בדיקת מעריב עסקים חושפת: הרוכבים ישלמו יותר
במטה המאבק של האופנוענים טוענים כי השינוי שיוזם המפקח על הביטוח בתעריפים ייקר את הפרמיות בעשרות אחוזים ומאשימים אותו ב"הטעיה". כך ישפיע השינוי בתעריפים על הכיס של הרוכבים
במטה המאבק למען ביטוח חובה הוגן טוענים שהודעתו של ענתבי מטעה, שכן הוא לא חזר בו מכוונתו לייקר את התעריפים, כפי שדווח במעריב עסקים.

לפי הודעתו של ענתבי, מנובמבר "מאפייני הנהג יקבלו משקל גדול יותר בקביעת תעריפי הביטוח לאופנועים, כך שנהגים מבוגרים וזהירים ישלמו פרמיות נמוכות, ונהגים מסוכנים ישלמו פרמיות גבוהות יותר".
לטענת מטה המאבק - שבו חברים ארגוני האופנוענים, יבואני האופנועים והעוסקים בענף הדו-גלגלי - הודעתו של ענתבי מגמתית ומטעה.
"ענתבי פרסם בהודעתו רק משפט אחד בעל אופי מספרי בנוגע לשינוי התעריפים", אמרו במטה המאבק, והוא: "לאחר השינוי מבוטחים זהירים ישלמו כ-50% פחות ממבוטחים מסוכנים". אלא שמשפט זה מטעה, מפני שאפשר להבין ממנו שחלק מבעלי האופנועים "יפסידו" וישלמו יותר, בעוד אחרים "ירוויחו" וישלמו פחות וחברות הביטוח יגבו בסך הכל את אותו סכום.
לטענת המטה, "בעוד שמיעוט קטן ומבוטל של רוכבי אופנועים עשוי ליהנות מהוזלה זעומה בתעריפי ביטוח החובה, מרבית בעלי האופנועים ישלמו פרמיות גבוהות בעשרות אחוזים, וסך הגבייה מהפרמיות יעלה".
במטה המאבק טוענים שהתעריפים שפרסם המפקח בחוזר שבו הוא מורה לתאגיד ה"פול" (שרק בו ניתן לבטח אופנועים) לשנות את תעריפי הפרמיות מבוססים על "ביטוח חובה עם השתתפות עצמית", שהוא סוג הביטוח הפחות שכיח. רוב המבוטחים, כך הם טוענים, ישלמו פרמיות גבוהות בהרבה, שכן הם רוכשים ביטוח
מבדיקת מעריב עסקים עולה כי במסגרת שינוי התעריפים יעלה מחיר ביטוח החובה ב"חבילת הבסיס" בעוד .20% הביטוח הבסיסי לאופנוע בנפח של עד 50 סמ"ק יעלה ב-,12% לאופנוע בנפח שבין 50 סמ"ק ועד ל-250 סמ"ק יעלה הביטוח בשיעור דומה, והביטוח לאופנוע בנפח של מעל 250 סמ"ק יעלה ב-.20% תעריפי הביטוח לאופנועים שלא בבעלות פרטית, כאלה הרשומים על שם עסקים, יתייקרו בשיעורים דומים.
בנוסף לכך, "מקדם ההגנה לרוכבים עד גיל 21", שעומד כיום על ,7.5% יעלה ל-.17.5% כלומר, נהג צעיר שהיה משלם עד כה תוספת של 7.5% על התעריף הבסיסי ייאלץ לשלם 17.5% תוספת. רוכב ללא ניסיון ייאלץ לשלם גם "תוספת חוסר ניסיון", בשיעור .2.5%
"רק רוכבים בעלי ותק של 8 שנים", אומרים במטה המאבק, "כלומר בני 24 לכל הפחות, יוכלו לזכות בהנחה מסוימת, בשיעור של 5% בלבד. אלא שגם לאלה, כמו לכולם, מתייקרת חבילת הבסיס - כך שבפועל הפרמיה שלהם תתייקר ולא תוזל".
רוכב אופנוע בן 50 ומעלה שנמצא בקבוצה הכי פחות מסוכנת, בעל ותק של 8 שנים לפחות וללא תאונות, שלפי הכללים הנהוגים כיום היה נהנה מההנחה הגדולה ביותר, ירוויח מהשינוי סכום זעום רק בתנאי ביטוח אופנוע בנפח של עד 250 סמ"ק.
רוכב כזה ייהנה מהנחה של 25% מחבילת הבסיס, אולם בגלל התייקרות חבילת הבסיס ההנחה תהיה בעצם רק 6.6% ביחס לתעריף שהוא משלם כיום. רוכב בעל מאפיינים דומים, שבבעלותו אופנוע בנפח של מעל 250 סמ"ק, לא ייהנה מהנחה כלל. לפי נתוני ISO ישראל לשנת ,2006 רק 13.4% מהרוכבים הם בני 50 ומעלה.
לעומת זאת, רוכב שנמצא בקבוצת הסיכון הגדולה ביותר, מתחת לגיל 18 בעל ותק של פחות משנה שהיה מעורב ב-3 תאונות או יותר (לעיתים לא באשמתו), שילם עד כה תוספת של 20% וייאלץ לשלם תוספת של 47.5% על הפרמיה החדשה. דמי הביטוח של רוכב כזה בעל אופנוע של עד 250 סמ"ק יתייקרו ב-,37.6% ולבעל אופנוע מעל 250 סמ"ק יתייקרו ב-.47.5%
רוב הרוכבים בני 25 עד ,45 שמהווים לפי נתוני ISO ישראל 63% מכלל הרוכבים, לא ייהנו מהנחה בעקבות השינוי בתעריפים.
לדוגמה, רוכב בן 30 בעל ותק של בין 4 ל-8 שנים וללא תאונות לא ייהנה מהפחתה בתעריף הבסיס. על כן, רוכב כזה ייאלץ לספוג את ההתייקרות בתעריפי הבסיס, בין 12% ל-.20%