שירות 144 בסמס לא ממש עובד
בזק מנסה להתאים את עצמה לעידן הסלולרי - בינתיים ללא הצלחה
כל מה שצריך לעשות זה לסמס שאילתת חיפוש מפורטת למספר 144 מכל טלפון סלולרי - ולקבל בתוך שניות את המידע המבוקש בהודעת טקסט, מסבירים בבזק.
ואם, חס וחלילה ואחת למיליון, כשלה המערכת - גם אז אין בעיה: "אם המספר לא מאותר או שנדרשים פרטים נוספים על מנת למקד את החיפוש, המערכת תשיב בשאלה ותצפה לתשובה, כדי להשלים פרטים לצורך המשך החיפוש ולכוון לתשובה המדויקת ביותר", מבטיחים באתר החברה. גן עדן.
אבל מה לעשות שזה פשוט לא עובד. שורה ארוכה של ניסיונות להיעזר בשירות החדש נכשלה - ובגדול. המערכת של בזק לא הצליחה להתמודד עם חיפושים פשוטים כמו "מלון מלכת שבא באילת", "חנות גולף בדיזנגוף סנטר בתל אביב" ו"מרפאת
כל הודעות הטקסט ששלחנו לבזק נענו בתשובה "מצטערים, לא נמצאו תוצאות עבור בקשתכם" או בתשובות לא רלוונטיות. באף אחת מהפעמים לא התבקשנו למקד את החיפוש ולא נשאלנו שאלה מנחה כלשהי.
אז כמה עולה לנו התענוג? עלות השירות היא 1.5 שקלים לכל פנייה מוצלחת - אך כמובן שגם אם לא קיבלתם תשובה משביעת רצון, תחויבו בעלות שליחת ההודעה למוקד, כ־40 אגורות.
עלות פנייה למוקד הטלפוני של 144 היא 1.5 שקלים, בין אם קיבלתם תשובה ובין אם לא. מה שאומר שאם אתם רוצים ללכת על בטוח, תשתמשו בשירותי 144 באינטרנט (b144.co.il) - הניתנים למרבה השמחה לגמרי בחינם.
מבזק נמסר בתגובה: "אנו מודים לכם על שהסבתם את תשומת לבנו לבעיה. מדובר במוצר חדש בתהליכי למידה, הממשיך להתעדכן ולהשתפר מדי יום. בעקבות פנייתכם טופלה הבעיה".