל כלי רכב ממונע, אבל שוחר איכות הסביבה. בעבר עבד ב"ידיעות אחרונות" וערך את מגזין הרכב "טורבו"

לכל הטורים של גיל מלמד

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים