התיאבון של גוגל שווה חצי מיליארד דולר
ענקית האינטרנט מתעניינת ברכישת ילפ - אתר המתמחה במידע מקומי על מסעדות ובתי עסק ומתבסס על תוכן גולשים
חברת ילפ הוקמה ב-2004 על ידי שני יוצאי פיינפאל, חברת אבטחת התשלומים באינטרנט, ג'רמי סטופלמן וראסל סימונס. כוחה הגדול של ילפ, המעסיקה 300 עובדים בלבד, טמון בקשרים המקומיים - בחיבור עם קהיליות בכל סדר גודל בכל רחבי ארה"ב, ועם תוכן גולשים מקומי.
ילפ גייסה כ-30 מיליון דולר מיום הקמתה, ובשנת 2009 הכניסה 31 מיליון דולר מפרסומות. מספר המשתמשים הייחודיים באתר מוערך ב-10 מיליון. הכנסות ילפ מבוססות על עסקים מקומיים, בעיקר עסקים קטנים, המפרסמים באתר החברה בהתאם לתוצאות החיפוש.
לדוגמה, אם אדם מחפש בית קפה בשכונה מסוימת, בראש רשימת תוצאות החיפוש יופיע במעין באנר מובדל בית הקפה המפרסם. מחיר הבאנר הוא 300-1,000 דולר. בית הקפה המפרסם יכול גם לדרוש שבאנר הפרסום שלו יופיע כשמתבצע חיפוש של מתחרה, ו/או לדרוש לשלם עבור חסימת באנר פרסום של מתחרה.
ילפ מכניסה הון מפרסומות מקומיות, המותאמות לאופי של אזור מסוים. ואכן, נתח הפרסום המקומי הוא התחום הנוסף שגוגל חיפשה מזה זמן.
מידע מידבק
השילוב בין תוכנת המפות של גוגל לבין תעדוף תוצאות החיפוש אצל גוגל ומאגר המידע העצום לגבי העדפות מקומיות של צרכנים - שילוב זה יאפשר לילפ לשגשג עוד יותר.
גוגל אף החלה
לשווק "מדבקה חכמה" נושאת ברקוד, המודבקת על חלון בית עסק; כשניגש הלקוח לבית העסק, הוא סורק את המדבקה באמצעות הנייד ומיד מקבל המלצות ואף קופונים להנחות בבית העסק.