פרויקט מיוחד ברכבת: מלטשים את מסילות הברזל
רכבת ישראל החלה בפרויקט מיוחד של ליטוש מסילות הברזל כדי לשפר את רמת הבטיחות ברכבת
לתוהים - לא מדובר בנהגי קטר טועים, אלא במכונות חדשניות לליטוש פסי רכבת, שהחלו בעבודות לשיפור איכות פסי הרכבת בכל המסילות בארץ.
רכבת ישראל החלה לאחרונה בפרויקט מיוחד של ליטוש מסילות הברזל על מנת לשפר את רמת הבטיחות ברכבת.
המטרה היא הפחתת השחיקה בין הגלגלים והמסילה לצד וחסכון באנרגיה. הליטוש אמור למנוע גם מקרים של ירידת הרכבת מהפסים, להפחית את רמות הרעש והזעזועים, ולצמצם את הבלאי שנגרם לגלגלי הרכבת והמסילה.
עלות הפרויקט היא 12.5 מיליון שקל. החברות 'הרסקו' ו'מרקיט' נבחרו לבצע אותו. המכונה שנבחרה לביצוע העבודה היא ה-RGH20C מתוצרת HARSCO ארה"ב, שנחשבת למשוכללת מסוגה בעולם.