המכוניות החדשות של 2010

למרות המשבר העולמי בענף הרכב, ליצרניות יש מה להציע. משפחתית חדשה מבית אלפא-רומיאו, שלושה דגמים חדשים של אאודי, טנדר חדש מבית פולקסוואגן ואפילו מאזדה 2 בגרסת הסדאן - הם רק חלק מהחידושים שיעלו על כבישי ישראל בשנה הבאה

גיל מלמד | 11/12/2009 9:00 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תעשיית הרכב נתונה אמנם למשבר הקשה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה, אולם בתערוכת לוס אנג'לס, שנפתחה בסוף השבוע שעבר; בתערוכת דטרויט, שתיפתח בינואר הקרוב; ובתערוכת ז'נבה, שתיפתח בתחילת חודש מרץ, יושקו לא מעט דגמים חדשים שעשויים להוסיף קצת צבע לשוק הרכב האפור שלנו כאן בארץ.
פיאסטה סדאן של פורד. תקבל תקינה אירופאית?
פיאסטה סדאן של פורד. תקבל תקינה אירופאית? יח''צ

אחת החברות המשפיעות תהיה פיאט, שקברניטיה צריכים להחליט אם לנצל את ההשתלטות על קרייזלר האמריקאית כדי למנף את אלפא-רומיאו ואת לנצ'יה, ואם כן - איך לעשות זאת. ללנצ'יה יש עבר מפואר - כדי לעורר מחדש מודעות למותג נדרשת השקעה אדירה, ולאף יצרן רכב אין כיום משאבים שניתן להפנות לצורך זה, ודאי לא לפיאט.  
המחליפה של אלפא 147

מדברים שאמר לאחרונה מנכ"ל הקבוצה, סרג'יו מרקיונה, מסתמן שפיאט עשויה למתג את דגמי לנצ'יה תחת הסמל של קרייזלר, היות שהוא מוכר יותר בעולם. קיימות גם אופציות לשיתוף פעולה בין המותגים. בעוד שהחלטה בעניין זה תתקבל בקבוצת פיאט רק במהלך 2010 ותתבטא בשטח רק ב-‭,2011‬ ההשפעה על השוק הישראלי היא מיידית.

יבואני קרייזלר לישראל, חברת "מכשירי תנועה", מייבאים את המותג (שכולל גם את דודג' וג'יפ) ארצה מאז קום המדינה. יבואני פיאט, חברת סמל"ת, שקלו ברצינות להחיות בשנה הבאה את לנצ'יה, ולמצב אותו כמותג פרימיום. כעת, לנוכח האפשרות למיתוג מחדש, תוכניות אלה ייבחנו מחדש ואולי אף ייגנזו.

מצבה של אלפא-רומיאו מסובך עוד יותר בהקשר הישראלי, מפני שסמל"ת כבר השקיעה בקידומה והיא זקוקה לה מאוד כדי להגדיל את נפח המכירות ולשרוד. אלא שבפיאט שוקלים להקפיא את ההשקעות

באלפא, או לחלופין לפתח מכוניות שמבוססות על פלטפורמות משותפות לאלפא ולקרייזלר. בשבוע שעבר חשפה אלפא פרטים ראשונים על "ג'ולייטה", המחליפה של "אלפא 147", שתוצג בתערוכת ז'נבה וצפויה להגיע לישראל במהלך השנה הבאה.

ה"ג'ולייטה", מכונית יפה באופן יוצא מן הכלל, תונע באמצעות מנוע בנזין בנפח ‭1.4 ‬ ליטר מוגדש טורבו, שיספק 120 כוחות סוס בגרסה הבסיסית ו-170 כוחות סוס בגרסה המחוזקת. בניגוד ל-‭,147‬ הפעם לא חסכו אנשי פיאט-אלפא בבטיחות הפסיבית, והם מבטיחים לעמוד בכבוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של מבחני ריסוק, ולצייד במכלול המלא של מערכות בטיחות אלקטרוניות.

אך האם "ג'ולייטה" תהיה אלפא-רומיאו האמיתית האחרונה? והאם ב-2011 יחול ארגון מחודש שיעביר את יבוא קרייזלר לידי סמל"ת, או להפך - את יבוא לנצ'יה לידי "מכשירי תנועה"? ימים יגידו.

החדשות של פולקסוואגן

קבוצה נוספת בעלת השפעה היא פולקסוואגן, שחוותה במהלך השנה ניסיון להשתלטות עויינת מצד פורשה. באוגוסט השנה התהפכו היוצרות, ופולקסוואגן הכניעה את פורשה בכך שהיא זו שנחלצה לעזרתה ולמעשה שולטת בה.‬ 

"מכשירי תנועה", בשיתוף חברה נוספת, היא כיום היבואנית של פורשה לישראל, בעוד את פולקסוואגן מייבאת "צ'מפיון מוטורס" מקבוצת אלייד. פורשה אמנם לא עושה עסקים גדולים בישראל, אבל לא יהיה זה הימור פרוע להעריך שזה רק עניין של זמן, עד שגם זיכיון יבוא זה יעבור ידיים.

אמרוק, הטנדר החדש של פולקסוואגן. עיצוב חדשני
אמרוק, הטנדר החדש של פולקסוואגן. עיצוב חדשני  יח''צ

בפורשה צפויים כמה חידושים חשובים בשנים הקרובות, למשל 928 חדשה. לקבוצת פולקסוואגן עצמה יהיו במהלך 2010 חדשות חשובות, והמעניינת מכל בהן היא הסיכוי לחזרתה אל שוק הטנדרים. לפני כשבוע חשפה פולקסוואגן פרטים ראשונים על "אמרוק" - טנדר שתייצר בארגנטינה.

הדבר הבולט ביותר בטנדר הוא הניסיון (המוצלח לפי התמונות) לשוות לו עיצוב חיצוני ופנימי דומה ככל האפשר למכונית נוסעים. ה"אמרוק" דומה ל"נבאדה" של ניסאן ואולי אפילו עולה עליו ולכן יכול לקסום לכל מי שמשתמש בטנדר שלו גם כפרייבט. היות שהטנדר מיועד למכירה גם באירופה, לא צפויה בעיה לייבא אותו לישראל - בהנחה שהיבואן יצליח במשא ומתן מול היצרן.

הטנדר יוצע עם הנעה אחורית והנעה אחורית כפולה, עם מנוע טורבו דיזל בנפח ‭2.0‬ ליטר, שמספק 163 כוחות סוס ו-42 קג"מ או 122 כוחות סוס ו-35 קג"מ. באירופה הוא יימכר עם תיבת הילוכים ידנית, אבל מכיוון שאנשי פולקסוואגן לא יוכלו להימנע מן הפיתוי להציע אותו בשוק האמריקאי - סביר שתוצע גם תיבה רובוטית בעלת מצמד כפול.
  
מכונית חדשה נוספת של פולקסוואגן שתוצע בארץ בשנה הבאה היא "פולו" החדשה, שזכתה בתואר "מכונית השנה" באירופה. המכונית המרתקת ביותר של הקבוצה ב-2010 תהיה קרוב לוודאי ה-‭,A8‬ ספינת הדגל של מותג היוקרה אאודי. 

‭A8‬ צפויה להגיע לארץ במאי, עם שילדת אלומיניום, מנוע ‭V8‬ בנפח ‭4.2‬ ליטר ותיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 יחסי העברה. בהמשך תגיע גם גרסה מעט פחות יקרה, עם מנוע ‭V6‬ בנפח ‭3.0‬ ליטר. אאודי תמשיך להפגיז ב-‭,2010‬ עם שתי מכוניות חדשות נוספות: ‭A1‬ הקטנה שתתחרה בב.מ.וו 1 ותושק בספטמבר, ו-A7‬ שתיקח את הרעיון של מרצדס SLS ופולקסוואגן פאסאט CC צעד קדימה, עם מרכב דמוי קופה בעל ארבע דלתות. 

מאזדה תופסת תחת

אאודי A8. תגיע להתחרות בב.מ.וו סדרה 7 ומרצדס S
אאודי A8. תגיע להתחרות בב.מ.וו סדרה 7 ומרצדס S יח''צ

המכונית החדשה החשובה ביותר של מאזדה, שתגיע לארץ ב-‭,2010‬ תהיה גרסת הסדאן (ארבע‬ דלתות) של מאזדה ‭,2‬ שתילחם ביונדאי "אקסנט". ‬בתערוכת לוס אנג'לס הציגה פורד (שוויתרה השנה על אחזקותיה במאזדה) את אחותה למחצה של מאזדה 2 סדאן, ה"פיאסטה סדאן".‬

המכונית, שמיוצרת במקסיקו ומיועדת רק לשוק האמריקאי, מבוססת על הפיאסטה ומאזדה 2 שנמכרות בישראל. ה"פיאסטה סדאן" מוצעת עם מנוע ‭1.6‬ ליטר, שמספק 120 כוחות סוס.

לראשונה בקבוצת פורד, המכונית תוצע גם עם תיבת הילוכים רובוטית, בעלת מצמד כפול ו-6 יחסי העברה. תיבה זו תהפוך לנפוצה מאוד במוצרי פורד האירופיים, ולפיכך גם בישראל, לאנשי דלק מוטורס צריכה להיות מוטיבציה לגוון את מקורות היבוא, בעיקר נוכח מחירו של הדולר. לכן, אם יצליחו לשכנע את היצרן לארגן לפיאסטה תקינה אירופית, הם יעשו זאת.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים