החזית נגד ענתבי מתרחבת: הכשרה תציע ביטוח מוזל

כשבוע לאחר ששלמה אליהו הכריז על ביטוח לאופנוענים במחיר תחרותי, מודיעה הכשרה ביטוח כי גם היא תתחרה בפול: "יש היגיון כלכלי רב בביטוח סלקטיבי של אופנוענים בעלי רקורד טוב". תציע תעריפים נמוכים מהקיימים כיום

גיל מלמד | 8/11/2009 6:12 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
חברת הכשרה ביטוח הודיעה כי היא שוקלת להציע בתוך כחצי שנה ביטוח חובה לאופנוענים במחיר תחרותי למחירי הפול. זאת לאחר ששלמה אליהו, בעלי חברת הביטוח אליהו, הכריז על מהלך דומה.

 - אליהו: "הרפורמה לא מוצדקת - אבטח אופנוענים בתעריף הקיים"

לעומת אליהו, הכשרה ביטוח מתכננת את המהלך מזה כשנה, עוד בטרם דרש המפקח על הביטוח, ידין ענתבי, להעלות את התעריפים, והיא אף רואה בו פוטנציאל עסקי של ממש. עופר טרמצ'י, מנכ"ל החברה, פנה למפקח בנושא בעבר, והוא מעריך שהבדיקות הכלכליות והמו"מ עם הפיקוח על הביטוח יבשילו בתוך כחצי שנה.

טרמצ'י אומר למעריב עסקים כי לפי חישובים שערך, "יש היגיון כלכלי רב בביטוח סלקטיבי של אופנוענים בעלי רקורד טוב - ובתנאי שבחירת המבוטחים תבוצע במקצועיות הנדרשת".

לדבריו, "הכוונה שלנו בעניין זה פורסמה בעבר בענף, ואז 'זכיתי' לשטיפה מקולגות ומאנשי הפול שטענו כי מדובר ברמת סיכון גבוהה. אני לא לוקח סיכונים אלא רואה בכך מהלך עסקי נכון שצריך להתבצע תוך תיאום עם הרגולטור".
קטיף דובדבנים

כיום, חברות הביטוח לא מוכנות לבטח רוכבי אופנועים בביטוח חובה. כל האופנועים מבוטחים במסגרת חברת הפול - הקיימת כדי לספק את הביטוח שנדרש לפי חוק ל"מסורבי הביטוח" בארץ.

חברות המבקשות לבטח ביטוח חובה חייבות להציע אותו במחיר נמוך ב-8% מתעריפי ה"פול", במטרה שלא להתחרות בו על הלקוחות הטובים באופן בלתי הוגן. המשמעות: כדי שאליהו והכשרה ביטוח יוכלו להציע תעריפי פרמיות נמוכים, עליהן להציע תעריפים נמוכים מאלה הקיימים כיום - אלא אם בחברות מסתמכים על העלאת התעריפים שמוביל המפקח.

על פי ההערכות יותר מ-80 אלף מרוב בי האופנועים המבוטחים בביטוח חובה בעלי מאפייני סיכון שונים ורקורד ביטוחי שונה. בהכשרה ביטוח מבצעים הערכות

כדי לבצע "קטיף דובדבנים" - להגיע לאופנוענים בעלי רמת סיכון נמוכה, שחלקם עשויים להביא עסקי ביטוח נוספים.

בענף הביטוח אמרו כי מהדיון שנערך לאחרונה על תעריפי ביטוח החובה, נשמטו פרטים הקשורים במהות הביטוח כמודל עסקי. לדבריהם, כשדיברו על "ההפסדים" שנגרמים לפול מפיצוי אופנוענים שנפגעים בתאונות - היתה התעלמות מרווחי ההון שרושמים המבטחים, ומכך שכספי הביטוח מופקדים אצלם עד למתן פיצוי. 

לדבריהם, "מעבר למרכיב הסיכון שבעיסקת ביטוח, יש מרכיב רווח הנובע מהשקעת פרמיות הביטוח בשוק ההון. "למעט המשבר של 2008, בכל השנים חברות הביטוח היו יכולות לגרוף רווחים גם ב'תיק האופנועים', והשאלה היא איזו קבוצה מסבסדת קבוצה אחרת".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים