כישורים או קישורים
ההצעה להדיח את מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות מאירה על כל החולי במבנה ובמעמד הרשות הלאומית, שאמורה להציל את חיינו על הכבישים
בהתחשב בכך שהרשות החדשה בקושי אוישה במלואה ופעילה בשטח בקושי שנה, הרי שמדובר בהדחה אומללה ומזיקה מאוד למטרה שלשמה הוקמה הרשות. ללא קשר לביצועיו של האיש, שהפך למומחה בתחומו בזכות לימוד הנושא וההיכרות האינטימית עם המורכבות והבעייתיות שבו - מדובר בהצעה מרושעת, שמעידה יותר מכל דבר על רדידות המציעים שלה.
צריכות להיות סיבות דרמטיות מאוד להדחת המנכ"ל המכהן לאחר פחות מחצי שנה. בייחוד לאחר כניסתו של שר חדש לתפקיד, רגע וחצי אחרי שאושר התקציב לרשות המאפשר לה בכלל לחיות, ו-3 ימים לפני פרסום הדוח שאמור להציג שיפור דרמטי בנתוני התאונות בישראל.
יאיר דורי לא היה מומחה לבטיחות בדרכים כשנבחר לתפקיד, אבל זאת היתה המגרעה היחידה שלו. לזכותו ייאמר כי במינויו לא היה דבר המעיד על קישור פוליטי, מה שאי-אפשר להגיד, לדוגמה, על יו"ר הרשות, הגב' פתיר. דורי למד דבר אחד או שניים בשנה וחצי בתפקיד, ואולי זה מה שהופך אותו למסוכן בעיני הפוליטיקאים והמקושרים אליהם.
אם הוא לא גנב, לא פשע, לא נישק ולא קילל, אז לא יכולה להיות אף סיבה מקצועית להדיח אותו דווקא עכשיו כשיש לו ערך מקצועי בתחום שכל-כך משווע לאנשי
מקצוע. ההצעה להדחה מאירה על כל החולי במבנה ובמעמד הרשות הלאומית, שאמורה להציל את חיינו על הכבישים. יתרה מכך, היא מדגישה את מקומו האומלל של המאבק הזה בסדר העדיפויות הלאומי ובדיון הציבורי.
מאז שגב' פתיר נכנסה לתפקיד לא ראינו אותה (או כל אדם אחר במועצה) נעמדת על הבריקדות ומנסה לשנות את החוק האומלל, שמתוקפו פועלת הרשות ללא סמכויות של ממש ובלי יכולת אמיתית לבצע את משימתה.
בשונה מדורי, שקיבל על עצמו משימה כפויית טובה וכמעט בלתי אפשרית, אבל לפחות השקיע בה את נשמתו - פתיר נמצאת בניגוד עניינים מובהק.
מצד אחד היא משמשת כיו"ר רשות, שיכולה להצליח במשימתה רק אם תבקר השכם והערב את פעולות משרד התחבורה ו"תכניס" לו כשהוא מפשל.
מצד אחר היא גם אחראית על התקינה בחברת בטר-פלייס של שי אגסי ושל החברה לישראל. בתפקיד זה היא זקוקה לתמיכת המשרד שעלול לחבל אנושות במאמצי החברה אם רק יתחיל לשאול את השאלות הנכונות.
לו הייתי שר התחבורה, הדבר האחרון לעשות בשלב זה הוא להדיח את האדם היחיד שיכול להביא לי תוצאות. תחת זאת הייתי מזמן ללשכתי את הגב' פתיר, מנסה להבין מה היא רוצה מדורי, ואחר-כך מציב בפניה ברירה: רשות לאומית או בטר-פלייס.
משרד התחבורה מן הצד האוכף או מן הצד הנותן. זיוה פתיר לא צריכה להיות יו"ר הרשות מלכתחילה. כעת, לנוכח הצעת ההדחה של המועצה שהיא עומדת בראשה אין בכלל ספק שהיא צריכה ללכת.