גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


בעלי רשת טיב טעם: "עשו מענף החלב מאפיה"

"יש 2 שחקנים שקובעים הכל, כולל מכסות החלב, איך יהיה מותג פרטי ואיך תהיה תחרות?. "במקום שהיצרנים יתרמו לנו מהידע שלהם, הם סירבו לשתף איתנו פעולה". מה ראשי רשתות השיווק שמרו בבטן לקראת הכנס השנתי של איגוד תעשיות המזון

נורית קדוש | 29/6/2009 7:52 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
"כשיש 2 שחקנים שקובעים הכל, כולל מכסות חלב, איך יהיה מותג פרטי ואיך תהיה תחרות? עשו מהענף הזה מאפיה. תחרות מגיעה רק משוק פתוח ובישראל אין תחרות בתחום החלב", כך קבע קובי טרייביטש, בעלי רשת טיב טעם במסגרת דיון על המותג הפרטי של רשתות השיווק בכנס הבינלאומי השנתי של איגוד תעשיות המזון.

דבריו החריפים של טרייביטש כוונו לאמירותיהם של ספקים, הטוענים כי לא הם נפגעו מהמותגים הפרטיים של רשתות השיווק הנמצאים בישראל בחיתוליהם, וכי להערכתם הם גם לא ייפגעו בעתיד כיוון שצמיחת המותגים הפרטיים באירופה מבוססת על ענף החלב - ובישראל אין מותג פרטי בתחום החלב.

למרות שתעשיית המזון נשלטת על ידי 5 יצרנים גדולים, ובהם שטראוס, קוקה קולה, יוניליוור, תנובה ואסם, מצאו היצרנים לנכון להתלונן על הריכוזיות בענף הקמעונות.

לדברי דודי מנביץ, מנכ"ל אסם סחר, "אנחנו נתקלים בריכוזיות שבאה לידי ביטוי בשליטה בכל שרשרת הערך על ידי הקמעונאים - הם גם היצרנים, גם הספקים וגם השולטים במדפים, וביכולתם לעשות ככל העולה על רוחם".

לטענת מנביץ, "בעוד הרשות להגבלים עסקיים הגבילה את פעילות ספקי המזון בנקודות מכירה, אין שום כללים לגבי הריכוזיות
של הקמעונאים שמשווקים מותג פרטי. נוצר סוג של מונופול לא מטופל".

מנגד, ברשתות השיווק טענו כי חוסר שיתוף פעולה מצד הספקים הוא שגרם להתפתחות המותגים הפרטיים.

לדברי טרייביטש,"5-6 חברות מחזיקות 50% משטחי המדף ולא אכפת להן שהקמעונאי מוכר את המוצרים שלהן במחירי הפסד. משהו במערכת היחסים לא ברור, אני בונה חנות ב-2,500 דולר למ"ר ועושה מאמצים להביא לקוחות והספק לא מרגיש שהוא שותף שלי, ולכן הקמעונאים בורחים למותגים הפרטיים".

לדברי פיני שטרית, סמנכ"ל הסחר של רשת קו אופ ישראל, כשהחליט, בעקבות החלטת הרשות להגבלים עסקיים להעביר את סדרנות המזון מידי הספקים לרשת, לא זכה לשיתוף פעולה: "במקום שהיצרנים הגדולים יתרמו לנו מהידע שלהם, הם סירבו לשתף איתנו פעולה".

טרייביטש גם הביע אמון בטיב טעם ומסר כי למרות כל המשברים, טיב טעם הולכת קדימה. "זה לא תלוי בכסף. אם הייתי צריך לחיות לפי כמה כסף עשינו ברבעון כזה או אחר לא היתה טיב טעם. אנחנו עושים דברים טובים, טיב טעם תהיה בסדר, תמשיך את הדרך שלה ותמשיך להתקדם, גם בפורמט העירוני. בשלב כזה או אחר ניכנס גם לערים שאנחנו לא נמצאים בהן, כמו חיפה, כפר סבא וזכרון יעקב".
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
  • עוד ב''צרכנות''

כותרות קודמות
כותרות נוספות
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים