פורד וניסאן הודיעו: ב-2010 נשיק מכוניות חשמליות
במקביל הודיעה רנו, המשתתפת בפיתוח מיזם בטר פלייס של שי אגסי, כי חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת האנרגיה הגדולה בצרפת לפיתוח עמדות הטענה ציבוריות. הפורד "פוקוס" החשמלית תוכל להתחבר לכל שקע ביתי
ההסבה של פוקוס, שתוצע למכירה גם בארצות הברית מסוף 2010 (ותימכר במדינה כמודל 2011), בוצעה במלואה על ידי מגנה החל משלבי התכנון והפיתוח הראשוניים ועד לשלבי התאמת המכלולים, ניסויים מעשיים בנסיעה והכנה לייצור.
אנשי מגנה מבטיחים שהטכנולוגיה הזאת מאפשרת להם להסב כל מכונית נוסעים קיימת בשוק למכונית חשמלית, והם מתכוונים להציע אותה לכל יצרן רכב שיהיה מעוניין בכך.
טווח הנסיעה המשוער של הפוקוס החשמלית, נטען, צפוי להיות כ-160 ק"מ, והיא אמורה להיטען מרשת החשמל הביתית - כלומר לאו דווקא מעמדות הטענה ציבוריות, שכמובן נגישות פחות לציבור הרחב מאשר השקעים הביתיים.
בתוך כך, דיווחה יצרנית המכוניות הצרפתית רנו על חתימת הסכם לשיתוף פעולה עם חברת החשמל הגדולה ביותר בצרפת - EDF - לפיתוח עמדת הטענה ציבורית למכונית חשמלית, ולפיתוח מערכת התקשורת בין המכונית לעמדת ההטענה. בכך, מאותתת רנו, שהיא גם שותפה אסטרטגית של מיזם התשתיות למכוניות חשמליות בטר פלייס, שהקים הישראלי שי אגסי, כי היא
לא מסתפקת בספק בודד.
יחסי שיתוף הפעולה בין רנו ל-EDF בעניין פיתוח מכונית חשמלית החלו כבר ב-,2008 לאחר חתימת הסכם ראשון בין קרל לוס גוהן, מנכ"ל ויו"ר רנו-ניסאן, לבין פייר גדונה, נשיא ויו"ר חברת האנרגיה .EDF
הטכנולוגיה שתפותח בעקבות חתימת ההסכם החדש נקראת - PLC "פאוור-ליין קומיוניקיישן" - ומטרתה להעביר מידע בין הסוללה לעמדת הטעינה ולהיפך - מידע הנוגע למצב הסוללה וגם בנוגע לפרטי החיוב של המכונית.
EDF היא הגדולה מסוגה באירופה (מבחינת כושר ייצור החשמל) והיא פעילה גם בגרמניה, בריטניה ואיטליה, 3 מדינות שנוקטות לאחרונה מגמה של עידוד הקמת תשתיות הטענה למכוניות חשמליות.
אתמול גם פורסם כי ניסאן צפויה לחשוף ב-2 באוגוסט את התוכניות שלה למכונית חשמלית. בשונה מדגמים אחרים הצפויים בשוק המכוניות החשמליות, "פורד פוקוס" למשל, אבל בדומה ל"פריוס" של טויוטה ול"אינסייט" של הונדה, ההיברידיות, ניסאן צפויה לבנות מרכב מיוחד ושונה ויזואלית למכונית החשמלית שלה.
המכונית, שככל הנראה תצא בגירסת 5 דלתות, תהיה "מכונית עולמית" - ותוצע באותו עיצוב ובאותם מפרטים בכל רחבי העולם.
התצוגה הראשונה של המכונית צפויה באוקטובר השנה, בתערוכת המכוניות השנתית של טוקיו, וייצור סדרתי שלה צפוי ביפן החל מחורף ,2010 בקצב מתוכנן של 50 אלף בשנה. כל רכיבי ההנעה החשמליים - מנוע, הסוללה ורכיבי האלקטרוניקה - ייוצרו ביפן על ידי ניסאן וספקי המשנה שלה.