פרשנות: הבולשביזם של כץ

מועצת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים אמורה לפעול עבור הציבור, אך האם כך הדבר?

גיל מלמד | 27/7/2009 9:10 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
למרות ההמלצות המפורשות של ועדת שיינין, שלפיהן מועצת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים אמורה היתה להיות מורכבת מנציגי ציבור בלבד, אנשים שנקיים מכל תלות או קשר לגורמי השלטון - חוק הרשות קבע שבמועצת הרשות יהיו 15 חברים, ובהם 10 נציגי ציבור.

- מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בדרך החוצה?

מועצת הרשות אמורה להיות הדירקטוריון של הציבור, שפועל עבור הציבור, והחלטותיו מניעות תהליך למאבק להצלת חיים בדרכים, אך האם כך הדבר?

מזה קרוב לחודש, מאז אותה ישיבה שבה החליטו חברי מועצת הרשות להמליץ על הדחתו של יאיר דורי מתפקידו, פנה עסקים, כמו גם גופי תקשורת נוספים, לרשות בבקשה לקבל את הפרוטוקול של אותו דיון.

גם שר התחבורה ישראל כץ, שיש בסמכותו להורות על העברת הפרוטוקול הזה, וגם יושבת ראש הרשות, זיוה פתיר,
מסרבים בכל תוקף להעביר את הפרוטוקול, בבחינת "זכות הציבור שלא לדעת".

לכאורה, חוק חופש המידע נתפר בדיוק למטרה זו, ואמור היה לאפשר לציבור לדעת ואולי להבין מה עמד בבסיס ההמלצה. אלא שברשות ובלשכת השר סבורים שהדיון ההוא נמצא מעל אותו חוק, והם מתבצרים בסירובם.

היות שהרשות, כמו גם משרד התחבורה, מבוקרים לכל הפחות על ידי מבקר המדינה, הוא גם המגן האחרון שנותר כעת מפני חשכת הבולשביזם שתקפה את הרשות ואת המשרד.
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

גיל מלמד

צילום: דעות

עורך תחום הרכב ב"מעריב". מכור לבנזין ולכל כלי רכב ממונע, אבל שוחר איכות הסביבה. בעבר עבד ב"ידיעות אחרונות" וערך את מגזין הרכב "טורבו"

לכל הטורים של גיל מלמד

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים