שנה לחוק כרטיסי החיוב: במועצה לצרכנות מתקבלות מאות תלונות
שנה מאז אושר תיקון חוק כרטיסי החיוב, המאפשר לבטל באופן חד-צדדי הוראת קבע בכרטיס אשראי, והמועצה לצרכנות עדיין מקבלת תלונות רבות של צרכנים המבקשים להתנתק משירות ונתקלים בסירוב הספק או בהתעלמותו
המועצה לצרכנות מנצלת את התזמון וקוראת לציבור הצרכנים לממש את זכותו לבטל הוראת קבע בכרטיס אשראי בכל המקרים בהם עומדת לו הזכות לבטל באופן חד-צדדי עיסקה צרכנית.
מהמועצה נמסר כי "משמעות החוק החדש היא, שבכל מקרה בו הלקוח מבקש להתנתק משירות מתמשך וספק השירות מתעלם מהבקשה, הלקוח יכול לשלוח הודעה בפקס לחברת האשראי ולבטל את הוראת הקבע שהוא מסר לספק לתשלום מחיר השירות".
במועצה מסבירים כי התיקון לא חל על עסקאות בהן הלקוח רכש מוצר או שירות והתחייב לשלם את מלוא התמורה מראש במספר
תשלומים חודשיים, אלא רק על הוראת קבע לחיוב כרטיס האשראי.
כלומר, אם אדם רוכש מנוי שנתי לחדר כושר במחיר 1,200 שקל והתחייב לשלמו מראש - למשל ב-12 תשלומים - אין לו זכות לעצור את התשלומים אלא במקרה של כשל תמורה.
לעומת זאת, אם אדם קונה מנוי לעיתון לשנה במחיר של 100 בחודש ולא התחייב לשלם מראש את מלוא מחיר המנוי בתשלומים, אלא מסר את פרטי האשראי לחיוב חודשי - מדובר בהוראת קבע שניתן לבטל באופן חד-צדדי.
עוד מדגישים במועצה "כי אין בהוראת החוק על זכות ההתנתקות כל הוראה הנוגעת לנושא עלות ההתנתקות – למשל קנסות יציאה – או תוקף התנאי הקובע קנס כאמור. כמו כן, חשוב להדגיש כי כדי להתנתק משירות מתמשך חובה לשלוח הודעת ניתוק לספק, ואין להסתפק בביטול הוראת הקבע".